shadow9 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) jeg har ett gigabyte nforce 4 sli k8 triton hovedkort med socket 939. og prossesoren jeg har nå er en AMD Athlon 64 3200+. jeg skal snart kjøpe meg en ny prossesor, noen som har noen forslag om hva jeg burde kjøpe? Endret 6. desember 2007 av shadow9 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det er nok mer lønnsomt å oppgradere hele burken. Ihvertfall om det er socket939. Om det er AM2 og støtter dualcore så er 6400+ black edition veien å gå Lenke til kommentar
strayder Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det er nok mer lønnsomt å oppgradere hele burken. Ihvertfall om det er socket939. Om det er AM2 og støtter dualcore så er 6400+ black edition veien å gå Enig. Har akkurat gjort det selv. Hadde en 3200+ og "oppgraderte til 6400+ black edition. Et valg jeg ikke angrer, men hver klar over at du også slenger med en god vifte når du kjøper denne, den orginale funker ganske enkelt ikke!!! (Blir steikhet selv om du bare bruker word...Det er vel kanskje grunnen til at den nye selges uten vifte. Da MÅ du kjøpe en stor en som kjøler nok...) Har ikke testet ytelsen konkret, men merker en betraktelig bedring i loade tider på spill, i rendre tider i 3DS max og måten programmer nå "spretter" opp på. Helt klart en god innvestering!!! Anbefales på det varmeste (Så husk vifte.) Har en Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU vifte selv (Et monster av en vifte, men den gjør jobben sin og vel så det!!) og den kjøpte jeg ETTER at jeg hadde forsøkt å installere den vifta som satt på 3200+ prosessoren på den nye prosessoren og DET GÅR IKKE, jeg kan si deg såpass!! Fløy opp i 60-70-80 grader bare du flyttet muse pekeren mens jeg nå skjelden er oppe i 45 grader (idle er romtemperatur...) med zalman viften. Så viften er vel så viktig!! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 hopp på intel-bølgen og sats på en e6750 cpu. ruller standard på 2,67ghz, men klokkes med letthet opp til 3,4ghz, og da har du en pc som klarer de fleste oppgaver. 1300kr for cpu, gigabyte p35ds3r hovedkort til 800kr, 2gb ram til 500kr, og du er i mål. ganske billig. skjermkort er også noe du kanskje må vurdere... Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Isåfall om du skal fortsette med socket 939 må du nokk kjøpe brukt for å få i en s939 cpu, tror nokk det er ikke mange nettbutikkene som selger s939 cpuer nå tildags, og isåfall om du finner noe så er de garrangtert mye dyrere en am2\s775 cpuene. (som er selvsagt mye bedre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå