vandrer Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det er godt mulig at dette har vært tatt opp på dette forumet mange ganger, men dettte er første gang jeg er her, så dere får ha meg unskyldt. Jeg har tenkt å kjøpe meg en helt ny Toyota Avensis, eller en som er maks. ett år gammel. Jeg ser at det er noen norske firmaer som importerer 2007 Avensis'er som er gått under 10.000 km, med nordiske spesifikasjoner, til svært gunstige priser. Er det noe som taler imot å kjøpe bil hos slike firmaer? Hvordan er det med garanti? Service fra Toyotaforhandler og Toyotaverksted ved faste intervallservicer? Stian Lenke til kommentar
pkrf58 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Sjekk denne: www.dinbilpartner.no Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg kjøpte min bil, en 2005 Ford Focus 1,6 TDci gjennom et importfirma som i hovedsak driver med import av Toyota, og de framstår i annonser som veldig seriøse. Min erfaring er at de ikke er det. Bilen min skulle være nordisk spesifisert med dieselvarmer og ESP og andre ting som er standard på nordisk spesifiserte biler, men den mangler ESP, dieselvarmer og setevarmere. ESP er håpløst å få ettermontert, dieselvarmer koster en halv formue. PGA en kontrakt som var veldig dårlig spesifisert med hva som var av utstyr kom jeg ingen vei med saken. Bilen min skulle være dansk iflg. importøren, men iflg Ford er bilen solgt ny i Frankrike... Forhandleren "lovte" meg en ny bil, men det ble med lovnaden... Det er mulig jeg har vært uheldig med min importør, kanskje andre er mer seriøse. Jeg vil i alle fall anbefale alle å ligge unna Autosentret Østfold AS , de er ikke seriøse etter min erfaring. Når det gjelder garanti på importerte biler gir fabrikkene i hovedsak 2 års garanti, mens f.eks de norske importørene setter ett års garanti i tillegg. Dette betyr at den importerte bilen har 2 års internasjonal garanti, mens det siste året gjelder evt. der bilen er eksportert ifra. Service tar du som vanlig på verksted, sørg for at du får med servicehefte hvis du importerer bilen. Min forhandler hadde "glemt" serviceheftet og skulle sende det i posten, selv etter gjentatte purringer fikk jeg det aldri. Moralen må vel være at dersom du kjøper gjennom importfirma, ikke aksepter pisspreik som enkelte selgere er så flinke med. Ikke stol på et ord de kommer med, men sørg for å sjekke alle fakta. Sørg for å få en standard NAF kontrakt, eller kontrakt fra forbrukermyndighetene, ikke aksepter bilselgerens standardkontrakt. Sjekk chassisnr opp mot den norske importøren av merket for å få sjekket hvilket utstyr det er på bilen, og hvor bilen er solgt første gang. Man lærer så lenge man lever, men av og til kan det være nyttig å lære av andres feil.. MVh Raimop Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg kjøpte min bil, en 2005 Ford Focus 1,6 TDci gjennom et importfirma som i hovedsak driver med import av Toyota, og de framstår i annonser som veldig seriøse. Min erfaring er at de ikke er det. Bilen min skulle være nordisk spesifisert med dieselvarmer og ESP og andre ting som er standard på nordisk spesifiserte biler, men den mangler ESP, dieselvarmer og setevarmere. ESP er håpløst å få ettermontert, dieselvarmer koster en halv formue. PGA en kontrakt som var veldig dårlig spesifisert med hva som var av utstyr kom jeg ingen vei med saken. Bilen min skulle være dansk iflg. importøren, men iflg Ford er bilen solgt ny i Frankrike... Forhandleren "lovte" meg en ny bil, men det ble med lovnaden... Det er mulig jeg har vært uheldig med min importør, kanskje andre er mer seriøse. Jeg vil i alle fall anbefale alle å ligge unna Autosentret Østfold AS , de er ikke seriøse etter min erfaring. Når det gjelder garanti på importerte biler gir fabrikkene i hovedsak 2 års garanti, mens f.eks de norske importørene setter ett års garanti i tillegg. Dette betyr at den importerte bilen har 2 års internasjonal garanti, mens det siste året gjelder evt. der bilen er eksportert ifra. Service tar du som vanlig på verksted, sørg for at du får med servicehefte hvis du importerer bilen. Min forhandler hadde "glemt" serviceheftet og skulle sende det i posten, selv etter gjentatte purringer fikk jeg det aldri. Moralen må vel være at dersom du kjøper gjennom importfirma, ikke aksepter pisspreik som enkelte selgere er så flinke med. Ikke stol på et ord de kommer med, men sørg for å sjekke alle fakta. Sørg for å få en standard NAF kontrakt, eller kontrakt fra forbrukermyndighetene, ikke aksepter bilselgerens standardkontrakt. Sjekk chassisnr opp mot den norske importøren av merket for å få sjekket hvilket utstyr det er på bilen, og hvor bilen er solgt første gang. Man lærer så lenge man lever, men av og til kan det være nyttig å lære av andres feil.. MVh Raimop Kjedelig å høyre om slike opplevelsar som du har hatt her! Det er viktig at slike ting kjem fram slik at forhandlarane som driv slik får seg ein smekk. Med den konkurransen som er på importmarkedet no så tar det ikkje lange stunda før slike begynner å slite med sitt dårlige rykte. Når det gjeld import så er i allefall mitt syn udelt positivt. Har sjøl henta mine to siste bilar frå Tyskland og har i tillegg vore med på å hente to til det siste 1,5 året. Mi oppfatning er at eg blir godt behandla hos den lokale forhandlar med tanke på service osv. Saken er nok den at sidan import blir meir og meir vanlig så er går det meir og meri mot at slike bliar blir sidestilt med Norske, i motsetning til korleis ting var før. Når det gjeld garantiar og slik så er fabrikkgarantien det ein må forholde seg til så framt ein ikkje tek den inn via forhandlarar/importørar som legg på ekstra garanti. Ta gjerne ein kikk innom mine sider på www.importerbil.no der eg forsøker å skape litt debatt rundt import.. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Jeg ønsker å dele mine erfaringer fra to biler jeg har kjøpt hos Dinbilpartner. Jeg bestilte en VW up! som ble levert etter forsinkelser og dårlig oppfølging/oppdateringer underveis, men fikk til slutt en besparelse på rundt 30.000, mot tap av noe garantitid (3år) mot norsk forhandler. Synes dette var en bra deal for min del.Andre kjøpet nå, en Skoda Octavia III har vært et mareritt fra starten av. Oppfølging/oppdateringer har vært ikke-eksisterende. Datoen bilen skulle være her kom og gikk og jeg overførte pengene til forhandler i Polen ettersom den skulle være like rundt hjørnet (ønsket ikke ytterligere få dager forsinkelse pga. pengeoverføring som ved sist bilkjøp, mens bilen står hos forhandler og samler støv). Det viser seg at Skoda ikke kan levere i det heletatt (pga. at nye Octavia er meget populær) - dette får jeg ikke beskjed om før etter utallige purringer (10+) både mot DinBilpartner og forhandler i Polen (begge er like lite serviceinnstilte).Jeg fikk avbestilt denne bilen etter 4-5 purringer og kunne legge inn bestilling på en identisk hos Møller (som er på vei inn, dvs. påvirkes ikke av Skodas leveringsproblemer). Problemet mitt nå er at jeg må purre DinBilpartner og forhandler titalls ganger ukentlig for å få tilbake nærmerere 185.000,- jeg har utestående (det som er betalt for bilen). 21 dager er gått siden avbestillingen ble bekreftet og ingen refusjon. Helt latterlig. Jeg angrer som en hund på å ha benyttet dette firmaet en andre gang. Å få tak i dem pr. telefon eller mail er tilnærmet umulig. Tok meg nå sist 3 dager å få tak i noen hos DinBilpartner. Det skjer ingenting før man purrer titalls ganger.Siste utvikling nå er at Din Bilpartners partner som sitter på de 185.000,- i Polen nekter å overføre dem tilbake, nekter å svare på mail og nekter å svare på telefon. DinBilpartner har gitt med kontaktinfo til deres advokat til Polen, men virker som om de også er rimelig slappe. De skal sende et brev på mandag til partneren som nekter å overføre de 185.000 tilbake, så får vi se hva som skjer. Jeg kjøpte denne bilen fordi jeg fikk barn nr.2, nå sitter jeg her med en 1.5 åring, en 3 uker gammel baby og 185.000,- i minus. Helt for jævlig. Din Bilpartner tar ikke noe ansvar for situajonen jeg er satt i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå