khvm Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei. Jeg skal selge bilen min, og lurer dermed på om det er noen gode nettsider eller råd og tips om hvordan man kan ta best mulig bilder til selve annonsen? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
730d Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei. Jeg skal selge bilen min, og lurer dermed på om det er noen gode nettsider eller råd og tips om hvordan man kan ta best mulig bilder til selve annonsen? Takk på forhånd. Vet ikke om noen nettsider, men du tar best bilder med speilrelflexkamera (mener jeg) Se på denne annonsen: http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=112....svl=Hovedbilde Ganske greie bilder. Ikke prøv å gjør de for proffe for de blir raskt uinteressante. Ta først bilder av bilen/interiøret før du tar bilder av detaljer som utstyr. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Husk at kjøperen er interessert i bilen, ikke foto-ferdighetene dine. Det er viktigere med mange, skarpe, detaljerte bilder hvor man ser bilen fra alle kanter, enn bilder hvor det ser ut som du har gjort noe fancy for å dekke over mangler og feil. Det dummeste jeg ser er f.eks annonser hvor det er flere bilder fra venstre side, og ingen fra høyre. (De kniver om plassen på toppen av lista sammen med enkelte forhandlere som _alltid_ tar uskarpe bilder). Med det sagt - finn deg et sted med få forstyrrende elementer, det bør normalt ikke være andre biler på bildene. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ta for all del bilete av heile bilen, ikkje 10 frå utsida og ein i cockpiten. Når eg var på biljakt høyrte bilete av baksetene med til sjeldenhetane. Eit par utvendige, førarsetet, baksetet og bagasjerommet. Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Sørg for at bilen er ren og ryddig. Ikke ta bilder i vaskehallen rett etter du har spylt av den verste møkka. Bilen må være ren og tørr, og bildene bør være tatt i dagslys. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Takk for gode tips alle sammen. Nå har det seg slik at været om dagen ikke akkurat er tilegnet for å ta bilbilder. Har ikke vært mye sol i det siste. Hvor bør jeg ta bildene? Noen som har forslag til steder? Som dere sier bør det ikke være mange andre forstyrrende ting i bildet. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Takk for gode tips alle sammen. Nå har det seg slik at været om dagen ikke akkurat er tilegnet for å ta bilbilder. Har ikke vært mye sol i det siste. Hvor bør jeg ta bildene? Noen som har forslag til steder? Som dere sier bør det ikke være mange andre forstyrrende ting i bildet. Har bilen svakheter/skader, så te bilder av det også. Da får leseren en indikasjon på at du er ærlig og ikke viser kun de beste sidene ved bilen. Sparer deg også for mange evt. kjøpere som drar igjen etter og ha sett svakhetene live. Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Etter at jeg solgte scorpioen så sitter jeg igjen med inntrykk av at folk ikke ser på bildene eller leser annonsene uansett... Folk spør om alt mulig som allerede står nevnt i salgsannonsen osv. Faktisk veldig mange som spurte om det var bilen på bildene også. Selv om reg.nummeret på bildene var likt det jeg skrev i annonsen Lenke til kommentar
khvm Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg forstår nå at jeg kanskje formulerte meg litt galt. Jeg tenkte på beliggenhet. Hvor bør jeg ta bildene? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Finn deg en stor vegg med lite forstyrrende elementer. Eller en stor parkeringsplass. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Tenkte å få tatt noen bilder i en fin tunnel eller noe lignende, ettersom det er så grått og mørkt ute om dagen. Noen som har noen forslag? Må få tatt disse bildene nå snart altså! Har et Canon 350, som jeg sikkert kan få tatt noen fine bilder med. Hvordan bør jeg stille inn funksjonene osv, for å få best mulig skarphet og effekt. Takk. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Tenkte å få tatt noen bilder i en fin tunnel eller noe lignende, ettersom det er så grått og mørkt ute om dagen. Noen som har noen forslag? Må få tatt disse bildene nå snart altså! Har et Canon 350, som jeg sikkert kan få tatt noen fine bilder med. Hvordan bør jeg stille inn funksjonene osv, for å få best mulig skarphet og effekt. Takk. Det er viktig med ok bilder, jeg selger flere biler i løpet av året og kan love deg grunnen ikke er utrolige bilder av bilene. Noe som er mer viktig en bilder ved annosen er hva du skriver i annosen men sørg for å gi mer en for lite opplysninger og gjør annosen int og morsom samt få frem det viktige poenget "hvor god bil dette virkelig er" Jeg selger 95% av mine biler på annoseteksten og ikke bildene det kan jeg love deg og samtalene nå kjøper ringer Endret 12. desember 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Godt poeng, dersom jeg får inntrykk av at selger har lagt for mye jobb i å ta fancy bilder av bilen blir jeg litt skeptisk. Det samme gjelder forøvrig der hvor teksten er "over the top". Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Godt poeng, dersom jeg får inntrykk av at selger har lagt for mye jobb i å ta fancy bilder av bilen blir jeg litt skeptisk. Det samme gjelder forøvrig der hvor teksten er "over the top". Jepp, ikke bruk mye tid på å ta fancy bilder i en tunnel også videre. Det er bilen du skal selge, ikke fotografikunnskapene dine. Legg allikevel litt arbeid ned i bildene. Ingenting er så kjipt som et dårlig mms bilde i en annonse. Ta bilder av bilen fra alle sidene, helst på skrå slik at du f.eks. ser front og side samtidig. I tillegg til noen interiørbilder burde det være nok til å vekke interesse. Resten er annonsetekst og det generelle intrykket du gir som selger. Det viktigste mener jeg er at annonsen fremstår ryddig og saklig uten noe tull og vas som ikke er relevant. Pass også på å gi riktige opplysnininger. Lenke til kommentar
varmluft Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Parker bilen på asfalt, gjerne på en stor, tom parkeringsplass. Ta bilde med dagslys med overskyet. Lenke til kommentar
Chrisjs Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Industriområde er jo en grei plass og ta biler. Spesielt når det er overskyet. Ellers kan du få noen gode tips her: http://www.autopower.se/foto/default.asp Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Husk å ha sola eller annen lyskilde i ryggen når du skal fotografere. Snu bilen når du skal ta bilder fra andre vinkler slik at du får mest mulig lys. På finn.no er det utrolig mange dårlige bilder fordi fotografen har tatt bilder mot lyset. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Herregud, er det så nøye med åssen vinkel det er, elementer, at det ikke er sol ute +++ ? Ta en masse detaljerte bilder av bilen, fra "alle" vinkler, det er bilen folk skal kjøpe, BILEN! Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Industriområde er jo en grei plass og ta biler. Spesielt når det er overskyet. Ellers kan du få noen gode tips her: http://www.autopower.se/foto/default.asp Tidliger var det snakk om å ta bilder av bilen fra alle sider, her ser man jo det stikk motsatte, 18/21 bilder av den 5serien er tatt slik at man ser samme siden av bilen. Har ikke lest teksten, men jaja Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Litt kunnskaper må til. Har sett mange annonser der jeg ikke ser hele bilen engang, litt av lykta og panser og det var alt, blir jo ikke kåt på å kjøpe bilen da. Ta bilder av bilen med litt avstand så du får med hele bilen fra alle kanter... f.eks Skrå bakfra, da vil du få med bakdelen og siden..osv. Så kan du ta nærbilder av karosseriet hvis det er noen detaljer som må ses. Etter hvert kan du ta bilde innvendig, ved å kanskje legge begge forsetene helt ned, sitte i baksetet og få med hele dashbordet og alt. Bare noen forslag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå