DavidDavid Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Etter å ha kommet hjem fra jobb i utlandet, har jeg funnet min drøm som veteranbil, nemlig Mercedes Benz 450 SEL 6.9 LITER! Jeg har lest en god del om denne bilen, og svaret fra mange motorjournalister og andre er at dette skal ha vært verdens beste MB , og da trolig gjennom alle tider. Den har et dreiemoment på hele 550 Nm! Toppfarten skal være 240 og aks på 7 sek fra 0-100, og dette var på 70-tallet!! Kun 1 bil ble solgt i Norge da. Den har drysump-smøring, noe som ordinært kun racerbiler har, og så har den et vanvittig bra og spesielt luft-fjæringssystem. Jeg ser det ligger et par på finn.no, men disse er svært rimelige, i alle fall i forhold til de utgavene jeg har sett ute i verden, hvor det i mange land har blitt en voldsom interesse for dem, og da spesielt USA-biler uten rust. Spørsmålene mine blir: Har noen her på forumet en slik bil, kjenner noen som har? Trolig kun 6 i Norge, men håper å få kontakt. Kjenner noen til denne bilen? Da er jeg takknemlig for informasjon. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Etter å ha kommet hjem fra jobb i utlandet, har jeg funnet min drøm som veteranbil, nemlig Mercedes Benz 450 SEL 6.9 LITER! Jeg har lest en god del om denne bilen, og svaret fra mange motorjournalister og andre er at dette skal ha vært verdens beste MB , og da trolig gjennom alle tider. Den har et dreiemoment på hele 550 Nm! Toppfarten skal være 240 og aks på 7 sek fra 0-100, og dette var på 70-tallet!! Kun 1 bil ble solgt i Norge da. Den har drysump-smøring, noe som ordinært kun racerbiler har, og så har den et vanvittig bra og spesielt luft-fjæringssystem. Jeg ser det ligger et par på finn.no, men disse er svært rimelige, i alle fall i forhold til de utgavene jeg har sett ute i verden, hvor det i mange land har blitt en voldsom interesse for dem, og da spesielt USA-biler uten rust. Spørsmålene mine blir: Har noen her på forumet en slik bil, kjenner noen som har? Trolig kun 6 i Norge, men håper å få kontakt. Kjenner noen til denne bilen? Da er jeg takknemlig for informasjon. Tror du har større mulighet til en bilprat hvis du ringer en av de 3 som står på finn.no siden bilen er sjelden... Lenke til kommentar
DavidDavid Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Etter å ha kommet hjem fra jobb i utlandet, har jeg funnet min drøm som veteranbil, nemlig Mercedes Benz 450 SEL 6.9 LITER! Jeg har lest en god del om denne bilen, og svaret fra mange motorjournalister og andre er at dette skal ha vært verdens beste MB , og da trolig gjennom alle tider. Den har et dreiemoment på hele 550 Nm! Toppfarten skal være 240 og aks på 7 sek fra 0-100, og dette var på 70-tallet!! Kun 1 bil ble solgt i Norge da. Den har drysump-smøring, noe som ordinært kun racerbiler har, og så har den et vanvittig bra og spesielt luft-fjæringssystem. Jeg ser det ligger et par på finn.no, men disse er svært rimelige, i alle fall i forhold til de utgavene jeg har sett ute i verden, hvor det i mange land har blitt en voldsom interesse for dem, og da spesielt USA-biler uten rust. Spørsmålene mine blir: Har noen her på forumet en slik bil, kjenner noen som har? Trolig kun 6 i Norge, men håper å få kontakt. Kjenner noen til denne bilen? Da er jeg takknemlig for informasjon. Tror du har større mulighet til en bilprat hvis du ringer en av de 3 som står på finn.no siden bilen er sjelden... ---------------- Vel, det er selgere, jeg tenkte kanskje noen her er litt mer objektive. Det er lov å spørre? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Prøv her også hvis du ikke allerede har gjort det http://www.mercefreaken.com/forum/index.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå