Kungerungen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Heisann, jeg har lastet ned prøve version av noen få Videoredigering programmer. jeg lurte på om noen her kunne gi meg en litt mer erfaren mening om hvilket av disse programene som er å anbefale, hvilket som er lettest å sette seg inn i osv osv. Dette er programmene jeg har testet ut: - Sony Vegas 8.0 - Avid Liquid 7 - Adobe Premiere Pro takk takk:) Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Heisann, jeg har lastet ned prøve version av noen få Videoredigering programmer. jeg lurte på om noen her kunne gi meg en litt mer erfaren mening om hvilket av disse programene som er å anbefale, hvilket som er lettest å sette seg inn i osv osv. Dette er programmene jeg har testet ut: - Sony Vegas 8.0 - Avid Liquid 7 - Adobe Premiere Pro takk takk:) Selv er jeg ikke i tvil: Sony Vegas Pro 8.0. Men det finnes sikkert argumenter for og i mot, de fleste programmene har fordeler og ulemper. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg ville gått for Vegas, men jeg har ikke så mye erfaring med Avid og Adobe. VEgas er i hvert fall veldig lett å sette seg inn i - basics osv. - men det er mange muligheter, så det vil ta lengre tid å ha kontroll på alle, regner jeg med. Men da er det noe å utforske også? Lenke til kommentar
Gunner7 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har personlig aldri brukt Avid og Adobe, men jeg har brukt Vegas i 2 år nå å er storfornøyd! Kan se avansert ut i begynnelsen men med litt hjelp av tutorialer og litt tålmodighet så vil du kunne lære deg det etterhvert. Du kan gjøre absolutt ALT i vegas! Lykke til, mvh Gunner7 Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Flere som liker Vegas her Jeg satt med samme problemet for 4 år siden. Jeg hadde brukt Pinnacle Studio, men trengte noe mer, noe med mer muligheter og som ikke krasjet hver fjerde minutt. Etter å ha installert flere populære redigeringsprogram stakk et seg ut, Vegas, det var langt lettere i bruk. Jeg var ikke nødt til å lese en haug med sider for å finne ut elementære ting, og ganske raskt fikk jeg resultater som langt overgikk det jeg trodde jeg skulle få til uten hjelp. Vegas er uten tvil et godt valg, men prøv ut selv og se hva du synes. Det finnes litt tutorials på youtube også som er ganske greie. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Ikke i tvil, Sony Vegas! (Jeg har prøvd de fleste.) Pinnacle Studio (alle versjoner) får IKKE låne plass på mine disker. Endret 7. desember 2007 av froggyler Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hei, Det avhenger litt av hvordan du jobber, og hva du liker. Trives du i de andre filmrelaterte programmene til Adobe, er Premiere greit, men Pinnacle liker jeg IKKE. Er og har lenge vært trofast Sony Vegas bruker, men lærer meg mer Premiere nå, ettersom det er det vi bruker på skolen, og at det jobber så bra med After Effects. Men Sony Vegas er et meget bra program dersom du ikke vil ha det for innviklet. Og ikke så fryktelig dyrt heller. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Eg spekulerer på det samme, men ser samtidig etter et program koda i x64, sli at det kan utnytte all RAM-en min. Eg ser at Sony har annonsert at en x64 versjon "vil bli lansert i slutten av 2007". Burde vere her snart, då. Eg antar at alle nevne program støtter full utnyttelse av firekjerners prosessorer? Hadde vore veldig tøft om programmet kunne bruke GPU til å rendre i tillegg... Endret 27. januar 2008 av erlendhagen Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 etter egen erfaring vil jeg anbefale deg og bruke sony vegas.. dette er etter in mening best og enklest. kjører selv vegas 8.0 nå og elsker det. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kanskje burde du tatt en titt på Magix også? Husk, det er ikke prisen på red.programmet som lager god/dårlig film, men mer hva kameramannen har gjort. Jeg tror det går lang tid før du finner ut du vil bytte Magix med noe annet. Lenke til kommentar
chma Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Om man er veldig ny og ikke skal hoppe rett ut i noe stort prosjekt, men gjøre det som hobby ville jeg gått for noe billigere enn alle alternativene. Feks. Premiere Elements Jeg gikk når sant skal sies andre veien og begynnte fra null rett på Avid Liquid, og har nå gått over til Avid Xpress. Om man føler film/tv er noe man kan tenke seg å drive med har man mye å tjene på, etter min mening, å lære seg mye basic i ett enkelt program som er billig. For så evnt å oppgradere senere når man føler man vokser fra programmet og kanskje vil ha det som jobb en gang, da gjerne til noe som er brukt i bransjen som for de fleste vil si enten Avid Xpress/MC eller Final cut på en mac. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Om man er veldig ny og ikke skal hoppe rett ut i noe stort prosjekt, men gjøre det som hobby ville jeg gått for noe billigere enn alle alternativene. Feks. Premiere Elements Eller f.eks. Sony Vegas Movie Studio (Platinum). Dette er en light-utgave av Vegas. Lenke til kommentar
chma Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Om man er veldig ny og ikke skal hoppe rett ut i noe stort prosjekt, men gjøre det som hobby ville jeg gått for noe billigere enn alle alternativene. Feks. Premiere Elements Eller f.eks. Sony Vegas Movie Studio (Platinum). Dette er en light-utgave av Vegas. evnt ja...bare skrev det første som fallt meg inn som brukervennlig...hvertfall i starten fram til du hater alle glorete og treige GUI's... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå