Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp meg å få bilen min hjem?


UnZane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Clutchen er helt gone... Må sikkert skubbe bilen for det meste. Vil som sagt helst ikke reparere den i Holmestrand, da

original clutch koster 15 000 ferdig montert i Holmestrand

stage3 clutch koster 15 000 ferdig montert i Bergen

 

Skal prøve Øyvind Johansen Transport med en gang de åpner i morgen tidlig, takk for tipset :)

 

Kom gjerne med flere, da det nå begynner å haste litt... Fikk telefon i dag om at bilen måtte hentes snarest :s

Lenke til kommentar
Clutchen er helt gone... Må sikkert skubbe bilen for det meste. Vil som sagt helst ikke reparere den i Holmestrand, da

original clutch koster 15 000 ferdig montert i Holmestrand

stage3 clutch koster 15 000 ferdig montert i Bergen

 

Skal prøve Øyvind Johansen Transport med en gang de åpner i morgen tidlig, takk for tipset :)

 

Kom gjerne med flere, da det nå begynner å haste litt... Fikk telefon i dag om at bilen måtte hentes snarest :s

 

Trur du må høre med pris hos noen andre for det der var svindyrt!

 

hvordan Celica gt4 er det?

 

Bytter clutch på en slik på ca 4-5 timer så vil si ca 7000 kr ink stage3 clutch er en mer riktig pris

det jeg ville tatt ca for å bytte.

da har jeg ca 900-1000kr timen

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Meld deg inn i NAF og ring dem og si at du har problemer med clutchen på bilen din.

 

Du har 2 stk. gratis veihjelper i året. Dette gjelder for frakt av bil til nærmeste verksted.

 

Min bil ble kjørt fra Fredrikstad til Moss en lørdagskveld UTEN at det kostet meg noe som helst.

Grunnen var en punktering, samt at dekkene jeg skulle ha ikke akkurat fantes på noen bensinstasjon. Flott service.

 

Må da vertfall være verdt forsøket...?

 

Hvordan hjelper dette da han skal ha fraktet bilen fra Holmestrand til Bergen?

Vel... kan jo hende NAF frakter den hjem til han... (jeg sa kan hende) Var vertfall null problem og frakte min bil 3 mil til Moss på en lørdag...

 

Nå er det sef. lenger til Bergen... men som sagt.. kan være verdt forsøket.

Uansett, så skader det jo ikke å ha ett NAF-medlemskap til senere anledninger...

 

Regner ikke med at det akkurat er gratis og frakte over ett tonn tvers over landet.... derfor så kan det vel hende trådstarter trenger de tipsene han kan få...

 

Mulig det finnes andre dristige tips også... men dette var vertfall mitt lille bidrag.

 

DAGENS :!: Kjøp NAF medelemskap så frakter vi bilen 45 mil for deg helt gratis :!: Noen ganger lønner det seg å la hver å skrive og dette var et godt eksempel GigaFlow .... Jesus

Vel... dem fraktet vertfall bilen til søskenbarnet mitt hjem til seg selv for ca. 2 år siden. Han fikk motorhavari i Sandefjord og han bodde på Hamar. Ca. 40 mil.... Kostet 500 kr. i egenandel, da han hadde brukt opp de to gratis gangene...

 

Så det kan nok hende du kan tørke av deg fliret kammerat.... hehe.

Lenke til kommentar
Gjør du noe aktivt selv for å skaffe tilbud på å få fraktet denne bilen, eller venter du bare på løsninger her på forumet? Tror det hadde tatt maks en dag å innhente 10 forskjellige tilbud fra transportselskap hvis du hadde tatt en ringerunde.

 

Har vel ikke gjort annet enn å sitte i telefonen de siste dagene... Men jeg er ganske så tom for ideer. Hadde ikke du gjort ganske mye om du hadde en usett & betalt bil som sto og ventet på deg på andre siden av landet? :)

Lenke til kommentar

Hehehe ser den... Nei for og si det slik, jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre nå. Denne helgen har jeg fri, fra mandag av blir det jobbing hver dag inkludert søndager frem mot jul. Så i morgen er liksom bære eller briste... Er nesten så jeg kunne utlovet belønning for de som gadd å kjøre den for meg på henger :s I morgen blir vel nok en dag foran telefonen da min far, som har lappen, selvfølgelig har julebord denne helgen. Kan vel ikke akkurat laste han for og gå på det heller :p

Lenke til kommentar

Du kjenner altså ingen som har noe annet enn kun B-førerkort? Ellers så kunne du jo bare leid en henger fra en bensinstasjon eller noe og dratt å henta den selv. Den eldre garden har jo ofte litt mer enn bare B-førerkort. Kanskje du har en onkel, svoger, kamerat eller noe å oppdrive med BE, C1 eller noe sånt slags førerkort?

Lenke til kommentar

Vel... dem fraktet vertfall bilen til søskenbarnet mitt hjem til seg selv for ca. 2 år siden. Han fikk motorhavari i Sandefjord og han bodde på Hamar. Ca. 40 mil.... Kostet 500 kr. i egenandel, da han hadde brukt opp de to gratis gangene...

Så det kan nok hende du kan tørke av deg fliret kammerat.... hehe.

 

 

For det første er det 25 mil mellom Sandefjord og Hamar "ikke 40" så du får slå av litt for kjentfolk... I spesielle tilfeller kan dette mulig skje hvis det gjelder liv og helse men vilkårene er krystallklare på dette og bilen taues til nærmeste verksted fra stoppsted.

 

PS-Du lese litt mer vilkår i stedet for eventyr.. Uansett så er dette noe av det dummeste forslaget jeg har hørt og nå driter du deg ut.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Som jeg skrev så var jeg usikker på hvor langt det var fra Sandefjord til Hamar.... saken var den at bilen faktisk ble fraktet hjem til han. Liv og helse...? Toppakningen røyk.... mulig stoltheten hans fikk seg ett lite slag... men bortsett fra det, så vil jeg vil ikke si at det sto liv og helse på spill... hehe.

 

I stede for å kritisere meg for at jeg faktisk kommer med noen forslag her... vage eller ikke, så kan du jo bruke litt mer energi på å faktisk hjelpe trådstarter ved å komme med noen ideer.. istede for surt oppgulp.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Celica GT4 har 4wd, så du må ut med motor, ned med hele opphenget foran osv osv.. Gjør du det på 4-5 timer er jeg ganske imponert :)

 

Nei har celica gt4 4wd? :!:

 

Nå vet jeg ikke hvordan gt4 du har kjøpt men på st205 er det bare å:

 

Skrur ned traversen, splitt kasse og diff bytt clutch, skru sammen igjen ferdig.

trenger ikke ta ut motor eller noe.

 

men er mye mulig at du kanskje må ut med motor på st185 hvis du har den.

så skal ikke si helt sikkert.

 

men billigere enn 15 000kr er jeg sikker på bare du hører med de retta folka:P

 

en stage3 clutch ligger på alt fra 1500 og oppover kr på ebay og får en av god kvalitet til godt under 3000

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Som jeg skrev så var jeg usikker på hvor langt det var fra Sandefjord til Hamar.... saken var den at bilen faktisk ble fraktet hjem til han. Liv og helse...? Toppakningen røyk.... mulig stoltheten hans fikk seg ett lite slag... men bortsett fra det, så vil jeg vil ikke si at det sto liv og helse på spill... hehe.

 

I stede for å kritisere meg for at jeg faktisk kommer med noen forslag her... vage eller ikke, så kan du jo bruke litt mer energi på å faktisk hjelpe trådstarter ved å komme med noen ideer.. istede for surt oppgulp.

 

Når man skriver så mye tull og gir direkte feilopplysninger som deg må du regne med reaksjoner men nå er jeg ferdig med deg og ønsker du å fortelle mer eventyr så gi de via PM..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Celica GT4 har 4wd, så du må ut med motor, ned med hele opphenget foran osv osv.. Gjør du det på 4-5 timer er jeg ganske imponert :)

 

Nei har celica gt4 4wd? :!:

 

Nå vet jeg ikke hvordan gt4 du har kjøpt men på st205 er det bare å:

 

Skrur ned traversen, splitt kasse og diff bytt clutch, skru sammen igjen ferdig.

trenger ikke ta ut motor eller noe.

 

men er mye mulig at du kanskje må ut med motor på st185 hvis du har den.

så skal ikke si helt sikkert.

 

men billigere enn 15 000kr er jeg sikker på bare du hører med de retta folka:P

 

en stage3 clutch ligger på alt fra 1500 og oppover kr på ebay og får en av god kvalitet til godt under 3000

 

ST185.. :s Toyparts i Bergen som skal gjøre det for meg, har vel tatt 25 slike clutchskifter før om jeg ikke bommer så altfor grovt. Toyota i Bergen som skal ha 15 000 for en original, de anslo det til 9000 med deler først, men da trodde de jeg hadde 2wd.

Lenke til kommentar
Celica GT4 har 4wd, så du må ut med motor, ned med hele opphenget foran osv osv.. Gjør du det på 4-5 timer er jeg ganske imponert :)

 

Nei har celica gt4 4wd? :!:

 

Nå vet jeg ikke hvordan gt4 du har kjøpt men på st205 er det bare å:

 

Skrur ned traversen, splitt kasse og diff bytt clutch, skru sammen igjen ferdig.

trenger ikke ta ut motor eller noe.

 

men er mye mulig at du kanskje må ut med motor på st185 hvis du har den.

så skal ikke si helt sikkert.

 

men billigere enn 15 000kr er jeg sikker på bare du hører med de retta folka:P

 

en stage3 clutch ligger på alt fra 1500 og oppover kr på ebay og får en av god kvalitet til godt under 3000

 

ST185.. :s Toyparts i Bergen som skal gjøre det for meg, har vel tatt 25 slike clutchskifter før om jeg ikke bommer så altfor grovt. Toyota i Bergen som skal ha 15 000 for en original, de anslo det til 9000 med deler først, men da trodde de jeg hadde 2wd.

 

okei, toyparts har veldig god peil på Toyota;) så da er det nok riktig.

 

byttet selv clutch på min Celica T16 FWD på 3-4 timer, og da hadde jeg skrud løs hele motoren og senket den litt ned for å få ut kassa, men er en god del mer plass å skru på når man ikke har 4wd.

Vet det er en lett jobb på St205 så regnet med det var ca det samme på st185 så må bare beklage hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...