Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feil på nettverkskortet?

Anbefalte innlegg

plutselig en dag kommer jeg meg ikke på nett med hverken kabel eller trådløst. flere nettverk blir testet. kontaktet support datakjeden som mente d kunne vær hardwarefeil. Leverte så inn min bærbare pavillion dv6185 (vista)hos rep datakjeden.

Var å hentet den idag og de kunne fortelle at den ble testet og funnet i orden uten at de hadde gjort noe.

Når jeg nå testet når jeg kom hjem er den akkurat likedann som før:

jeg finner ingen nettverk.. kjører nettverksdiagnose, som sier:

"det er ikke installert og konfigurert et nettverkskort for trådløst nettverk på denne datamaskinen"

ettersom datakjeden testet den og ble funnet i orden så kan jeg ikke forstå annet enn at nettverkskortet har dårlig kontakt? eller sitter det på hovedkortet?

håper på noen glupe tips da det frister lite å svi av 10 dager til testing igejn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har et lignende problem på min dv6386 der det trådløse kortet forsvant og kom fram igjen flere ganger. Tilslutt forsvant det helt og holdent.

jeg prøvde å reinnstallere vista med recoveryplata men det fungerte ikke.

har ikke kommet meg til Datakjeden ennå ettersom jeg har hatt forberedelse til muntlig mattetentamen(fikk 6) hele uka

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

problemene med nettverkskortene er vanligvis at de rett og slett forsvinner eller låser seg og krever en reboot. problemet hos meg var at det trådløse kortet rett og slett forsvant og dukket ikke opp igjen selv etter sjekking av kontakt og reinstallering av vista

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...