Christian86 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Jeg kjøpte en tjeneste fra et selskap med 1 års varighet for ca 1,5 år siden. Da denne løp ut mener jeg at jeg sendte beskjed om at jeg ikke ønsket den lengre. Det kom ikke mer enn den regningen, og aldri noe purring med beskjed om at dersom den ikke ble betalt så ble saken sendt til inkasso. Nå er beløp forkuddsbasert, og jeg har ikke benyttet tjenesten eller vært i kontakt med dem. Likevel sendte de saken til Lindorff og jeg fikk inkassovarsel i dag. Lindorff har fått beskjed om at jeg ikke vedkjenner meg kravet deres. Brevet til selger: HELP Forsikring ASPostboks 1870, Vika 0124 Oslo 6.desember 2007 xxx Klage på inkassovarsel uten at purring eller ønske om fornyelse er sendt Jeg viser til inkasso sak 15163186, med deres ref: 005681. Jeg kan ikke se at det noen gang har kommet purring til meg skriftlig eller elektronisk i forbindelse med en slik faktura. Jeg vedkjenner meg heller ikke fakturaen som den henvises til. Denne tjenesten varte 1 år fra kjøpet, og jeg fant ut at jeg ikke ønsket å bruke den mer, jeg antar det er min egen feil at jeg ikke har fått bekreftet at den ble sagt opp, men på nåværende tidspunkt leter jeg etter e-post jeg mener å ha skrevet på dette. Jeg stiller meg likevel uforstående til at saken sendes til inkasso da jeg ikke kan se at purring er mottatt, eller informasjon som sier at det forskuddsbetalte beløpet for en tjeneste jeg ikke har benyttet siden ville sendes til inkasso. Ut i fra papirene jeg har her fra inkassoselskapet tyder ting på at fakturaen skulle vært betalt i august. Hvorfor sendes denne saken til Lindorff uten noen purrer på beløpet først finner jeg merkelig, og i strid med inkassoloven §9. Jeg har ikke fått noe purring i skriftlig form, og det er med den grunnen jeg ikke har innsett at min beskjed ikke har kommet frem. Jeg får beklage bryderiet denne saken skaper, men jeg opplever det som trist at jeg får inkasso sak uten at jeg har fått purring først, eller noe som indikerte at avtalen enda var aktiv. Med vennlig hilsen xxx Endret 6. desember 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hvis de ikke kan vise til å ha sendt deg minimum et inkassovarsel så har de ingen sak og LD må bare trekke saken. Anbefaler deg å holde all korrespondanse skriftlig, og hvis du ikke kommer noen vei så bør du kanskje vurdere å klage de inn for forliksrådet (du må evt. legge ut 1400-1500 men får disse igjen om du vinner frem) Lenke til kommentar
reor Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Jeg har vært utsatt for det samme. I og med at kravet nu er oversendt til inkasso må du la inkassobyrået gjøre jobben sin. Du har gitt Lindorf melding om at du ikke godkjenner kravet. Fint! Da er det Lindorfs jobb å bringe denne meldingen tilbake til oppdragsgiver. Snakk med Lindorff igjen og gi dem tilgang på den korrespondansen som er i saken hvis du ikke allerede har gjort det, det kan du spare noe tid på. Inkassobyråets jobb er å innkreve IKKE omstridde krav. Omstridde krav har de ikke konsesjon til å inkreve. Hvis firmaet står på kravet havner saken sansynligvis i Forliksrådet og krevd av din motpart. Du kan rissikere at Lindorff som stort selskap prøver på en "Spansk en". Da får du be Lindorrf sende deg den delen av konsesjonen som gjelder innkreving av omstritte krav og gi gjerne melding om at kopi vil bli sendt til Forbrukerrådet. Irriterende og mye tidstap,men slik er det. Endret 7. desember 2007 av reor Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Jeg tok en snarvei og sendte klagen til fordringshaver også. Ettersom dette mest sannsynligvis skyldes en misforståelse, så tror jeg nok dette burde løse seg i løpet av dagen. Og de bekreftet i dag at det hele var feil, og at kravet skulle trekkes yay Endret 7. desember 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå