G Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (.. var innom) La merke til at Clas Ohlson har fått seg en ny variant av sine Skype-telefoner. Forskjellen på denne nyheten er at den ikke må kobles til USB-kontakten på PC, men istedetfor så kobles den til din ruter. Lurer faktisk på om det var WLAN også for tilknytningen mot ruter (for hvis ikke kreves jo RJ-45). Er det noen som faktisk har kjøpt seg en sånn som gidder å dele sine erfaringer om brukeropplevelsen. Funker det? Er det noen ekstra funksjoner som gjør ting enklere, eller motsatt - det at å skvise Skype inn i en sånn enhet fjerner noe brukerglede? ___________ Nå har jeg lagt merke til at WLAN kommer til mobiltelefoner. Da kan en jo få med seg telefonen sin på reisen. Da kan det hende en treffer på en WLAN-sone hvor en kan få koblet den opp gratis. Det er jo ennå mer brukervennlig en denne Skype telefonen hos Clas Ohlson, som jeg forøvrig synes er både 2 til 3 år for tregt ute her på det norske markedet (butikkmarkedet). Det vil jeg begrunne med at med Skype på sin WLAN mobiltelefon så slipper en også med ett mindre "telefonapparat" da Skype enten er integrert på mobiltelefonen fra fabrikk, eller at du har muligheten for å installere det selv. Er det noen med erfaringer på å bruke Skype på de nyere WLAN-telefonene også? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Forskjellen på den telefonen og de usb-baserte er at du slipper å ha på PC når du ringer. Basen må kobles til routeren med nettverkskabel, men telefonen har selvsagt trådløs forbindelse til basen. For meg som ikke bruker skype så er det ikke så imponerende med en slik dings og prisnivå. Kjøper selv SIP-adapter og de koster under 300kr med frakt. Så kobler man på en trådløstelefon og er i gang med veldig rimelig telefonering trådløst (se f.eks voipstunt.com). Det er forøvrig mulig å koble opp mot skype med et vanlig SIP-adapter, men det krever løsninger som f.eks Asteriks og software som omformer Skype til SIP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå