Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spillerene får strøm, men slår seg ikke på.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skulle bytte bilstereo. (Vanlig ISO plug-and-play), men plutselig kom det en liten elektrisk gnist fra en plass i ledningsnett bak spilleren.

både den gamle og den nye spilleren får strøm når de er koblet i, hvorav på den ene lyser alle knappene og displayet for fult i 2-3 sekunder før alt slår seg av. I den andre blinker det lille røde lyset som sitter innenforbi displayet.

Ingenting var koblet i når gnisten kom, så regner nesten med at det bare må være dårlig kontakt en eller annen plass. Men hvor? Hva burde jeg sjekke etter? Burde vell ikke være verdens største problem om man bare vet hvor man skal lete. Er helt sikkert ett ganske universalt svar på spørsmålet, i og med at problemet er likt på både den gamle og den nye spilleren.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var nettop ute å fikset min spiller, som plutselig slutter å slå seg på.

å var hovedstrømmen fra batteriet som ikke funket lenger, så la opp ny ledning til det, å alt var i orden :)

Er den koblet slik at den skal slå seg på\av etter tenningen?

isåfall kan det vær den ledningen det er feil med, og at stereoen ikke vil skru seg på fordi det tror tenningen er avslått?

Ta med deg ett multimeter å dra fram stereoen å sjekk :)

edit: husk at det er sikringer baki der og, skjekk om di er like hele :)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Skal sjekke nærmere i morgen. Fikk vite av en bekjent at dersom det var dårlig kontakt måtte det være i enten bat/ign/gnd evntuelt kortsluttning.

Men jeg må nesten måle med multimeter. Spillerene får jo (i allefall litt) strøm, så får nesten sjekke det grundigere.

Skal være mulig å slå spilleren på uten at tenninga er på.

Lenke til kommentar

Oki, om den er koblet slik at tenningen ikke skal ha noe å si, så er vel den kabelen som skal fortelle om tenningen er på eller ikke koblet rett til hovedspenningen?

Kansje den har løsnet fra den da?

Edit: Wickedlike minte meg på at den kabelen jeg prater om heter remote :)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...