toth Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er det noen som kjenner til en statistikk eller annen oversikt over konverteringer mellom religioner? Altså, hvor mange kristne blir muslimer, hvor mange muslimer blir kristne, hvor mange buddhister blir kristne og omvendt, osv.. Nyinnmeldinger og antall tilhengere er jo en ting, men jeg tenkte det ville være interessant å se hvordan de som allerede er religiøse "utvikler" seg, hvor flest konverterer til. Jeg gjetter(med trykk på ren gjetning) f.eks at det er flere som går fra kristendom til buddhisme enn omvendt, av en eller annen grunn. Anyone? Lenke til kommentar
freke Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg mener å ha hørt at islam er den raskest voksende religionen i verden hvertfall. Eller var det bare i Junaiten? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg mener å ha hørt at islam er den raskest voksende religionen i verden hvertfall. Eller var det bare i Junaiten? Islam er vokser mest. Av religionene. Ellers går det så bra med verden at vi får mange fler ateister; noe som innebærer at mange fler har fått høyere utdannelse og skolegang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå