teho Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Hei Har et javaskript i photoshop som jeg kjører. Det er ganske io-intenst på den måten at den leser en bildefil, konverterer til jpg-format og lagrer. Den leser seg gjennom en filstruktur og leser alle bildene og konverter. Problemet er at den går igjennom 5-6 filer, så stopper alt opp i maskinen i 25 sek, så fortsetter den med nye 5-6 filer. Jeg testet på min bærbare og der jobber den jevnt hele tiden. Noen som har opplevd tilsvarende ting? Jeg har P5k deluxe wifi kort, 2GBminne. Jeg har satt alt opp med default i bios, forsøker jeg å øke hastigheten litt får jeg fort en bluescreen. Så jeg vet ikke om det er installasjonen XP som er problemet eller kortet, eller noe annet. Kan legge til at jeg har to Samsumg 500GB disker i maskinen. LØSNING: Det var nettverket. Jeg oppdaget at i netstat kom det opp en linje "terjepc:microsoft-ds SYN_SET" hver gang den gang og den stod der i heng-perioden. Søkte litt på nettet og den forsøker å kontakte terjepc fra min maskin, men pga. F-Secure hadde blokkert all internett-tilgang på terjepc og min maskin fikk den ikke kontakt og ble stående å henge. Jeg åpnet all internett-tilgang på begge maskiner og det løste saken. Jeg har jo brannmur i routeren så det var sløvt av meg å ha de på på maskinene innefor også (hjemme). Endret 8. desember 2007 av teho Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Kan vel tyde på at minnet ikke henger med? Husker jeg hadde samme problem, though det ikke var den type operasjon, men den frøs under kopiering. Det løste seg ved å kjøpe nye RAM brikker, men vet ikke om det er tilfellet i din situasjon Lenke til kommentar
teho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Kan vel tyde på at minnet ikke henger med? Husker jeg hadde samme problem, though det ikke var den type operasjon, men den frøs under kopiering. Det løste seg ved å kjøpe nye RAM brikker, men vet ikke om det er tilfellet i din situasjon Skulle vel være raske nok de 1066Mhz? Og i følge komplett også være kompatible. Bare legge til at jeg har ikke så super god greie på dette, bare min barndomstro! Endret 6. desember 2007 av teho Lenke til kommentar
teho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Det ser ut til at dette gjelder nettet. Om jeg slår av DHCP Client går den jevnt og trutt. Så jeg skal forske litt rundt det. Endret 6. desember 2007 av teho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå