Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Jeg bruker visual studio. Ditt problem er at du må legge til /clr i compileren, noe jeg har gjort. Men jeg fikk altså den andre feilmeldingen
1:2 C:\Dev-Cpp\Untitled1.cpp invalid preprocessing directive #using

beklager det, men selv med /clr får jeg ikke din feilmelding, du kunne ikke dumpet koden din?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vil understreke at .NET i C++ er for spesielt interreserte. Det egner seg kun til å lage .NET wrappers for C++ moduler, og ikke til et faktisk program.

Men dette har jeg sagt flere ganger før...

Men du kan bruke en compiler switch istedet for #using

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/yab9swk4.aspx

Med C++/CLI er det faktisk ganske brukbart å lage .NET program skrevet i C++. Vil ikke anbefale som default hvis man skal skrive noe nytt, da er C# lettere, men har man mye kode i C++ og/eller mange dll'er etc og vil over til .NET, så er det fult ut brukbart. Det er full støtte for winforms etc, akkurat som C#. For de som vil prøve, last ned Visual Studio 2008 Express herfra.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Men hva er poenget? det er betydelig tidsbesparende å skrive en wrapper i C++ og deretter importere denne delen og bruke den i C#.

I de aller fleste tilfeller trenger man ikke C++/CLI til det man skal lage.

Enig at det er den beste løsningen for de fleste, ville bare få med at C++/CLI faktisk virker helt greit og kan brukes med WinForms etc. Sitter faktisk å jobber med både C# og C++/CLI om dagen, og det funker greit.

Lenke til kommentar

Vil bare lure inn et spørsmål, hvordan er det med C# i linux? (er dette en windows-only ting?)

Må man installere mye stuff for å kjøre programmer som er laget i C# ?

(liker ikke den TUNGE frameworken som er i windows, da synes jeg at stand alone programmer er bedre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...