dahwan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Hvordan importerer jeg .NET dll's i c++ så jeg kan lage forms og greier? Takk på forhånd Endret 6. desember 2007 av dahwan Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Noe slikt du tenkte på? http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/6...96t(VS.80).aspx Her har du downloads: http://msdn2.microsoft.com/nb-no/netframew...263(en-us).aspx Endret 6. desember 2007 av double-a Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Hvordan bruker jeg /CLR i visual studio? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Når du starter VS.NET så kan du velge dette via C++ Projects, tror jeg. (Linux på meg her)Hvordan du bruker det, hmm. Det er bare å skrive C++, det blir omgjort og du trenger ikke å vise noen ekstra hensyn. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Hmm... Nå igjen er det veldig vanskelig å få .NET i c++ :S Det står at jeg skal skrive #using <System> Men det fungerer ikke. Den finner ikke System. Help! Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Finner du noe her? http://www.functionx.com/vcnet/index.htm Endret 7. desember 2007 av double-a Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Bruker du noe annet enn Windows? Er nybegynner, men er ikke "system" kun brukt i windows? Sånn som system ("pause"); ? Endret 10. januar 2008 av garanti Lenke til kommentar
Dj_Offset Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Bruker du noe annet enn Windows? Er nybegynner, men er ikke "system" kun brukt i windows? Sånn somsystem ("pause"); system er et funksjonskall som er standardisert i C89, C99 og POSIX. Dette betyr at det er relativt portabelt, også til Windows. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ja, Windows NT er POSIX, men det har ikke noe med saken å gjøre her, dette er C++/CIL som er noe helt annet. #using <System> betyr at .NET skal importere System.dll fra framework mappen. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Så alt jeg trenger er /clr og #using <system> så kan jeg nesten bruke C++ som C# ? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 1:2 C:\Dev-Cpp\Untitled1.cpp invalid preprocessing directive #using ... Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 1:2 C:\Dev-Cpp\Untitled1.cpp invalid preprocessing directive #using ... Bruker du Visual Studio eller Dev cpp? Når jeg legger til #using <system> får jeg: fatal error C1190: managed targeted code requires a '/clr' option Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg bruker visual studio. Ditt problem er at du må legge til /clr i compileren, noe jeg har gjort. Men jeg fikk altså den andre feilmeldingen 1:2 C:\Dev-Cpp\Untitled1.cpp invalid preprocessing directive #using Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg vil understreke at .NET i C++ er for spesielt interreserte. Det egner seg kun til å lage .NET wrappers for C++ moduler, og ikke til et faktisk program. Men dette har jeg sagt flere ganger før... Men du kan bruke en compiler switch istedet for #using http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/yab9swk4.aspx Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg bruker visual studio. Ditt problem er at du må legge til /clr i compileren, noe jeg har gjort. Men jeg fikk altså den andre feilmeldingen1:2 C:\Dev-Cpp\Untitled1.cpp invalid preprocessing directive #using beklager det, men selv med /clr får jeg ikke din feilmelding, du kunne ikke dumpet koden din? Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg vil understreke at .NET i C++ er for spesielt interreserte. Det egner seg kun til å lage .NET wrappers for C++ moduler, og ikke til et faktisk program.Men dette har jeg sagt flere ganger før... Men du kan bruke en compiler switch istedet for #using http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/yab9swk4.aspx Med C++/CLI er det faktisk ganske brukbart å lage .NET program skrevet i C++. Vil ikke anbefale som default hvis man skal skrive noe nytt, da er C# lettere, men har man mye kode i C++ og/eller mange dll'er etc og vil over til .NET, så er det fult ut brukbart. Det er full støtte for winforms etc, akkurat som C#. For de som vil prøve, last ned Visual Studio 2008 Express herfra. Endret 1. februar 2008 av OldMan Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Men hva er poenget? det er betydelig tidsbesparende å skrive en wrapper i C++ og deretter importere denne delen og bruke den i C#. I de aller fleste tilfeller trenger man ikke C++/CLI til det man skal lage. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Men hva er poenget? det er betydelig tidsbesparende å skrive en wrapper i C++ og deretter importere denne delen og bruke den i C#. I de aller fleste tilfeller trenger man ikke C++/CLI til det man skal lage. Enig at det er den beste løsningen for de fleste, ville bare få med at C++/CLI faktisk virker helt greit og kan brukes med WinForms etc. Sitter faktisk å jobber med både C# og C++/CLI om dagen, og det funker greit. Lenke til kommentar
MindProse Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Vil bare lure inn et spørsmål, hvordan er det med C# i linux? (er dette en windows-only ting?) Må man installere mye stuff for å kjøre programmer som er laget i C# ? (liker ikke den TUNGE frameworken som er i windows, da synes jeg at stand alone programmer er bedre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå