Gå til innhold

Ny Gamer Pc. Maks 10k

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal nå gå til innkjøp av ny gamer pc, å har 10 000,- å bruke, å håper på hjelp fra noen som har mer peiling til å få det ultimate oppsettet utifra dette budsjettet.

Jeg trenger ikke :

- Skjerm

- Tastatur

- Mus

Jeg håpte på å kunne bygge opp en pc som kan fint fra Crysis og Lignende spill.

Mvh f0ghole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg skal nå gå til innkjøp av ny gamer pc, å har 10 000,- å bruke, å håper på hjelp fra noen som har mer peiling til å få det ultimate oppsettet utifra dette budsjettet.

Jeg trenger ikke :

- Skjerm

- Tastatur

- Mus

Jeg håpte på å kunne bygge opp en pc som kan fint fra Crysis og Lignende spill.

Mvh f0ghole

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10289

konfigurer, legg til 1g ekstra ram, skift til 3ghz prossesoren og ta bort skjerm tastatur,skriver. Og du har en fin pc. Sikkert ikke det ultimate du kan få for pengene men blir en nokså bra en når det er overklokket.

Endret av larsgj
Lenke til kommentar
Takk for svar, men har dessverre maks 10 k å bruke, så ble litt for høyt for høyt SNIPPSAT =/

Okey, har du max 10 k, anbefaler jeg ett godt HK, med enten INTEL eller AMD chipset, med andre ord, p35 x38 amd770 790x 790 FX.

Anbefaler også fler skjermkort hd3850 begynner med den da, billig, dette er ett kort som klarer crysis på medium @over 30 fps som er veldig greit, 8800 GT greier mye bedre a, men mye dyrere, man finner 3850 til 1150 kr ca fra komplett, lite retail. det har 256 MB gddr3 i 256 bit.

detta er kortet som gir mest for penga nå

Hd3870 litt høyere ytelse, 512 mb gddr4 256 bit minne, har 10 watt mer strømforbruk men er fortsatt under 8800 serien, inkludert 8800 GT. den greier ting en del bedre enn 3870, og er det kortet som gir nest mest for penga

8800 GT derimot er høyeste kortet alene som jeg vil anbefale, nvidia har gode drivere, og detta kortet koster snaue 2k, har litt høyere strøm forbruk enn ati, men er ett veldig godt kort, for å nevne raskere enn 3870 og har singleslot kjøler, som ikke 3870 har.

Men derimot Crossfire er kjekt, 3850 I crossfire vil score VELDIG bra, hvis spillet støtter det.

Link til bench ;)

Crossfire

Gode resultater derfra, vil si 2.3 k for 3850 i crossfire da.

Ellers en det, så er det intel chipset for intel cpu'r som jeg kan anbefale, selv om jeg selv har amd, for jeg skal ha 3 eller 4 3870.

Minne, Crucial ocz "GEIL for ikke nevne godt fornøyd med dem, veldig godt fornøyd" Mushkin og corsiar.

Pass på timings, jeg ville ikke ha prioritert skjermkort høyere enn i 3k, fordi ytelsen er for lav for penga, man tjener mer på minne hk og cpu.

Cpu ville jeg ha valgt Intel eller amd, med mye cache, ikke største ikke minste, quadcore da er det vell e6600, ellers på cpu veit jeg ikke, venter på en spesiell phenom black edition så ja.

Hovedkort så er det de merkene her :

Gigabyte

DFI(beste jeg vet om, men kansje ikke helt for deg, for de mest avanserte overclockerne osv, du roter deg bort i biosen noen ganger)

Asus

BFG

Abit

det er vell merker jeg kan si om at jeg har god erfaring med.

PSU, en 550 watts corsair burde holde i en GOD stund, og prisen er ganske riktig ;)

Antec ammo kabinett, stilig og bra.

Anbefalingene mine ;) følg dem, og de kan skjeldent slå feil, noen her må hjelpe til med cpu kunnskaper, siden jeg har lack på det atm.

ikke bry deg alt for mye om minne mhz, tenk på timings også, sånn som CL 4 4-4-4-12 er gode timings, jeg selv kjører 5-4-3-9.

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar

Takk for mye bra svar, og beklager SNIPPSAT misforstod deg. Burde jeg gå for Xp eller vista? Håpte på å finne en handlevogn som det er mulig å bestille alle delene på samme sted, så jeg kan bruke den hvor de bygger PC-en for deg, som feks netshop eller komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...