steinvik Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 jeg har fått ett virus (tror det er trojaner) og hver gang jeg scanner/søker etter det restarter PC. har prøvd det jeg kan (ikke så veldig flink med data). hva skal jeg gjøre? PS. forklar lett er ikke så veldig flink. Lenke til kommentar
fearhan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei du! Kva for eit anti-virus prog. har du? Kan hende viruset blokkerer anti-virus programmet ditt. Du kan laste ned NOD32 gratis fra www.nod32.com Den virker i 30 dager. Beste Anti-virus prog eg har brukt. Et tips: # Last ned nod32 fra www.nod32.com (lagre filen, ikkje kjør denne enno) # Ta maskinen av internett (dra ut nettverksledning eller slå av trådløst nett) # Avinstaller ditt gamle anti-virus program # Installer NOD32 (bruk den fila du lasta ned.) # Scan maskinen med NOD32 Då trur eg i alle fall du har ein sjans. Du bør uansett beskrive problemet litt bedre, er lettere å hjelpe om me får meir info. Trur uansett at mitt tips er ein grei start. Mvh Hallvard Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 jeg har fått ett virus (tror det er trojaner) og hver gang jeg scanner/søker etter det restarter PC.har prøvd det jeg kan (ikke så veldig flink med data). hva skal jeg gjøre? PS. forklar lett er ikke så veldig flink. formater pc. enten ved bruk av dvd platene som fulgte med pc eller recovery systemet som ligger på en egen partisjon på hdd. husk å kjøre full sletting, altså stille tilbake til fabrikk instillingene. Det hjelper oftest ikke å tilbake stille til en vis dato, ei heller å kjøre rask sletting ( beholde brukerdata ). Lenke til kommentar
fearhan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) formater pc. enten ved bruk av dvd platene som fulgte med pc eller recovery systemet som ligger på en egen partisjon på hdd. husk å kjøre full sletting, altså stille tilbake til fabrikk instillingene. Det hjelper oftest ikke å tilbake stille til en vis dato, ei heller å kjøre rask sletting ( beholde brukerdata ). Vil anbefale å prøve med min "metode" først, i tilfelle det er godt nok. Så slepp du å avinstallere windows. Viss du ikkje er flink med data, kan det lett bli at du "formaterer" bort dokumenter/bilder/musikk du ønsker å beholde. Så ha tunga rett i munnen om du skal formatere. Hallvard Endret 6. desember 2007 av fearhan Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Du kan scanne maskinen med et online vius prog,mulig det går bedre. http://housecall65.trendmicro.com/ Klarer denne ikke å fjerne viruset så få du i det minste navnet på viruset og da søker du på virus navnet du får opp på www.google.no og ser om du ikke finner en måte å fjerne det på,enten manuelt eller et program.. Endret 6. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå