Mummimamma Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) *slettet* Endret 15. juni 2009 av Venia Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Slå opp i gule sider i nærheten av der du bor, og se etter små regnskapskontorer. De som står litt langt nede på listen er gjerne rimeligere enn de første. Små kontorer med 5-6 ansatte er gjerne mer fleksible og hjelpsomme enn store som har veldig faste rutiner. Da kan du spørre hvordan de ønsker at du leverer bilag, og gjerne om du kan føre dem selv. Sortering og føring av bilag kan være en ganske stor del av jobben, så hvis du har orden på det kan det være at du kan få en lavere pris. Prøver du å gjøre mest mulig selv og gjøre ting så enkelt og oversiktelig som mulig for regnskapsfører tror jeg også du vil komme rimeligere ut av det hos et firma som bruker timepris, siden firmaer som har fastpris er nødt til å ta høyde for at folk gjør det enklest mulig for seg selv. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Billige regnskapsførere er ofte ikke de beste. Vet om flere billige som ikke avstemmer skikkelig, men kun sitter med en kalkulator og summerer og fører bort differansene i hytt og gevær. Vanligvis er prisene utenfor byene noe lavere enn i byene. Lenke til kommentar
Mummimamma Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) *slettet* Endret 15. juni 2009 av Venia Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 VIl det skje mange økonomiske transaksjoner i selskapet? I så fall, gå for en skikkelig en. Om du skal ha fire utbytteutbetalinger i året(det er vel ikke lov i Norge en gang), kan du sikkert få en billigere en. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Man må jo ha en autorisert regnskapsfører, og at de er autoriserte innebærer jo også at de er pliktige til å gjøre ting korrekt vel? De du nevner hørtes jo ikke særlig seriøse ut må jeg si... Tro meg de finnes selv om de er autoriserte. Flere som mister dispensasjon fra Kredittilsynet hvert eneste år. Lenke til kommentar
Mummimamma Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) *slettet* Endret 15. juni 2009 av Venia Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 En salgsbedrift er avhengig av en god regnskapsfører. Lenke til kommentar
Mummimamma Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) *slettet* Endret 15. juni 2009 av Venia Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 I så fall, gå for en skikkelig en. Om du skal ha fire utbytteutbetalinger i året(det er vel ikke lov i Norge en gang), kan du sikkert få en billigere en. Ja, hva mener du med dette? Ble nysgjerrig jeg nå. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg mente bare at du sikkert kan få en billig/bedre deal dersom det kun er fire transaksjoner i selskapet gjennom et helt år. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har du tenkt over at bak de fire utbyttetransaksjonene du foreslår kan det ligge tusenvis av andre transaksjoner? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har du tenkt over at bak de fire utbyttetransaksjonene du foreslår kan det ligge tusenvis av andre transaksjoner? Ja, men nå var caset jeg forelo ikke inkludert dette. F.eks. kunne det vært renteinnbetaling hvert kvartal, for at selskapet så gjorde en utbytteutbetaling. Selvsagt kan det være mange transaksjoner, men jeg snakket mest om et "stråselskap". Lenke til kommentar
gorber Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg tror du er ganske offtopic Platinum. Trådstarter har allerede forklart i første setning at det er et salgsselskap, og med mindre vi snakker om å selge F-16 snakker vi om mange tusen transaksjoner. Det er faktisk noen som jobber for lønna si vet du... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nå tror jeg platinum mente det på en sarkastisk måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå