Gå til innhold

ADSL modem erfaringer.

Anbefalte innlegg

Hallo. Tenkte å høre med dere som sirkler rundt på forumet her om hva slags ADSL modem som anbefales og ikke.

Selv har jeg vært innom:

Netopia (gammel modell til NGT, 2002): Meget bra, så si aldri nede. SUPERT. Men utgått nå regner jeg med ;). Dette var en stor klump av et modem.

Topcom 871: Bra, ikke store problemene. Bridge.

Topcom 871BT: Utolig ustabilt. Modell med ruterdel.

Thomson Speedtouch 510i. Ruter og Bridge: Veldig bra, men hørt det har noe frynsete rykte på seg på høye hastigheter, funker dog fett på 3mbit. (har et fortsatt).

Thomson Speedtouch 546: Enkelt og greit modem, som fungerer veldig bra på linjer med litt dårlige støymarginer.

Thomson Speedtouch 780WLT: Telenors multimodem, med IP-tele og WLAN. Funker utrolig bra, grei rekkevidde på tråløst også. MEN, det kan reboote av seg selv ganske ofte når du sitter med noe hjemmekontorløsninger (VPN o.l.). T.o.m. Telernor's eget hjemmekontor får dette til å reboote. Modemet er også utrolig tregt til å boote opp. Mitt er sendt inn for å få penga tilbake.*

Zyxel 660: Modem med WLAN. Bra til det meste, men den tråløse delen er ikke helt topp. Vært borti noen ustabile modeller her også.

*Hørte med noen telenor ansatte, som sa at det er en firmware ute som testes ut hos 500personer nå. Problemet er det jeg opplever: REBOOT. Men Telenor vil ikke gi meg tilgang på denne fila, og dermed er ikke jeg interresert å ha modemet lengre.

Det som kan være interresangt er andres meninger og erfaringer på modem.

Selv stod det mellom disse to for min del:

Linksys WAG200, 3com-3CRWDR101B-75

Valgte 3com, fordi jeg har hatt masse Linksys utstyr ifra før som har fungert fett.. men de siste 2 åra syns jeg linksys har vært så som så. 3com derimot, har alltid levert kvalitet syns jeg. nå skal det sies, aldri eid en 3com ruter før, men de jeg har satt opp hos andre har fungert utmerket.

En annen ting med Linksys er firmwaren, er litt vanskelig å finne rett til tider. (1 modell kommer ofte i flere versioner).

Min siste linksys er WRT54GX, som jeg er utrolig fornøyd med :). Selv om det var problemer i starten der og (var noe bug med lange brukernavn, slik telenor har, så den kobla plutselig bare ned..).

Kan jo også ta med rutererfaringer her.

Dette er ikke en spørretråd, men en erfarings-/anbefalings- tråd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...