TrondSvendsen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har i dag et nForce3 hovedkort med 2GB ram og AMD Athlon 64 X2 4200+. Vil jeg få noen ytelses økning ved å skifte til et hovedkort med nyere chipset? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Skal du over på nforce 4,må du også ha et pce-e skjermkort,da du nok har AGP kort nå. Hvilket hovedkort har du nå?Da du nevnte ytelse,tenkte du på uklokket eller overklokket? Du vil ikke merke noe forskjell i ytelse på et uklokket system nforce3/4.Fordelen med nforce 4 er at en har mye mer å velge mellom når det kommer til skjermkort. Skal du klokke,har du også flere nforce 4 kort som er bra til det.Spesielt DFI Lanparty/Expert serien.Lanparty kort er ofte å se på Hardware bruktmarkedet til en overkommelig pris. Lenke til kommentar
TrondSvendsen Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Det er et uklokket hovedkort, og det er AGP ja. Men jeg har et geForce 7950 kort, så det skulle holde til det meste, untatt DX10. Kortet har jo ellers bare SATA150, og de nye er jo som oftest SATA300. Kunne ellers tenke meg et kort med passiv kjøling av chipset. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du vil ikke få noen ytelseforbedring ved å gå fra SATA150 til SATA300 heller. Ingen disker i dag som klarer å "fylle" båndbredden til SATA150, såvidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå