Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp meg å få bilen min hjem?


UnZane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er det som er problemet, clutchen er defekt på bilen.. Så den kan ikke kjøres. Har forhørt meg med Autotransport, som frakter fra Drammen via tog, men de nektet da de ikke kunne håndtere bilen om den hadde dårlig clutch... Bil med henger er liksom heller ikke så lett da jeg ikke har lappen på bil over 3,5tonn eller lappen på henger :s

 

Har så lyst å få tak i bilen! Har kjøpt den usett og ventet i en uke nå på å få hentet den.. :s

Lenke til kommentar
Ja det er det som er problemet, clutchen er defekt på bilen.. Så den kan ikke kjøres. Har forhørt meg med Autotransport, som frakter fra Drammen via tog, men de nektet da de ikke kunne håndtere bilen om den hadde dårlig clutch... Bil med henger er liksom heller ikke så lett da jeg ikke har lappen på bil over 3,5tonn eller lappen på henger :s

 

Har så lyst å få tak i bilen! Har kjøpt den usett og ventet i en uke nå på å få hentet den.. :s

Okei.. Har ikke så god peiling, men er det ikke mulig å få reparert bilen der, for å så få den fraktet med tog? Eller forsåvidt å kjøre den selv opp?

Lenke til kommentar

Jeg synes reglene på klasse B er litt diffuse, siden man kan dra henger på over 750KG, hvis den tillatte totalvekt på bil og henger ikke overskrider 3.5 tonn.

 

Det er vel kanskje også lurest å få en som har litt mer erfaring til å kjøre den strekka med henger på over et tonn.

Lenke til kommentar

Meld deg inn i NAF og ring dem og si at du har problemer med clutchen på bilen din.

 

Du har 2 stk. gratis veihjelper i året. Dette gjelder for frakt av bil til nærmeste verksted.

 

Min bil ble kjørt fra Fredrikstad til Moss en lørdagskveld UTEN at det kostet meg noe som helst.

Grunnen var en punktering, samt at dekkene jeg skulle ha ikke akkurat fantes på noen bensinstasjon. Flott service.

 

Må da vertfall være verdt forsøket...?

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Meld deg inn i NAF og ring dem og si at du har problemer med clutchen på bilen din.

 

Du har 2 stk. gratis veihjelper i året. Dette gjelder for frakt av bil til nærmeste verksted.

 

Min bil ble kjørt fra Fredrikstad til Moss en lørdagskveld UTEN at det kostet meg noe som helst.

Grunnen var en punktering, samt at dekkene jeg skulle ha ikke akkurat fantes på noen bensinstasjon. Flott service.

 

Må da vertfall være verdt forsøket...?

 

Hvordan hjelper dette da han skal ha fraktet bilen fra Holmestrand til Bergen?

Lenke til kommentar
Meld deg inn i NAF og ring dem og si at du har problemer med clutchen på bilen din.

 

Du har 2 stk. gratis veihjelper i året. Dette gjelder for frakt av bil til nærmeste verksted.

 

Min bil ble kjørt fra Fredrikstad til Moss en lørdagskveld UTEN at det kostet meg noe som helst.

Grunnen var en punktering, samt at dekkene jeg skulle ha ikke akkurat fantes på noen bensinstasjon. Flott service.

 

Må da vertfall være verdt forsøket...?

 

Hvordan hjelper dette da han skal ha fraktet bilen fra Holmestrand til Bergen?

Vel... kan jo hende NAF frakter den hjem til han... (jeg sa kan hende) Var vertfall null problem og frakte min bil 3 mil til Moss på en lørdag...

 

Nå er det sef. lenger til Bergen... men som sagt.. kan være verdt forsøket.

Uansett, så skader det jo ikke å ha ett NAF-medlemskap til senere anledninger...

 

Regner ikke med at det akkurat er gratis og frakte over ett tonn tvers over landet.... derfor så kan det vel hende trådstarter trenger de tipsene han kan få...

 

Mulig det finnes andre dristige tips også... men dette var vertfall mitt lille bidrag.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
at dem kjører over 8 timer hver vei for å frakte en bil trur du de gjør?

 

de frakter den til nærmeste verksted, såklart er det ikke veldig langt kan de jo være greie, men dette var å ta veldig hard! i

 

dem driver da ikke transport firma

Jeg hadde da vertfall ett forslag.... dårlig eller ikke..

 

Hva var ditt bidrag?

Lenke til kommentar
Kjøre den går som sagt ikke, reparere den på stedet kan jeg men reparasjonen koster

15 000 med originaldeler. Her i Bergen betaler jeg det samme og får en Stage3-clutch i stedet.. Så vil helst unngå å reparere den før jeg har den i Bergen.

 

Bare clutchen som er gåen? i såfall koster ikke den mer enn 2000-3000kr, men er en del jobb å bytte clutch på Celica GT4.

Lenke til kommentar
Meld deg inn i NAF og ring dem og si at du har problemer med clutchen på bilen din.

 

Du har 2 stk. gratis veihjelper i året. Dette gjelder for frakt av bil til nærmeste verksted.

 

Min bil ble kjørt fra Fredrikstad til Moss en lørdagskveld UTEN at det kostet meg noe som helst.

Grunnen var en punktering, samt at dekkene jeg skulle ha ikke akkurat fantes på noen bensinstasjon. Flott service.

 

Må da vertfall være verdt forsøket...?

 

Hvordan hjelper dette da han skal ha fraktet bilen fra Holmestrand til Bergen?

Vel... kan jo hende NAF frakter den hjem til han... (jeg sa kan hende) Var vertfall null problem og frakte min bil 3 mil til Moss på en lørdag...

 

Nå er det sef. lenger til Bergen... men som sagt.. kan være verdt forsøket.

Uansett, så skader det jo ikke å ha ett NAF-medlemskap til senere anledninger...

 

Regner ikke med at det akkurat er gratis og frakte over ett tonn tvers over landet.... derfor så kan det vel hende trådstarter trenger de tipsene han kan få...

 

Mulig det finnes andre dristige tips også... men dette var vertfall mitt lille bidrag.

 

DAGENS :!: Kjøp NAF medelemskap så frakter vi bilen 45 mil for deg helt gratis :!: Noen ganger lønner det seg å la hver å skrive og dette var et godt eksempel GigaFlow .... Jesus

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...