Gå til innhold

A8N-VM CSM, minneoppsett med ECC?

opresterud

Anbefalte innlegg

Har et A8N-VM CSM hovedkort, som står i en liten server. Har funka fint i 1,5 år, intil den en av to 1GB Corsair brikker plutselig takket for seg med bitfeil.

Kunne tenke meg å få inn 3 el. 4GB i denne, og da gjerne med ECC minne. Jeg klarer ikke å tolke informasjonen fra Asus 100% når det gjelder DDR400 brikker, er det slik at man ikke kan bruke 4*1GB? Men at dette går på DDR333? Hva er evt. alternativene mine når det gjelder DDR400, for å komme så nære som mulig 4GB?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har et A8N-VM CSM hovedkort, som står i en liten server. Har funka fint i 1,5 år, intil den en av to 1GB Corsair brikker plutselig takket for seg med bitfeil.

Kunne tenke meg å få inn 3 el. 4GB i denne, og da gjerne med ECC minne. Jeg klarer ikke å tolke informasjonen fra Asus 100% når det gjelder DDR400 brikker, er det slik at man ikke kan bruke 4*1GB? Men at dette går på DDR333? Hva er evt. alternativene mine når det gjelder DDR400, for å komme så nære som mulig 4GB?

<bump> Ingen som kan hjelpe meg her? Noen må da fortsatt ha dette eller tilsvarende hovedkort med nForce chipset, antar minnekonfig var ganske likt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...