Selvin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) PS3 overkjører XBox 360, linke her. Må jo bare meddele denne nyheten Jeg tror ikke jeg skal poste linker om hvem som har solgt mest spill totalt Den kommentaren der var utrolig unødvendig! Når X360 hadde et forsprang på 16 måneder på markedet i forhold til PS3, sier det seg selv at 360 har solgt mer spill. Det skal ikke så mye til for å skjønne det... Jeg synes vi burde ta denne statistikken med en klype salt. Alt er nok ikke korrekt, og som veldig mange sier her så har X360 noen utrolig bra ekslusive spill som PS3 dessverre ikke har. Men vi gamere går en meget, meget spennende fremtid i møte Endret 6. desember 2007 av Selvin Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) en venn av meg har 360 og han har aldri lasta ned/pirat kopiert et spill for han vil hjelpe Produsenter osv sånn at dei ikkje skal slutte å lage spill... Sånn burde egentlig alle tenke !!! Helt enig Har selvfølgelig lastet ned PC-spill tidligere og noen få Wii spill, men eg liker å ha varene plassert i hylla. Samt sniffe på manualen. Ellers syns eg dette er flott eg, endelig føler eg liksom at PS3 er i vinden for tiden. Eg gleder meg til å se tallene utpå nyåret. Blir nok knallhard konkurranse for alle parter i år. Endret 6. desember 2007 av Mala Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det er det samme som med musikk, jeg kjøper absolutt alle plater jeg vil ha fordi da går plateselskapene bra, altså bandet tjener nok på tour, men er tross alt plateselskapet som skal gi ut musikken de sin og de trenger penger for det samme med spill og filmer=) Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Folkens, VÆR SÅ SNILL, prøv å hold saklighetsnivået litt over fanboynivået for en gangs skyld. A) NEI, konsoll X er ikke ufattelig mye bedre enn konsoll Y. PS3 og X360 er to forholdsvis like konsoller og ingen av dem eier den andre. B) NEI, alle som liker den ene konsollen bedre enn den andre trenger ikke være fanboys. C) NEI, det er ikke et personlig angrep på deg om noen kritiserer den konsollen du har. Artig at PS3-salget går bra - håper dette bidrar til flere ekslusiver. Blir spennende å se om denne trenden gjelder for verden forøvrig. Enda mer spennende blir det å se hvordan julesalget slår ut... Som om jeg skulle sagt det selv Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Dette er en god nyhet for alle fronter. Større konkurranse fører til økt kvalitet for alle. Slutt å oppføre dere som noen små drittunger Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) At PS3 er mest populær i Norge betyr forresten ingenting, ettersom Norge er et lite filleland. Når skal det gå opp for folk ? Norge har alltid vært svake for Playstation/Sony merkenavnet og, som noen nevnte. Hva er det som gjør Norge til et filleland a? At det selges mer PS3 spill enn X-box 360 spill? Endret 6. desember 2007 av Skagen OT. Lenke til kommentar
krillee Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 hvisste at dette kom til å skje, bare et snakk om tid om et halt år når utviklere er vandt til å lage spill til ps3 og at det kommer like mange spill ut der som på xbox, så tror jeg playstation blir den nye verdensfavoritten Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hva er det som gjør Norge til et filleland a?At det selges mer PS3 spill enn X-box 360 spill? Det har noe med folketallet å gjøre, og der igjen antall innbyggere som faktisk kjøper konsollene. Det er byer med flere mennesker enn lille norge. 5% kan ikke kvalifisere til "overkjøring" til å begynne med, men når det kommer ned i de relativt små tallene det gjelder når det kommer til norge, betyr dette tilnærmet 0. De fleste spillene som blir kjøpt av massene er uansett det de fleste forum brukere her vil kvalifisere som middelmådighet, de mer skreddersydde spillene selger ofte dårligere. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Det er da så absolutt interessant å se på Norge selv om det er et lite land. Fem millioner menneskers valg er uansett en enormt omfattende statistikk. Personlig tror jeg hovedsakelig det er det høye rikdomsnivået som gjør PS3 mer populær her. Den har høyere ekslusiv/snobb-faktor enn de andre konsollene. Pluss at merkenavnet står svært sterkt her fra tidligere av (men PS og PS2 knuste forsåvidt motstanden de fleste plasser her i Verden). Endret 6. desember 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
painthawk Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 dette er sikkert: halo 3 reddet statistikken til 360... BIG TIME! Lenke til kommentar
freke Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det er da så absolutt interessant å se på Norge selv om det er et lite land. Fem millioner menneskers valg er uansett en enormt omfattende statistikk. Har vi 5 mill konsoll kjøpere her i landet altså? Med eldrebølge og barnehagekøer og alt mulig rart? Jeg tror tallet er radikalt mye lavere. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 De fleste spillene som blir kjøpt av massene er uansett det de fleste forum brukere her vil kvalifisere som middelmådighet, de mer skreddersydde spillene selger ofte dårligere. Høh, hvordan kan du si dette? Når jeg går rundt i spillbutikker er det stort sett alltid toppspillene(de du kaller skreddersydde) som ligger på toppen av 10-på-topp listene. Ikke de middelmådige spillene. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ett par innlegg med påstander om fanboysime og annen off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til temaet. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 De fleste spillene som blir kjøpt av massene er uansett det de fleste forum brukere her vil kvalifisere som middelmådighet, de mer skreddersydde spillene selger ofte dårligere. Høh, hvordan kan du si dette? Når jeg går rundt i spillbutikker er det stort sett alltid toppspillene(de du kaller skreddersydde) som ligger på toppen av 10-på-topp listene. Ikke de middelmådige spillene. i butikkene, for det meste, ja. Men se når, f.eks. gamer.no, viser statistikk over de mest solgte så er det spill jeg ville puttet opp som "middelmådige". EA lanserer kanskje en liten perle en gang iblandt, men som oftest er det samlebånd produksjon som fortjener maks 5'er. Når det kommer opp mot 5/10 står det "EA" på blir det nesten for ille. På PC siden er jo "The sims" expansion nummer XXX hvert år. Er mer interessert i å vite hvor mange spill er solgt per konsoll i landet enn antall spill totalt, siden det ikke tar høyde for forskjell i antall konsoller. 360 har vel flest konsoller og ligger sånn sett "dårligst" ann, men likevel. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det er da så absolutt interessant å se på Norge selv om det er et lite land. Fem millioner menneskers valg er uansett en enormt omfattende statistikk. Hadde det vært på verdensbasis ja. Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Det er da så absolutt interessant å se på Norge selv om det er et lite land. Fem millioner menneskers valg er uansett en enormt omfattende statistikk. Har vi 5 mill konsoll kjøpere her i landet altså? Med eldrebølge og barnehagekøer og alt mulig rart? Jeg tror tallet er radikalt mye lavere. Du må lese posten før du svarer, han sier ikke 5 mill kjøpere men 5 mill menneskers valg. Husk også at Norge er det landet som har kjøpt absolutt mest PS2 i verden i forhold til innbyggertall, på grunn av dette var Norge det landet som også fikk flest PS3 per butikk i hele Europa. Lenke til kommentar
freke Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Du må lese posten før du svarer, han sier ikke 5 mill kjøpere men 5 mill menneskers valg. Så det vi kan lære av dette er altså at størstedelen av befolkningen sier nei til konsoll. Eller dreier dette valget seg om noe annet? edit: eller, av 5 millioner mennesker velger de fleste å ikke kjøpe ps3? Siden det er det som er realiteten her til lands. Uansett synes jeg ikke det var stort å hente i den statistikken. Endret 6. desember 2007 av freke Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Haha, så utrolig! http://www.n4g.com/industrynews/News-90756.aspx Lenke til kommentar
Thespaniard Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Haha, bare les kommentarene til den artikkelen. Så mange som gjør narr av Norge Lenke til kommentar
freke Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 En god idè i kommentarene hehe "I mean of all the places to talk sales...Norway. Maybe we should track Switzerland and see just how Neutral they really are?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg