Gå til innhold

Plassering og retning av vifter

zypher_ut

Anbefalte innlegg

Jeg har et Thermaltake Xaser III kabinett, som har følgende plasser til vifter:

• To foran
  • To bak
  • To på døra
  • En på toppen

Jeg har forstått det slik at man bør hente luft inn foran (de er plassert lavt), og ut bak og på toppen. Men hvordan skal jeg gjøre det med de på døra? Det logiske for meg ville være å sende luft rett inn til skjermkortet og CPU, men dette bryter jo litt med prinsippet om kald luft inn nede og varm luft ut oppe. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et Thermaltake Xaser III kabinett, som har følgende plasser til vifter:
  • To foran
  • To bak
  • To på døra
  • En på toppen

Jeg har forstått det slik at man bør hente luft inn foran (de er plassert lavt), og ut bak og på toppen. Men hvordan skal jeg gjøre det med de på døra? Det logiske for meg ville være å sende luft rett inn til skjermkortet og CPU, men dette bryter jo litt med prinsippet om kald luft inn nede og varm luft ut oppe. Noen ideer?

Koble de på døren med en bryter og kanskje en termostat? For å bøte på varmen på de hotteste dagene om sommeren har jeg to vifter i døren på mitt kabinett (en 12cm og en 8cm, begge trekker luft inn) som jeg kun bruker på sommeren, som en ekstra forsikring liksom. Jeg har plassert en termostat helt øverts på kabinett døren og den starter disse viftene når det blir 32 grader pluss inne i kabinettet. (Cheiftec bigtower kabinett)

En grei løsning som virker ok sålangt, i to år....

Du MÅ jo ikke ha dem på hvis de ikke trengs.....

:D

Lenke til kommentar
Poenget var ikke om de skulle være på, men hvilken vei luften skulle gå :)

Det jeg mente var at det ikke er sikkert at du trenger de i døren og hvis de skal være på er det best om de står å blåser inn tenker jeg....

:D

Både svar og forslag avgitt... :D

Endret av strayder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...