Gå til innhold

K10 sklir over til neste år


Anbefalte innlegg

det jeg finner utrolig morsomt er måten denne cpuen har blitt utsatt. selv om den ble utsatt kom den på markedet med VESENTLIGE feil, hva skjer? K8 ble også utsatt, hvorfor skjer dette alltid med AMD? Klarer de virkelig ikke lage cpuene i tiden, eller gjør de mange "feil" på veien?

 

Begynner å bli lei at ting tar tid, og ikke fungerer fra amd. Kjøper du en Intel Q6600 og Intel P35 har du en maskin som overgår alt AMD har på markedet av Phenom og 790FX.. og Intel var ETT ÅR før på banen..?!?!

 

Kanskje de utsetter ting får å få opp "hypen" enda mer, folk går jo helt av hektene i ventetiden før den kommer.. alle var jo sikre på at phenom skulle gruuuse intel quads.. noe som selvfølgelig ikke skjedde.

 

Som andre har nevnt, ekte firekjerner rocker.. NOT! lol

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånn som stua er nå med den siste nedgraderingspatchen kunne de like godt sparte pengene på utviklinga av k10 og mekka en 2x2 kjerners cpu basert på k8. k10 er jo snart like dårlig som k8 pr kjerne(ikke pr mhz men faktiske resultat på dagens mhz). Snart er det bare for Intel å stramme prisene inn og begynne å øke, for alt amd kan gjøre da er å "gi" bort cpuer fordi de er så utrolig mye dårligere.

 

Det er jo nesten alltid som dette med ny arkitektur. Ikke veldig imponerende på release, men med tweaking og die shrink så kan den skalere mye lenger enn den gamle. De lager ikke ny arkitektur for moro skyld, de lager det fordi det er nødvendig for å komme videre. Det finnes bare noen få unntak der ny arkitektur har hatt revolusjonerende ytelse allerede på release, de jeg kommer på er Core2Duo og R300. Så dette er ikke nødvendigvis noen krise.

Lenke til kommentar
Men da har nok du også brukt LATTERLIG mye penger på den maskinen, så jeg ville ikke vært så "bråkjekk" LOL!

 

Så LATTERLIG dårlig du var til å diskustere da. Saken er at amd og ati ikke kan levere highend akkurat for tiden. Men 3870 og 3850 er jo skikkelig gode produkt, de er billigere å produsere, koster mindre og bruker mindre strøm. Jeg er i full gang med å selge mitt 8800gts til fordel av et 3870 kort.

Lenke til kommentar

Kjenner det kribler i magen allerede :)

 

Klør så utrolig i fingrene , skal både bygge egen pc og en til bruttern neste år. Skal ha så og si samme hardware på begge pcene. Men jeg må ha litt bedre timing på minnebrikkene i tilfelle han tror pcen hans er bedre en min :p

 

Men hvem vet hvordan ting ligger ann i mai neste år? Ingen

 

Jeg håper bare AMD/ATI klarer og finne ut av problemene

 

Et av problemene er jo at AMD/ATI blir stemplet som direkte dårlig av mange fordi ytelsen ligger noe under Intel/Nvidia oppsett, noe som er et ufortjent stempel og få

Lenke til kommentar
Må vel kjøpe noen aksjer jeg og. FAN.

Overraskende hvor mange som er lystne på å kaste penga ut av vinduet.

Skal være bra fanboi for å gjøre det :p

Sett heller penga i et fond med over middels risiko, bra avkastning og du risikerer ingenting i forhold til å sette penga i AMD-aksjer.

 

Hva skjer med aksjene hvis feks Samsung eller ett annet stort selskap bestemmer seg får å kjøpe opp AMD/ATI :whistle:

 

Dessuten er følelsen av å hjelpe til god.... selv om det blir en dråpe i havet :innocent:

Lenke til kommentar

Hmm betyr dette at jeg må endre fra phenom til en rimelig am2 cpu.. til b3 kommer .. ? ...

 

Egentlig litt morsomt å se på de som nå mener at en ikke skal kjøpe AMD nå, ... det var vel få av disse som kjøpte AMD nå amd gav MYYYE mer for pengene enn INTEL gjorde..

 

Husker noen disse testene..

 

HL2 test

 

DOOM3 test

 

Legg merke til s754 AMD 3000+ til en drøy 1200 kr ligger bare rett under Inter p4 3.4 EE som på den tiden kostet 9000,-

 

 

Og likevel kjøpte folk intel som om det skulle vært gull...

 

Dessuten kommer salg i hovedsak av god markedsføring og ikke nødvendigvis av gode produkt , noe som bør være kjent for intel. AMD leverte bedre CPU'er fra 2004 til intel lanserte C2D, likevel hadde intel langt over 50% av markedet.

 

Og intel-fans bør håpe at AMD klarer seg (og klarer seg bra.) For dersom de går dukken må en belage seg på treg utvikling, høye priser.. til noen prøver å konkurrere.. noe som vil ta mange år..

Derfor bør dere (intelfanboys ) si.. det er FINT at du ønsker å støtte AMD slik at vi får opprettholdt konkurransen i markedet.

 

Vel.. det blir uansett SPIDER med Phenom 9600, dual CF i første omgang.. men det kommer nok 2 til etterhvert..

(dersom det blir behov.. ) når B3 kommer går 9600 i ..(nei ikke søpla) HTPC-en sammen med et 3850 kort...

 

[Edit]Hadde vært AMD truser nå skulle jeg kjøpt de og.. :p

Endret av idos
Lenke til kommentar

Pris/ytelse er uansett et AMD/ATI oppsett godt og fornuftig kjøp (selv om man kanskje bør vente med Phenom til B3).

 

De fleste av oss har ikke behov for "maks overklokkingsplattform", men noe som yter bra til fornuftig pris, og da er det nesten hipp som happ hva man kjøper.

 

Ellers vil jeg med bakgrunn i det som finnes av tester påstå at HD 38x0 er det mest fornuftige kjøp av skjermkort i dag for de fleste, både sammen med AMD sine egne brikkesett og sammen med X38 eller andre HK som håndterer Crossfire. Nå når også Linuxdriverne er på bedringens vei.

 

At AMD i sine gode dager med A64 (K8) ikke klarte å få høyere markedsandel var nok i like stor grad et spørsmål om manglende produksjonskapasitet som markedsføring. Vet at flere større OEM-produsenter ønsket å øke antallet maskiner med A64 i, men nok CPU-er var ikke tilgjengelig.

 

Det virkelig alvorlige med forskyvingen av produksjon og feil er for meg i større grad knyttet til servermarkedet, hvor K10 Opteron er virkelig konkurransedyktig (på et helt annen nivå enn Phenom kontra C2Q). Problemet er at K10 får alt for kort tid på seg dersom Intel lykkes med Nehalem.

 

Dommedagsprofetier synes jeg er unødvendige, men man bør være klar over at AMD ikke tåler særlig mange flere "tilbakeslag" før det er så stor krise at oppkjøp er eneste utvei. Og for å unngå det hjelper ikke AMD-fans sin støtte, her hjelper bare kloke/optimale beslutninger fra AMDs ledelse eller tabber fra Intel. Hele AMD/ATI er nå verdt bare 80 % av det ATI var verdsatt til ved oppkjøpet i 2006.

 

Så akkurat som Osse har gjort i lengre tid, jeg kommer også til å ta meg noen deppepils i løpet av helga. Jeg hadde nemlig tenkt meg en 2 way server med Opteron på nyåret. Og nå blir det utsatt.

 

Edit: Ingen såg den grasate skrivleifen der 80 ble til 8 - rettet

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Må vel kjøpe noen aksjer jeg og. FAN.

Overraskende hvor mange som er lystne på å kaste penga ut av vinduet.

Skal være bra fanboi for å gjøre det :p

Sett heller penga i et fond med over middels risiko, bra avkastning og du risikerer ingenting i forhold til å sette penga i AMD-aksjer.

 

Er det noe morsomt å spille safe, NEI. En god B3 revisjon av K10,gode drivere for CFX, samt en nogelunde velykket Fushion, og en bulldozer som gjør vei i vellinga, AMD ser ut som fristende aksjer for meg. 3 år og AMD aksjene er der de var Des 2006, mmmmm det blir mye penger av. Og odsene...... tja.... er bedre nå etter kaptialinnsprøytinga fra Bin Ladin sine trosfeller.

 

Er forbauset over endel anbefalinger av maskiner til folk som skal ha nye spillmaskiner, c2q anbefales blindt til folk som verken kan klokke, eller vil klokke, selv om en c2d til samme pris er et bedre alternativ for disse.

 

For kan intel/nvida for en uerfarn klokker slå et oppsett bestående av AMD 790FX + 2 x 3850 + 5000 + BE og Amd Overdrive. Med samme rimlige utbyggings og oppgraderingspotensiale frem til 2010, Tviler !! (fra kr 4500,-)

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Dette hadde nå ført til en avbestilling eller en angrefrist retur fra min side. Synd, men ingen krise.

 

Jeg ser ikke så sort på det som noen her gjør, Phenom er sen uansett og X2 6400+ Black Edition er billig og bra. Om man må vente til mars så er ikke det noen krise.

 

Det som er dumt i dette er server segmentet og det kan føre til at AMD taper markedsandeler på denne siden som er den første viktige delen av en lansering av ny arkitektur.

 

Edit:

Er forøvrig helt enig med Bolson sitt innlegg over her som jeg så i etterkant av mitt innlegg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva skjer med aksjene hvis feks Samsung eller ett annet stort selskap bestemmer seg får å kjøpe opp AMD/ATI :whistle:

 

I og med at dette ikke ser ut til å være svart på:

A. De blir løst ut av den som kjøper AMD, da vanligvis til en pris som ligger over "børsverdi"

B. De blir byttet i aksjer i det selskapet som kjøper opp, også da jevnt over til overkurs.

C. Deler av verdien blir utbetalt kontant, resten som aksjer i det selskapet som kjøper opp.

 

Aksjonærene i det oppkjøpte selskap taper aldri på et oppkjøp - er den enkle konklusjon på 30 års forskning på området.

 

Ellers takk for honnøren gutter.

Lenke til kommentar
Hva skjer med aksjene hvis feks Samsung eller ett annet stort selskap bestemmer seg får å kjøpe opp AMD/ATI :whistle:

 

I og med at dette ikke ser ut til å være svart på:

A. De blir løst ut av den som kjøper AMD, da vanligvis til en pris som ligger over "børsverdi"

B. De blir byttet i aksjer i det selskapet som kjøper opp, også da jevnt over til overkurs.

C. Deler av verdien blir utbetalt kontant, resten som aksjer i det selskapet som kjøper opp.

 

Aksjonærene i det oppkjøpte selskap taper aldri på et oppkjøp - er den enkle konklusjon på 30 års forskning på området.

 

Ellers takk for honnøren gutter.

 

Akkurat... det var det som var poenget mitt.

 

Konklusjonen er at det er ikke dumt å kjøpe AMD/ATI aksjer :new_woot:

Lenke til kommentar
Konklusjonen er at det er ikke dumt å kjøpe AMD/ATI aksjer :new_woot:

Ville ikke sagt at det var et smart kjøp heller...

Sånn midt på treet kanskje.

 

Jeg ville ikke gjort det nå.

Solgte mine AMD aksjer for litt under 2 år siden, med god profitt! :)

Jeg kan nesten ingenting om dette aksjegreiene, men er det ikke svært sannsynlig at AMD kommer til å hente seg inn en god del igjen? Tror dog de kommer til å synke litt i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...