Gå til innhold

hvordan fjerne xp ved oppstart?

Anbefalte innlegg

får fram en sån boks når jeg starter oppdatan, en boks som jeg kan velge mellom xp eller vista.

ville gjerne ha fjerna xp.

for jeg har formater hardisken der xp lå innpå, men den kom ikke bort ved oppstart. når jeg trukker på xp i den boksen som kommer fram så restarter bare datan seg!

hvordan fjerner jeg d??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenker du kan redigere c:\boot.ini viss den eksisterer i vista. Ellers kan du prøve å høyre klikke på "Min datamaskin", velge "Egenskaper", på fliken "Avansert" kan det være en knapp med "Oppstart og gjenopprettning" og så kan du redigere instillingene.

Disse løsningene er igrunn forbeholdt XP, men satser på at det er likt i vista ...

Lenke til kommentar

Trykk "windows tast" og "Pause break" knappen for å få fram "system properties", velg "advanced system settings" på venstre siden. Her trykker du på "Settings" under "Startup and Recovery". Ta vekk haken for "Time to display list of operating systems:" så slipper du den stoppen. Aner ikke hva de har oversatt disse tingene til i norsk versjon av vista, men du finner sikkert ut av det :)

Jeg har ikke noen c:\boot.ini på vistamaskinen min, men har kun vista der, så vet ikke om den evt dukker opp hvis en også har xp...

Lenke til kommentar

Stenges grunnet brudd på retningslinjene #8:

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...