Mr. Purple Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg vurderer å kjøpe meg en 85w peltier.... men må jeg ha ny PSU eller kan jeg bruke den jeg har på 400w som jeg bruker på resten av systemet, se sign Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Ja du kan dra 85watt med 400watt PSU Se på specs på peltierelementet. hvor mange amper trekker det ? Og så ser du på specs på PSU hor mye amper kan det gi ? Men er sikker på at det går ! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Det tror jeg ikke du bør gjøre. Hvis du bare ser på 85W kontra 400W så bommer du litt på målet. Det som teller er kapasiteten på 12V forsyninga, den er typisk 15 - 18A for en 400W. Du bruker 6 - 8A på CPU, og et par til for disker, vifter etc. Hvis du da prøver å koble til f.eks 10A belastning for en peltier, så må det gå galt. Dessuten bør du ha 15V til peltier. Les denne utmerkede guiden som Hondaen har skrevet: http://www.overklokking.no/guides/peltier_...uide/index.html Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 85watt peltier trekker ikke 10amper ??? 226watt peltier og hele pc'n kan du trekke med en 460watt Enermax PSU.den gir ca 33amper Da bør du klare 85watt peltier og en 400watt PSU som sikkert gir 20amper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå