jakja83 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er i tvil på om stock-kjøler til oppsettet mitt er god nok og stillegående nok. Hva anbefaler dere av kjølere? Hvorfor selges Arctic Cooling Freezer 7 kun av SHG.no? Har gode erfaringer med den tidligere. Leverer SHG kjapt? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hvor mye penger har du tenkt å bruke? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Thermaltake ULTRA 120 Extreme er vel en av de bedre. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Thermaltake ULTRA 120 Extreme er vel en av de bedre. Hadde tenkt meg 2-300 - det må da være noe brukandes uten å betale 600 kroner for 120 extreme + vifte? Er SHG kjappe - for Arctic Cooling 7 er jo bra? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nå er jeg ikke helt sikker på hvor mye den koster, men hva med thermaltake big typhoon? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Noctua U9F eller U12F. Jeg har u9f selv, og det er en fantastisk kjøler. den er stillegående, og før jeg begynte å klokke cpu hadde jeg ikke vifte på den. Da var det kun vifta til strømforsyninga som dro luft gjennom. nå surrer vifta på 800rpm avogtil, mesteparten av tiden avslått, og holder cpu på rundt 34grader idle, og nærmer seg 57 på full load (målt med Intel TAT) anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Du har nesten mitt oppsett også, var monteringen grei? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 ja, eneste er at hovedkort må ut for å skru på bakplata. hvis du ikke har et sånt smart kabinett som lar deg komme til på baksiden av hovedkortet da. Lenke til kommentar
uff-bjert Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei. Innen din prisramme er Scythe Katana 2 et greit alternativ. Har brukt den selv på opptil flere maskiner. Den er billig (f eks 249 kr hos netshop) relativt stillegående og kjøler bedre enn man tror. En e6300 klokket til 2,6 gikk ned med 16 grader i forhold til originalkjøler, og den ble ikke hørbar i forhold til kabinettviftene i ett a+ twin engine. Vil du bruke mer penger er f eks Sunbeam Tuniq Tower, thermaltake big typhoon og scythe ninja plus b utmerkede valg. Lykke til. :-) Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Valget falt på Noctua U9F, så grei ut den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå