Ekko Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Hei Er på jobb på et anlegg og må drive å skifte IP på tilkoblingen min når jeg skal skifte mellom det interne nettverket og internett. Dette innebærer å klikke meg inn på nettverksinstillinger og endre statisk IP og nettmaske. For å gå på internett trenger jeg også gateway og dns-server, mens disse kan stå uforandret når jeg er på det interne nettet. Jeg lurte på om det var en annen måte å gjøre dette på, feks ved en bat-fil med et lite skript som satte dette. Jeg har sett på ipconfig, men ikke funnet noen måte å sette ip, nettmaske, dns og gateway direkte her. Ønsket mitt er at jeg har 2 .batfiler. En som jeg kjører når jeg skal sette til det interne nettet og en når jeg skal sette opp for å gå på internett. Kabelbyttet skal jeg heller greie å gjøre for hånd:-) Noen som har forslag til hvordan jeg skal gjøre dette? Endret 6. desember 2007 av Ekko Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg fant to linker jeg tror kan gjøre nytten: MS sitt tool! Link til scriptingen! Det burde gjøre nytten, google er så nice <3 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) takker så mye, skal forsøke edit:Funket ypperlig, takk igjen Endret 6. desember 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå