Gå til innhold

Hva er den beste mp3 spilleren på markede?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Ipod som jeg har rotet bort så da har jeg funnet ut at å leite mer gidder jeg ikke.

Er lei Ipod. Har lyst på noe bedre!

 

Så lurer på hva den beste mp3 spilleren er?

Har lyst på en liten en med mye plass. Og ikke minst god lyd i.

 

 

Liker litt SAMSUNG P2. Er den noe?

 

Har lyst på en liten mp3 spiller.

Pris; har ikke noe max grense. Så lenge det er det beste man kan få tak i!

 

Og hvordan norske nettsider har godt utvalg av mp3 spillere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk skal du ha.

Den du linket til var jo veldig pen da.

Prisen var jo ikke ille heller.

 

Men finnes det andre som er enda bedre?

Lydkvaliteten er det viktigste.

 

Har prøvd og søke på tester osv, men finner ikke en der dem tester de ultimate mp3 spillerne.

 

Å foresten, spiller den høyt den du linket til?

Og greier den og levere nok lyd til store øreklokker?

Lenke til kommentar
Ok, takk skal du ha.

Den du linket til var jo veldig pen da.

Prisen var jo ikke ille heller.

 

Men finnes det andre som er enda bedre?

Lydkvaliteten er det viktigste.

 

Har prøvd og søke på tester osv, men finner ikke en der dem tester de ultimate mp3 spillerne.

 

Å foresten, spiller den høyt den du linket til?

Og greier den og levere nok lyd til store øreklokker?

 

Dersom lydkvalitet er det viktigste velger du iAUDIO/Cowon, iRiver eller Meizu.

 

Cowon D2 blir du nok garantert fornøyd med, den spiller høyt (2*37mW i 16 Ohm), den har en batterikapasitet på opptil 52 timer som er usedvanlig mye.

 

www.cowon.com

www.iaudiophile.net

www.anythingbutipod.com

 

Captain Ødegård du har sikkert flere linker?

 

iAUDIO 7 kan kanskje være et alternativ også ? Har opptil 16GB, 2*26mW og opptil 60 timers batterikapasitet..

www.cowon.com

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Mange spillere som har god lyd ved flat EQ, Sony er det få som nevner men nå som de har droppet sonicstage er de en reell konkurrent. Den store styrken til Cowon, som INGEN merker klarer matche, er at de har inkludert BBE i spillerne. Om du liker å stille inn lyden selv, om det er bass eller diskant, så er det ikke noe som slår Cowon. Skjermen er også usedvanlig god på D2 - har en annen spiller som også er 24bit skjerm (16.4 mill farger), PSP slim, og det er ikek engang konkurranse mellom de to - D2 har så mye klarere farger at det bare er moro å se spesielt animasjon på den.

 

Meizu m6 er en budsjett-d2, mangler som du sa mionnekortspor, battertid, lydkvalitet, har noen kjeie bugs, mindre innstilliger etc.

Lenke til kommentar
Er Meizu M6 eit greit alternativ til D2?

 

Med 8GB for 1400,- er det vel ein grei budsjettmodell i forhold til D2?

 

Mindre batterilevetid, mangel på minnekortmodul er dei første forskjellane eg har merka meg.

 

Den har også lavere utgangseffekt, men med lettdrevne hodetelefoner er det ingen problem. Meizu M6 er nå tatt ut av produksjon og erstattet med Meizu M6SL (slim ca 7mm tykk istedenfor ca 10mm). Tror den skal ha enda bedre lydchip, men det går dessverre utover batteritiden. Vil tippe at den i praksis vil ligge rundt 15 timer. Men med en lader i nærheten synes jeg personlig det ikke er noe stort issue. Video er helt greitt, samme oppløsning og ca samme størrelse på skjerm som D2, men med 20fps/260K farger mot D2's 30fps/16mill farger.

 

Jeg vil vel si at man får omtrent like mye valuta pr. krone. Det er alltid vanskelig å gi et fasitsvar, kommer an på hva man prioriterer

Lenke til kommentar

Åj. Her var det mange gode svar :)

Har sed litt på Ipod touch. Den ser lekker ut osv osv.

Men den er vel ikke en opptimal spiller?

 

Finnes det en opptimal spiller som er lik?

Da tenker jeg på og navigere med og trykke på skjermen.

Og kanskje ikke så tykk og stor.

 

Skal se nermere på de anbefalte spillerne.

Blir nok ikke Ipod touch siden jeg er lei at man på bruke iTunes.

Men det positive er jo at man kan laste ned masse rart til ipoden da :p

Lenke til kommentar

Eg har Cowon D2 og synest det er ein super spelar, iPod Touch har eg ikkje prøvd, men mista totalt interessa for iPod etter at eg kjøpte denne spelaren. Har og kjøpt bla. Meizu til andre og har ikkje noko vondt å sei om dei heller.

 

Det er så mange fordeler med desse i forhold til iPod at eg hadde ikkje vore i tvil.

 

Hmm, ser jo at M6 4GB går ut for 750 no, men eg heller mest mot D2 4GB sidan den har minnekortmodul, veldig kjekt å ha utvidelsesmulighetar.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Meizu m6 er en budsjett-d2, mangler som du sa mionnekortspor, battertid, lydkvalitet, har noen kjeie bugs, mindre innstilliger etc.

 

Det kan se ut som du skriver at Meizu M6 mangler lydkvalitet. Det er sikkert ikke akkurat det du mener :)

Meizu har jo spesielt fått skryt for lydkvaliteten.

 

Meizu har ikke BBE. Alle spillere som mangler BBE rangeres langt under cowon hos meg :p De som har prøvd forskjellen på EQ og BBE skjønner hvorfor ;)

 

Åj. Her var det mange gode svar :)

Har sed litt på Ipod touch. Den ser lekker ut osv osv.

Men den er vel ikke en opptimal spiller?

 

Finnes det en opptimal spiller som er lik?

Da tenker jeg på og navigere med og trykke på skjermen.

Og kanskje ikke så tykk og stor.

 

Skal se nermere på de anbefalte spillerne.

Blir nok ikke Ipod touch siden jeg er lei at man på bruke iTunes.

Men det positive er jo at man kan laste ned masse rart til ipoden da :p

 

Testet touch, fin sak. tipper det hadde tatt meg ca 3 dager å gå lei, og så hadde jeg falt tilbake på de funksjonene jeg faktisk TRENGER i en spiller. Har ikke bruk for nettleser på en mp3 spiller, har laptop. Har ikke bruk for gudjamrende meg vet for slags andre programmer heller, har kun bruk for noe som spiller musikk og film bra. Og på de punktene har touch lite å stille opp med

Lenke til kommentar
Meizu m6 er en budsjett-d2, mangler som du sa mionnekortspor, battertid, lydkvalitet, har noen kjeie bugs, mindre innstilliger etc.

 

Det kan se ut som du skriver at Meizu M6 mangler lydkvalitet. Det er sikkert ikke akkurat det du mener :)

Meizu har jo spesielt fått skryt for lydkvaliteten.

 

Meizu har ikke BBE. Alle spillere som mangler BBE rangeres langt under cowon hos meg :p De som har prøvd forskjellen på EQ og BBE skjønner hvorfor ;)

 

Meizu M6 hadde faktisk BBE i de første firmwarene, men ble byttet ut med Lifevibes som i følge markedssjefen i Meizu var bedre :p

Saken var nok heller noe lisensgreier. Det ble i alle fall stor oppstandelse blant brukerne når BBE forsvant.

Lenke til kommentar

Likte mer og mer den D2.

Men finnes den kun i 8 gb?

Det er i det minste laget før meg.

 

Men hvor høyt spiller denne i forhold til ipod?

Er lei dårlig lyd på mp3 spillerene. Spesielt Ipod som spiller så lavt at er det litt lyd rundt så er det ikke noe gøy å høre på :p

 

Har D2 volumsperre som ipoden har?

 

Kommer det ut noen kjempe gode mp3 spillere snart?

Kanskje man burde vente til det er kommet noe nytt?

Lenke til kommentar

Med mindre du har eit svært headset vil eg påstå at D2 spelar meir enn høgt nok, den har ikkje volumsperre og har mykje meir effekt å gi enn ein iPod.

 

Foreløpig finnes den kun i 8GB, men (her er rosina i pølsa) den har minnekortmodul. Det betyr at du kan kjøpe eit minnekort på 1, 2, 4, 8 16 (er vel kome det og)GB og putte i. Eit minnekort på 8GB kostar frå 400 kroner (SDHC).

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Med mindre du har eit svært headset vil eg påstå at D2 spelar meir enn høgt nok, den har ikkje volumsperre og har mykje meir effekt å gi enn ein iPod.

 

Foreløpig finnes den kun i 8GB, men (her er rosina i pølsa) den har minnekortmodul. Det betyr at du kan kjøpe eit minnekort på 1, 2, 4, 8 16 (er vel kome det og)GB og putte i. Eit minnekort på 8GB kostar frå 400 kroner (SDHC).

Ok. Nei hadde tenkt meg noen ekstremt bra øreplugger til denne. Da det ser mye bedre ut.

Og har mer en godt nok musikkanlegg hjemme så da blir det fin kombinasjon.

 

Hvordan funker minnekorte da?

Hvis jeg har et 8 gb kort, blir det integrert i spilleren?

Eller må jeg gå på to forkjellige plasser før og finne frem musikken?

 

Trur jeg må ringe produsenten og få dem til og lage en med 30 gb+ til meg :p (det kan ikke bli billigt :p )

 

Takker før gode svar :)

Lenke til kommentar

Kjem heilt an på korleis du organiserer det.

 

D2 organiserer etter mappestruktur og ID-tag. Har du ID-tag på all musikken vil den kategoriserast likt, uansett om det ligg på spelaren eller minnekortet. Du har i tillegg ein mulighet til å bla gjennom mappene som dei ligg på spelaren/kortet.

 

Minnekortet plugger du i og det kjem opp som eit ekstern lagringsmedie likt som sjølve spelaren.

Å drive gode øyrepluggar er ikkje noko problem i det heile tatt.

 

Minnebrikker på 32GB vil nok komme på markedet om ei stund, til neste år kanskje. Før den tid kjem 16GB, om dei finnes på markedet i dag veit eg ikkje. Om D2 har støtte for 16 og 32GB med dagens firmware veit eg ikkje, men dei vil sannsynlegvis så oppdatert firmware når større brikker blir meir aktuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Med mindre du har eit svært headset vil eg påstå at D2 spelar meir enn høgt nok, den har ikkje volumsperre og har mykje meir effekt å gi enn ein iPod.

 

Foreløpig finnes den kun i 8GB, men (her er rosina i pølsa) den har minnekortmodul. Det betyr at du kan kjøpe eit minnekort på 1, 2, 4, 8 16 (er vel kome det og)GB og putte i. Eit minnekort på 8GB kostar frå 400 kroner (SDHC).

Ok. Nei hadde tenkt meg noen ekstremt bra øreplugger til denne. Da det ser mye bedre ut.

Og har mer en godt nok musikkanlegg hjemme så da blir det fin kombinasjon.

 

Hvordan funker minnekorte da?

Hvis jeg har et 8 gb kort, blir det integrert i spilleren?

Eller må jeg gå på to forkjellige plasser før og finne frem musikken?

 

Trur jeg må ringe produsenten og få dem til og lage en med 30 gb+ til meg :p (det kan ikke bli billigt :p )

 

Takker før gode svar :)

 

D2 har forøvrig høyeste utgangseffekten på markedet, så den spiller definitivt høyt nok.

 

Uansett, D2 har både filtrebrowsing og id3 browsing. bruker du viltre, så blar du i mapper og filnavn, som på dataen. Da er minnekort og internminne separert, selv om du kan ha shuffle som går på begge mappene. Om du bruker id3 browsing, altså artist/tittel/album etc, da er alt integrert.

 

32GB sdhc kort er på vei, som om et halvt til ett års tid er nok ikke en 40GB d2 noe uvanlig :)

Lenke til kommentar

Ok, da blir det en D2 på meg :)

Men eneste som er dritt er at jeg må bestille den på nett :(

Siden elkjøp, ekspert eller datakjeden har den.

Og bestiller man på nett tar det LANG tid.

Bor oppi i Tromsø, og her bruker posten noe sinnsykt lang tid på og levere pakker.

På nettsider står det at det tar mellom 1-3 dager, men det tar en uke eller oppover, og siden det snart er jul så må det jo ta satans mye lenger tid :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...