Crush Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Jeg har 8 svchost.exe'er kjørende på prosesser. Tilogmed jeg vet at det må være feil/virus/spyware. Men jeg vet ikke hvordan av dem er falsk. Noen tips om hvordan jeg får skjekket hva som er falskt og ikke falskt? ) edit: jeg har kjørt virusprogram osv. ingenting kom opp. Screen: http://www.dump.no/files/484d765edb12/Uten_navn11.JPG Endret 6. desember 2007 av Crush Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei du det her er ganske normalt, svchost.exe brukes av Windows til å kjøre tjenester i bakgrunnen. Har du noen grunn til å tro at noen av dem er virus e.l., eller er du bare redd fordi det er mange av dem der? Lenke til kommentar
Crush Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Hei dudet her er ganske normalt, svchost.exe brukes av Windows til å kjøre tjenester i bakgrunnen. Har du noen grunn til å tro at noen av dem er virus e.l., eller er du bare redd fordi det er mange av dem der? Er nok bare redd for at det er mange av de. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er nok bare redd for at det er mange av de. 8 av dem er ikke så mange, så du har nok ikke å bekymre deg for Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 flyttes fra maskinen funger ikke til windows-kategorien Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg har 13 kjørende for øyeblikket... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) svchost brukes av windows for kjørbare DLL filer. For å finne ut hvilke DLL'er som kjører under hver enkelt svchost PID benytt denne kommandoen i cmd-prompt : tasklist /svc /fi "imagename eq svchost.exe" Her er min liste på Win_XP : Image Name PID Services ========================= ====== ============================================= svchost.exe 1208 DcomLaunch, TermService svchost.exe 224 RpcSs svchost.exe 912 AudioSrv, Browser, CryptSvc, Dhcp, dmserver, ERSvc, EventSystem, FastUserSwitchingCompatibility, helpsvc, lanmanserver, lanmanworkstation, Netman, Nla, RasMan, Schedule, seclogon, SENS, SharedAccess, ShellHWDetection, srservice, TapiSrv, Themes, TrkWks, W32Time, winmgmt, wscsvc, wuauserv, WZCSVC svchost.exe 1380 Dnscache svchost.exe 1844 LmHosts, RemoteRegistry, SSDPSRV, WebClient svchost.exe 904 BthServ svchost.exe 3224 HTTPFilter Du kan også bruke sysinternal's Process Explorer . Link: http://www.microsoft.com/technet/sysintern...ssexplorer.mspx Endret 9. desember 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå