Drittsekken Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg skulle til å piffe opp bilen litt før en langtur i juleferien. Skulle til å skifte plugger på min Audi A4 Avant 1999 1,8, men finner ingen. Er jeg gammeldags eller helt tomsing, har ikke nyere biler plugger? Jeg vet at det ikke finnes stifter o.l. etter de begynte med elektronisk innsprøyting, men plugger må vel til uansett? Lurer egentlig på om de skal finnes, men bare er gjemt utrolig godt eller om jeg ikke henger med under panseret lenger. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det er bensinmotor regner jeg med? Bensinbiler bruker fortsatt plugger ja, men de er ofte godt gjemt under plastdeksler o.l Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du må ta av hele audi dekselet oppå motoren. Under det sitter det 4 svarte kluper. Skru løs de og napp dem opp. nedi der sitter pluggene. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Ja det er bensinmotor. Har tatt av dekselet, men fant ingen plugger. Skal lete litt mer i morgen. Takker for svar, et øyeblikk lurte jeg på om jeg var helt på bærtur. Lenke til kommentar
_flexter_ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ja det er bensinmotor.Har tatt av dekselet, men fant ingen plugger. Skal lete litt mer i morgen. Takker for svar, et øyeblikk lurte jeg på om jeg var helt på bærtur. Når du tar av motordekselet sitter det 4 coiler oppå hver tennplugg. Ta av kontakten på en om gangen, så er det to umbrakoskruer som må ut. Deretter drar du ut coilen som sitter ned i toppdekselet. Så er det bare å skru ut tennpluggen. NGK har tennplugger som tåler 1 grad mer varme til turbomotoren din. Lenke til kommentar
_flexter_ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ja det er bensinmotor.Har tatt av dekselet, men fant ingen plugger. Skal lete litt mer i morgen. Takker for svar, et øyeblikk lurte jeg på om jeg var helt på bærtur. Når du tar av motordekselet sitter det 4 coiler oppå hver tennplugg. Ta av kontakten på en om gangen, så er det to umbrakoskruer som må ut. Deretter drar du ut coilen som sitter ned i toppdekselet. Så er det bare å skru ut tennpluggen. NGK har tennplugger som tåler 1 grad mer varme til turbomotoren din. mener motoren din uten turbo...! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå