dico Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 På jobben bruker vi excel til en del oppfølging av interne saker. Er det noen som vet om en ferdig software eller en enklere løsning for dette? Har tenkt på access, men databasefilen kan tydeligvis ikke redigeres igjennom nettverk uten MS sin accsess-nettverks lisens del. Så tenkte å vurdere andre løsninger før vi bruker penger på den lisensen. F.eks. et dyrt verktøy slutter å virke. Da har man en sak. Man fyller inn feilbeskrivelse i et skjema, ansvarlig leser igjennom og vurderer reparasjon eller bestilling av ny. Ny person registrerer at pakken er ankommet. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Skriv inn 'request tracker' på Google. En webbasert løsning som i sin enkleste form kan greie dette. Finnes også en haug med andre varianter hvis man søker etter ticket-systemer. Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 kan anbefalle Remedy, det er ett genialt lite program laget for dette og mye mer. vet ikke hvor dyrt det er men. men der kan man sende saker direkte til andre grupper/personer, ta ut statestikker, hente opp igjen gamle saker osv, kan gjøre veldig mye der. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det du er ute etter er hva som på godt norsk kalles saksbehandlingssystem. Spørsmålet er hvor avansert system du trenger, hvor mange brukere, skal det støtte feks ITIL etc. Gjelder dette en stor eller liten organisasjon? Større organisasjoner bruker gjerne Remedy ARS System som nevnt, HP ServiceCenter og Gemini og JIRA er også utbredt. Dette er systemer som kan tweakes ganske kraftig, og prisen er deretter. Selv har jeg sett systemer hvor hver lisens/bruker koster opp til 70 000,-. Andre systemer er helt gratis, men så er de heller ikke på langt nær så avanserte. Spørsmålet blir altså; nøyaktig hva er du ute etter? Hvor mange skal bruke systemet, og hvor mange oppgaver skal det behandle - og hvor avansert trenger det å være? Trenger du (les: oragnisasjonen du jobber i) feks å ta ut statistikker og rapporter? Skal det fungere kun på én arbeidsstasjon, i et lokalt nettverk eller over internett? Vil systemet være virksomhetskritisk? Etc etc... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) På jobben bruker vi E-Journal, men er i ferd med å bytte over til Wendias "Point of Business". Har fått "PoB" demonstrert og det er fine greier. Det kjøres som en applikasjon, og man kan "plugge" andre applikasjoner direkte inn i "PoB". Man kan f.eks. lage en knapp som automatisk henter opp brukerens maskinnavn, og deretter kobler til denne med Dameware, eller RDP. Jeg kjenner ikke systemet spesielt godt, da jeg kun har sett demonstrasjonen, men det ser veldig lovende ut for oss på jobben. "PoB" er også meget ITIL-vennlig. E-Journal er også et OK alternativ, men vi sliter en del med at det henger når man søker (i fritekst) i det etter gamle saker. E-Journal er et browser-basert system. Endret 6. januar 2008 av T-Solberg Lenke til kommentar
dico Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Er ute etter noe enkelt hvor jeg kan definere input felt selv. Access er egentlig perfekt til dette, men er dette med nettverkslisensen som blir litt dyrt når det blir en del som trenger tilgang. Har i det siste sett på MySQL og open office sin base løsning, men det var ikke stabilt for 5 flate øre. Det som jeg skriver inn i input feltene skal lagres i en liste nedover med enkelte nøkkeldata. Så vil jeg klikke på den saken jeg ønsker for en fullstendig rapport. Regner med ca. 150-200 saker pr. år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå