Sangesland Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 har seg slik at jeg nå går på NTNU i Tr.Heim, men har i ettertid funnet ut at all denne lesinga ikke er noe for meg. har nå bestemt meg for å ta en fag-relatert utdannelse, gjerne elektro. men er lysten på å begynne utdannelsen allrede i vår, slik at jeg slepper å kaste vekk 6 mnd. studentrådgiverne på NTNU nektet å hjelpe meg, kunne ikke gi meg en internett adresse en gang. så da håpte jeg at noe her hadde tips på internett sider, tlf nummer el skoler i tr.heim jeg kan oppsøke og forhøre meg på. -sangesland- Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ladejarlen vgs. og Brundalen vgs. har ihvertfall elektrolinje. Har gått på begge selv, på elektro. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 fantastisk, takker og bukker. tar en tlf til dem i morgen Lenke til kommentar
V_B Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei. Du har også muligheten til å kaste deg rett ut i jobb om du har allmenfagelig utdannelse. Det er da ett 4 år langt løp som du jobber i bedrift og samtidig tar litt lesing på siden tror jeg. Jeg tror heller jeg ville anbefalt deg dette ettersom du får en hel haug dødtid pga alle allmenfagene som de andre skal lære. Ettersom det også er ekstremt mangel på elektrikere (hvertfall sørover) så tror jeg du skal klare å få kuppet deg en opplæringsplass om du taler vel for deg selv. Du begynner kanskje ikke på topplønn, men det gjør du ikke når du kommer ut i lære heller. Dette er hvertfall mine tips. Besides, du lærer sinnsykt mye mer "ute i feltet" Håper du finner ut av det! det er et kjempe artig yrke. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Bumper tråden din da jeg skal stille akkurat det samme spørsmålet Fant du ut noe om du kan komme inn til våren? Jeg har også lyst å gå elektriker i Trondheim. Det er da ett 4 år langt løp som du jobber i bedrift og samtidig tar litt lesing på siden tror jeg. Jeg tror heller jeg ville anbefalt deg dette ettersom du får en hel haug dødtid pga alle allmenfagene som de andre skal lære. Jeg har så langt på samvittigheten GK og VK1 som møbelsnekker, og allmennefaglig påbygging. Noen som vet om dette holder for å ta 4 årlig jobbing i bedrift? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Ja, jeg er nesten 100% sikker på at det holder med studiekompetanse. Jobber sammen med en som har gått den veien, dog med 3 år allmenn, kjempe dyktig kar. Lenke til kommentar
Fluesopp1 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Var ikke klar over den ordningen her med 4 årig i bedrift uten noe elektriker utdannelse. Hvem skal jeg ta kontakt med for å komme i gang? VGS eller gå rett til bedriften? Trenger jeg mye forkunnskaper for å begynne? Kan ikke mye om faget per i dag. Har gått 3 år allmennefag og fant ut i høst at motivasjonen for universitetet ikke er helt på topp:) Lenke til kommentar
V_B Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Tror jeg ville hørt med opplæringskontoret for elektro i fylket ditt. Du trenger ingen erfaring for å begynne med det, det er en alternativ vei å gå så du skal slippe å starte med elektro gk. Tror det vanskeligste er å finne lærebedrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå