Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er fikset. Jeg har kjørt med delt internett tilgang gjennom en D-Link DI-804 router. Dette ser ikke ut til å virke lenger, for når jeg kuttet ut bruken av den og koblet meg rett på ADSL modemet, virket alt OK.

Er det nok et triks fra Telenor?

Lenke til kommentar

Lurte først på om jeg måtte kutte ut bruken av bredbåndsrouter, men etter endelig å få sendt en mail til Telenor, fikk jeg i dag svar på problemet.

 

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

 

Dette problemet kan du løse ved å angi DNS-adresser på din oppkobling

til internett:

 

Hvis du benytter Windows 98 eller Millenium:

 

Start -> Kontroll Panel -> Nettverk ->

 

Markèr TCP/IP og klikk egenskaper, klikk deretter på skillearket

konfigurasjon av DNS og sett merke på Aktivèr DNS

 

Legg til følgende DNS'er:

 

148.122.208.99

148.122.161.3

 

Hvis du har Windows 2000 eller XP og bruker ADSL eller annen direkte

tilkobling:

 

Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger ->

 

Høyreklikk på lokal tilkobling, velg egenskaper.

Markèr TCP/IP og klikk egenskaper

 

Egenskaper for Tcp/ip -> og sett merke på Bruk følgende dns.

 

Legg til følgende DNS'er:

 

148.122.208.99

148.122.161.3

 

Dersom du har Windows 2000 eller XP og oppringt forbindelse:

 

Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger ->

 

Høyreklikk på forbindelsen, velg egenskaper.

Klikk på nettverk -> Velg egenskaper for Tcp/ip -> sett merke på Bruk

følgende dns. Sett inn følgende DNS'er:

 

148.122.208.99

148.122.161.3

 

Håper ovennevnte besvarte dine spørsmål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...