psyclus Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Kanskje det er normalt men. Har akkurat bygd meg nytt system med ett abit x38 quadGT og Q6600 cpu. Men i cpuid så driver den å hopper mellom 1599 og 2398mhz sånn av og på mens maskinen er på? Skjønner ikke helt det derre. Er det no sånn besparingsgreis som er normalt? Eller er det no gærnt med denna traktorn? alt funker ellers fint:) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Utrolig mange slike tråder etterhvert, og jeg tipper det er mulig å finne mange av dem med søkefunksjonen Er det no sånn besparingsgreis som er normalt? Stemmer. Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det er speedstep som står på, og den er som du selv antok en sparefunksjon. Kan skrues av i bios. Lenke til kommentar
psyclus Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Det er speedstep som står på, og den er som du selv antok en sparefunksjon.Kan skrues av i bios. Allright! hehe, ja søkte faktisk først:p Men fant så mange tråder som ikke hadde noe med det jeg lurte på ja gikk utfra at det var noe sånt. surra rundt i bios å lette etter ett sted å skru den av, men fant det ikke:( Får bare lete mer! Takker for svar!! Lenke til kommentar
psyclus Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Det er speedstep som står på, og den er som du selv antok en sparefunksjon.Kan skrues av i bios. Allright! hehe, ja søkte faktisk først:p Men fant så mange tråder som ikke hadde noe med det jeg lurte på ja gikk utfra at det var noe sånt. surra rundt i bios å lette etter ett sted å skru den av, men fant det ikke:( Får bare lete mer! Takker for svar!! Hmfr. vel, nå har jeg disable på speedstep OG har i tilleg klokka den opp til 3200mhz, men alikevel driver den å hopper fra og tilbake... Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Let etter noe som heter EIST og disable det. Lenke til kommentar
psyclus Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Let etter noe som heter EIST og disable det. hadde gjort det allerede.. Men fant en funksjon til som het "C1E". Funksjon. eller "enhanced halt state function. Når jeg samtidig tok den på disable så ble det i orden ser det ut til. Overrasket over hvor lav Idle temp er på cpu selv ved 3,2 ghz. mellom 35-40 grader og rundt 60 grader på load. Litt bedre kjøleløsning nå, så blir det saker Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Anbefaler å ha på EIST/Speedstep på Sparer strøm og holder maskina di kald/viftene i ro.... når du ikke bruker den i tunge operasjoner. Den setter på den høye prosessor ytelsen du har klokket til når du trenger det. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Enig, har ikke hatt noen problemer med at min Core 2 CPU ikke har klart å komme seg opp i full fart når den blir noe markant last. Spar strøm, vær grønn! Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Enig, har ikke hatt noen problemer med at min Core 2 CPU ikke har klart å komme seg opp i full fart når den blir noe markant last. Spar strøm, vær grønn! Mhm, er noe med avslåing av speedstep skal faktisk begrense prosessoren i noen bioser... derfor EIST er det nye trur jeg... funker ikke helt på samme måte. Men anbefaler fortsatt grønn kraft Lenke til kommentar
psyclus Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Enig, har ikke hatt noen problemer med at min Core 2 CPU ikke har klart å komme seg opp i full fart når den blir noe markant last. Spar strøm, vær grønn! Mhm, er noe med avslåing av speedstep skal faktisk begrense prosessoren i noen bioser... derfor EIST er det nye trur jeg... funker ikke helt på samme måte. Men anbefaler fortsatt grønn kraft Joda. Ser den dere. Er mer sånn "wee, klokke maskin" styr:) Den er stabilt på 3,2ghz nå med noen timer prime95. Så har satt på EIST og C1E igjen Så den er i alle fall "grønn" nok Lenke til kommentar
haalo Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Enig, har ikke hatt noen problemer med at min Core 2 CPU ikke har klart å komme seg opp i full fart når den blir noe markant last. Spar strøm, vær grønn! Foretrekker å utnytte alle CPU-syklusene . Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Enig, har ikke hatt noen problemer med at min Core 2 CPU ikke har klart å komme seg opp i full fart når den blir noe markant last. Spar strøm, vær grønn! Foretrekker å utnytte alle CPU-syklusene . Øh, med en gang den kommer under en viss last så skyter multipliern opp. Du er vel en av dem som bruker PCen som varmeovn... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Å bruke denne strømsparingsfunksjonen er utrolig praktisk. Sparer strøm og gjør PC`n kaldere når du ikke trenger så mye kraft, men dersom du driver med overklokking, så kan denne funksjonen gjøre PC`n din ustabil. Ikke i alle tilfeller vel og merke. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 normal overklokking med disse strømsparingsfunksjonene går helt fint. har dem på selv. jeg vet ikke noe om stabilitet hvis man tyner cpuen til det ytterste dog... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå