Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en Restarter seg i hytt å pine, uten feilmelding, noe som er defekt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Pc som restarter seg ganske hyppig. Dette er ganske sært og har fåregått i lengre tid. Har i mellom tiden bytten skjermkort og ram.

Det som skjer er at når jeg starter den opp så restarter den seg som regel ganske fort 1-5min. og hvis jeg da lar den prøve å starte igjen så står den under windows loading i evigheter, kommer ikke lengre. Eneste måten å få starta den igjen er å skru av strømmen på strømforsyningen og på igjen. Da starter den opp normalt og den kan fungere en stund.

Men det kommer an på, noen dager er den helt umulig, kan resette seg veldig ofte, og noen ganger bare 1 gang.

Tror ikke det er noe varmeproblem har heller ingen virus (Eset Nod32,ccleaner,spybot,ad-aware)

Jeg tror selv kansje det er ustabil Psu (strømforsyning) eller Hovedkort

Kan noen være så snill å hjelpe meg, må kjøpe nytt hk eller ny psu snarest.

SPECS:

Hk: Asus P5W Dh Deluxe

Psu: Hiper Type-R 580w

cpu: Intel Core2duo E6600

ram: Crucial Ballistix Pc6400 2gb

gfx: Evga geforce 8800gtx

kabinett: Lian Li Pc-65b

har 3 stk hard disker (samsung 500gb,wd 200gb og en wd 320gb)

har også 1 stk dvdrom (samsung) og en stk dvdbrenner (samsung)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har en Pc som restarter seg ganske hyppig. Dette er ganske sært og har fåregått i lengre tid. Har i mellom tiden bytten skjermkort og ram.

Det som skjer er at når jeg starter den opp så restarter den seg som regel ganske fort 1-5min. og hvis jeg da lar den prøve å starte igjen så står den under windows loading i evigheter, kommer ikke lengre. Eneste måten å få starta den igjen er å skru av strømmen på strømforsyningen og på igjen. Da starter den opp normalt og den kan fungere en stund.

Men det kommer an på, noen dager er den helt umulig, kan resette seg veldig ofte, og noen ganger bare 1 gang.

Tror ikke det er noe varmeproblem har heller ingen virus (Eset Nod32,ccleaner,spybot,ad-aware)

Jeg tror selv kansje det er ustabil Psu (strømforsyning) eller Hovedkort

Kan noen være så snill å hjelpe meg, må kjøpe nytt hk eller ny psu snarest.

SPECS:

Hk: Asus P5W Dh Deluxe

Psu: Hiper Type-R 580w

cpu: Intel Core2duo E6600

ram: Crucial Ballistix Pc6400 2gb

gfx: Evga geforce 8800gtx

kabinett: Lian Li Pc-65b

har 3 stk hard disker (samsung 500gb,wd 200gb og en wd 320gb)

har også 1 stk dvdrom (samsung) og en stk dvdbrenner (samsung)

Er nok mest sansynlig strømforsyningen din. sjekk hva 5v og 12v ligger på. er disse veldig lave vil PC-en restarte. har du satt riktig volt på minnebrikkene dine? det kan også ha noe og si.

Lenke til kommentar

Kjører stock på minne brikkene (altså volten) hadde akkurat samme problem med mine gamle OCZ minnebrikker som sto på samme hk.

eneste måten jeg vet av å finne ut om hva volten ligger på er everest. her er hva som sto der:

spenningsverdier

+5v = 5,22v

+12v = 12,36v

+5 Hvilemodus = 4,97v

Lenke til kommentar

Prøv og start opp med kun det nødvendige. koble ut lagrings harddisken, cd-rom'en og andre "unådvendige" komponenter.

ta og kjør en memtest også får å for sikre deg om at det ikke er noe feil på minne brikkene.

Etter egne erfaring holder jeg en knapp på at det er hovedkortet ditt som har et skadet chipset som fører til ustabiliteten din.

Hadde lignende problem med pcen min før, random restarts og veldig ustabil mot vibrasjoner. kunne slå litt i kabinettet så restartet pcen seg :!:

Jeg ende opp med å kjøpe nytt hovedkort og etter det så ble systemet stabilt igjen :)

Endret av odd martin
Lenke til kommentar
tror neppe det er rammen som kan til dette, har kjørt memtest for ikke lenge siden, fikk ingen feil. kan godt slå ned i bordet uten og på kabinettet uten at det skjer noe. Har nettop skifta til nytt kabinett.

Skjedde dette før eller etter du skiftet kabinettet?

Endret av heisau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...