Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskin som piper og ikke starter opp 1pip, så 3 pip

Anbefalte innlegg

Hei!

Min datamaskin har narkolepsi det tror jeg på!

Jeg kan enten spille noe, eller gjøre ingenting(snakke på msn, eller noe) og plutselig så forsvinner skjermbildet på begge skjermene mine(har et XFX GF 7950GT grafikk kort) og etter en liten stund så fryser lyden også.

når jeg da slår av data maskina mi, og på igjen - så "starter" harddisker og greier, men ingen skjerm, og etter en 10-15sec, så kommer 1pip, oppfulgt med 3 pip.

Mitt hovedkort som gir disse lydene er et ASUS M2N32-SLI Deluxe.

dette har skjedd et par ganger nå, hvorfor den kommer tilbake forstår jeg ikke, og hvordan jeg får den til å komme tilbake heller ikke. jeg har prøvd å gjøre noe enkle ting som å ta ut ene rambrikken(har 2), bytta den ene med den andre osv, tatt ut grafikk kortet og inn igjen.

Tanken min har vært varme, men rett etter det har skjedd noe, så er ting bare "lunka", ingenting er veldig varmt eller noe.

men... hva betyr de 1pip, 3pip for noe, noen som har et asus kort som kan fortelle meg det? :S

Endret av Mayaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E er ganske så sikker på hva feilen er ass! :thumbup:

Når jeg skifta RAM'en min fra 1Gb til 2 GB, Så hadde jeg ikke suttet Rambrikkene ordentlig i! Og da kom disse pipene du snakker om!

Så hva du burde prøve, er å Ta ut Ram-Brikkene, å sette de godt på plass! Ikke hver en pyse med å sette dem i...Kan være ganske hardt...

Bare sjekk at de er i hakke på de klypene som de henger fast i! :yes:

Hehe...Lykke Til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...