Gå til innhold

Skifte/legge til/oppgradere minne på en Inspirion 1520

Footy

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Bærbar til frøken til Jul (håper den kommer fram i tide)

La merke til at å oppgradere fra 2gig minne til 4gig minne kosta 2550 kroner... Noe jeg syntes var DRØYT mye...

Selv har jeg bare erfaringer med Desktops, så jeg lurer...

Bruker bærbare spesielle minnebrikker, er de mindre?

Er dette noe jeg kan skifte/legge til eller oppgradere selv?

Sist, kan noen vise meg noen brikker som passer til Inspirion 1520

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bærbare bruker SO-DIMM minnebrikker som er en go del mindre enn DIMM-brikkene som brukes i stasjonære (SO = Small Outline). Du kan oppgradere dette selv, det er vanligvis en luke på undersiden der du kommer til brikkene.

Bærbare PC-er har to ram-slot'er, med andre ord må du ha 2x2GB brikker for å få 4 (hvis mulig kan du kjøpe maskinen med bare 1GB ettersom du uansett må kaste ut det som står i og dermed spare penger).

Passende minnebrikker er SO-DIMM DDR2 667 Mhz. Du finner ett utvalg av slike i 2GB størrelse her

Lenke til kommentar

nå som minnebrikker er så billig ville jeg kjøpt 4GB ganske enkelt fordi det er billig, ikke nødvendigvis fordi jeg trenger det i dag.

Dell er kjent for å ha billige grunnmodeller og så ta grov overpris for oppgraderinger, ikke ett ukjent fenomen :)

sjekket innom det kit'et du linker til der jeg også, legg bare merke til at ingen butikker har det på lager per dags dato. (for å være pinlig nøyaktig så støtter ikke Inspiron 1520 800Mhz brikker heller, bare 667 - 800 kan brukes, men vil da klokkes ned til 667)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...