Gå til innhold

Ser etter sted som kan trykke stor plakat.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et bilde her som er 10000 x 6795 pixler stort (269,55 x 179,76 cm om jeg ikke tar mye feil).

Dette bildet skulle jeg gjerne ha skrevet ut som en plakat i faktisk størrelse, men det blir rimelig stor, mye større enn noe vi har kapasitet til her i bygget.

Så derfor lurte jeg på om noen vet om et sted i Oslo eller Romerike som skriver ut slikt?

gjerne med mulgihet for å sende inn/bestille online.

takker for all mulig hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et bilde her som er 10000 x 6795 pixler stort (269,55 x 179,76 cm om jeg ikke tar mye feil).
Det har ingen fysisk størrelse så lenge det ligger lagret på datamaskinen. Med trykkoppløsning på 300dpi kan du si at det ville vært 84.7 cm x 57.5 cm på trykk i 300dpi, men det har ikke noen tilknyttet fysisk størrelse (når Photoshop opererer med cm, har de også en trykkoppløsning tilknyttet).

Dette bildet skulle jeg gjerne ha skrevet ut som en plakat i faktisk størrelse, men det blir rimelig stor, mye større enn noe vi har kapasitet til her i bygget.

Så derfor lurte jeg på om noen vet om et sted i Oslo eller Romerike som skriver ut slikt?

Det er mange som kan levere i opptil 100cm eller 110 cm bredde, da det finnes kurante storformatprintere til slikt. Da vil det ikke koste all verden, selv om det neppe blir gratis. Skal det bli større enn det, må du trolig til trykkerier, og da stiger som regel prisen dramatisk. Alternativet kan jo være å dele det i to, det kan også gi tilfredsstillende resultat, siden et slikt bilde vil betraktes må minst 3-5 meters hold, sannsynligvis mer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...