Backbone Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hvis man har fyrt å fyrt å fyrt i "lukket peis", og vil ha det slukket snarest, hva skal man gjøre da? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Om du kan tette lufinngangene til peisen er vel dette en rask måte. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Men jeg mener jeg har hørt at om man stenger dørene/trekket (altså stopper lufttilførselen) å det ligger å ulmer nedi der, så er det fare for pipebrann (?) Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Da lukker du luftinngangene, og slokker med vann etterpå Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Du må fjerne tilgangen til luft, temperatur eller brennbart materiale. Så, enten må du stenge for luften (få ildsteder kommer vel med mulighet til å stenge spjeld til pipe helt), kaste på vann e.l, eller fjerne ting som ikke har tatt fyr ennå. Er rimelig risikabelt å starte å fjerne vedkubber for eksempel. Jeg vil anbefale deg vann, eller om du har baller av stål (og driter i stedet du bor) brannslukningsapparat. Kan bli kostbart i lengden det siste der. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Brannslukningsapparat i peisen? -_- Jessda. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 hehe, men om jeg bruker vann når peisen er mildt sagt Jævli varm, kan jo hele shitten begynne å sprekke Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Vel, ikke fyr opp peisen din om du skal ut døra om 10 minutter? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er det i grunn noe problem at det brenner i peisen? Så lenge ildstedet er bygget forskriftsmessig, og pipen er feiet og i god stand burde det jo gå bra. loathsome, ja, hvorfor ikke? ^^ Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 jeg ser hvilken vei du er på tur nå loathsome, så jeg avbryter deg der... Anyone else? ja det burde jo det, men nå gløder peisen min helt oppe på toppen, ute i stua, + røykvarsleren tok helt av, så er litt skeptisk til å ta kveld ennå ;p Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har du en sånn "opptennings-trekk-ting" som står åpen, som gjør at røyken siver ut? Kan jo tyde på at røyken ikke trekker tilstrekkelig ut i pipen. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 ja det burde jo det, men nå gløder peisen min helt oppe på toppen, ute i stua, + røykvarsleren tok helt av, så er litt skeptisk til å ta kveld ennå ;p Kom det av fyringen? Eller at du prøvde å slukke saken? Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 ja det burde jo det, men nå gløder peisen min helt oppe på toppen, ute i stua, + røykvarsleren tok helt av, så er litt skeptisk til å ta kveld ennå ;p Kom det av fyringen? Eller at du prøvde å slukke saken? Det kom av fyringen. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ta en vannflaske med dusjhode og begynn å sprut inn i dusjen. Mer og mer om gangen for å senke temp'n gradvis og du får gjort ved'n våt slik at den ikke brenner etter en periode. Tror det er det beste, eller sitt opp å se på at det slukker ut.... Lenke til kommentar
Almadora Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 brannslukningsapparat. Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Brannslukningsapparat, vann, tepper, kroppen din .. bare hiv hele pakka inn i peisen! Slukker som regel fort da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå