Gå til innhold

Pidgin viser meg som offline

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem, har akkurat lagt inn ubuntu på pcen min. Har prøvd å komme meg på msn både med amsn og pidgin, kommer fint på med begge to. Men de viser meg som frakoblet ovenfor andre, uansett hva jeg gjør.

Noen som vet en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer det noe når du skifter status? Når nettet mitt detter ut må jeg skifte status i pidgin for at programmet skal merke at jeg er avkoblet og dermed gi meg valg om å logge inn igjen.

Med kopete blir jeg heller ikke logget på før jeg velger en status.

Lenke til kommentar

Etter litt undersøkelse viser det seg at grunnen til at det ikke fungerer er pga at jeg bruker en .gmail.com mail. Prøvde med en hotmail.com konto, og da fungerte det helt fint :S

Noen som har fått pidgin til å virke med gmail konto??

Lenke til kommentar
Etter litt undersøkelse viser det seg at grunnen til at det ikke fungerer er pga at jeg bruker en .gmail.com mail. Prøvde med en hotmail.com konto, og da fungerte det helt fint :S

Noen som har fått pidgin til å virke med gmail konto??

Fungerer utmerket her.

$ pidgin -v
Pidgin 2.3.0

Lenke til kommentar

Skulle ikke forbause meg om at Microsofts MSN-protokoller begynner å lage krøll for dem som har registrert e-post-kontoer hos gmail. Iallfall tror jeg det er et tidsspørsmål før Microsoft setter ned foten og vil prøve å avskjære ikke-Windows-brukere fra å bruke MSN. Google og Microsoft er bitre konkurrenter - meg bekjent. Uansett fikk jeg registrert et par MSN-kontoer selv med andre e-postadresser enn f.eks. hotmail for en tid tilbake. Så det burde vel gå greit pr. dags dato.

P.S. Litt synd at vi i Norge er i en enestående situasjon når det gjelder andelen av MSN-brukere. Kanskje vi «kommer etter» etterhvert - og bruker alternative chat-servere i forhold til MSN. I så måte er Pinguin enestående når det gjelder å støtte flere protokoller i ett og samme program. Har en del Yahoo-brukere bl.a. selv. Dessuten har jeg opplevd at MSN-serverne kan være helt ute av drift! Dette har skjedd et par ganger det siste halvåret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...