Gå til innhold

Kjøpt Nokia 6300 fra USA, er det mulig å endre språk?

nitro29

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt en nokia 6300 fra usa. Den er "made in Hungary". Er det noen som vet om det er mulig å få til æøå og norsk språk på denne? prøvde å koble den til PC-en med en miniusb. Dette var ikke en nokiamodell, men PC-en oppfattet den som en ekstern usb-enhet. Pc suite ville derimot ikke fungere med mobilen, fant den ikke.

er ikke så godt inni flashing og den slags men kanskje andre har ideer?

Takker mye for svar!!

Endret av nitro29
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du skal spørre i denne tråden

Nå har ikke 6300 Symbian s60. Den bruker s40.

Du får uansett ikke flashet med PC suite. Det er også mulig at det er en annen versjon av PC suite for den amerikanske versjonen. Last ned fra nokia.com istedenfor nokia.no.

Det aller enkleste dersom du ikke vet hva du holder på med er å levere den til et verksted og få dem til å flashe den med norsk SW.

Lenke til kommentar

Ah. Er det en s40. Da er ikke linken jeg gav relevant. Jeg fjerner den likegreit. (Nokia har lagd alt for mange telefoner i det siste, jeg har ikke oversikten lenger)

Siden det er en s40, er det relativt lite du får gjort selv, med mindre du vil investere i dyrt utstyr og klarer å skaffe til veie piratkopiert ROM-fil.

Det eneste reele valget er vell å kontakte et verksted, evt. noen andre som driver med slikt.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Kan nevne at Nokia 6300 har Skandinavisk produktkode: 0537616.

Men om fremgangsmåten beskrevet i "flashe-tråden" for S60, fungerer på S40, tør jeg ikke gå god for.

Har m.a.o. ikke prøvd å flashet en "dum" S40-telefon...

Flashing via PCSuite, som TheScirocco nevnte er heller ikke mulig, bare så det er sagt.

Ved flashing bruker man NSS/NSU, og hvilken språkpakke man har installert på disse, spiller ingen som helst rolle.

Har selv flashet med både Engelsk og Norsk språk i NSU, og oppnådd samme resultat...

Endret av DTS
Lenke til kommentar
Kan nevne at Nokia 6300 har Skandinavisk produktkode: 0537616.

Men om fremgangsmåten beskrevet i "flashe-tråden" for S60, fungerer på S40, tør jeg ikke gå god for.

Har m.a.o. ikke prøvd å flashet en "dum" S40-telefon...

Flashing via PCSuite, som TheScirocco nevnte er heller ikke mulig, bare så det er sagt.

Ved flashing bruker man NSS/NSU, og hvilken språkpakke man har installert på disse, spiller ingen som helst rolle.

Har selv flashet med både Engelsk og Norsk språk i NSU, og oppnådd samme resultat...

Hei,

takker for alle gode svar. har en kamerat som kanskje kan hjelpe. om ikke, blir det vel en tur til unlockshop..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...