Gå til innhold

Vil det komme lover som ivaretar den hvite rase?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første er dette egentlig et lite aktuelt tema. Det vestlige samfunn er etterhvert blitt svært så fundamentert på menneskerttighetene, noe som effektivt vil sette en stopper for dette.

For det andre, når man ikke definerer rammene for en debatt kan man da ikke være overrasket over at man trekker inn de mest konkrete eksemplene på temaet utført i praksis.

Om man tror på evolusjon (og det gjør vell de aller fleste av oss) er egentlig tanken om å bevare en rase ganske skremmende. Det man gjør er rett og slett å si at mennesket har oppnådd sitt fullverdige evulosjonære potensiale pr. dags dato. Problemet er at man aldri vet hva morgendagen bringer. Tenk om man hadde hatt samme tankegang om å bevare en rase når mennesket var på sitt tidlige stadie i evolusjonen. Hvor hadde vi da vært i dag? Fortsatt bodd i huler kanskje?

Og til de som nevner at man verner om utryddingstruede dyr: For det første er det forskjell på en art og en rase. For det andre er det stor forskjell på en art som er blitt utryddingstruet på grunn av menneskenes overgrep på naturen, og en art som er litt utryddingstruet grunnet naturlig evolusjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Uansett så har ikke evolusjon stoppet opp for mennesker. Evolusjon vil egnetlig bare stoppe opp den dagen vi ikke reproduserer oss, og så langt så ser det ikke ut til at vi har spesielt lyst til å slutte med det ;)

Synes ideen om å ivaretar den "hvite rase" er teit, for seksuell seleksjon vil uansett "fikse" det problemet.

Må bare komme med en morsom ting; idag sa jeg på skøy til en venn at når jeg blir diktator skal jeg opprette "ginger breeding farms" og lage Den Røde Hær! :mrgreen:

Lenke til kommentar

Ganske interessant i denne sammenheng er noe den svenske forfatteren Hjalmar Söderberg skrev på trettitallet.

( Som tilsvar til de som da mente at man måtte være veldig reproduktiv for fedrelandets (eller rasens) skyld. )

"Framtiden tillhör blott de folkeslag i hvilka naturdriften ännu verkar blint, tankelöst, hämningslöst.

Det är den blinda instinkt, och blott den, som är ett sant uttryck för rasens livskraft och tjänar dess fortplantning och utbredning.

Men den blinda instinkten försvagas alltid och oundgängligt av stigande kultur och civilisation eller til och med blott av stigande välstånd."

Lenke til kommentar
Det blir stadig færre hvite som følge av rasemiksing. Andre raser har nemlig mer dominerende gener. Tror dere det vil føre til regler som skal ivareta den blonde/blåøyde/hvite rasen? At de som tilhører denne rasen ikke får parre seg med hvem de vil?

Er det høns du snakker om her?

For det finnes lyshudede mennesker, men ingen hvite. Bare sammenlign med et hvitt papirark om du ikke tror meg.

Sorte er heller ikke sorte, men alt fra sjokoladebrune til mørkegrå.

Så derfor sier man enkelt og greit "hvite" om europeere (regner da med amerikanere, australere, sør-afrikanere etc. som i utgangspunktet stammer fra Europa), "gule" om asiater og "sorte" om alle andre.

____

Uansett, tror jeg ikke dette blir noe stort problem.

Når det kommer til sammenligningen mellom utrydningstruede arter, stemmer den ganske bra (selv om det er forskjell på art og rase). Masseinnvandring fra den 3. verden til vest er ikke mer naturlig enn krypskying og regnskoghogst.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Masseinnvandring fra den 3. verden til vest er ikke mer naturlig enn krypskying og regnskoghogst.

Det er jo en ganske vågal påstand, mener du at det naturlige/moralske er å holde seg innenfor en viss radius fra fødselsted? Hva er det som gjør det mer naturlig enn å flytte på seg? Genetikk?

Vel, da har i alle fall ikke vi i Norge vårt på det tørre og burde se å komme oss hjem til Iran hvor vi en gang kom fra.

Lenke til kommentar
Masseinnvandring fra den 3. verden til vest er ikke mer naturlig enn krypskying og regnskoghogst.

Det er jo en ganske vågal påstand, mener du at det naturlige/moralske er å holde seg innenfor en viss radius fra fødselsted? Hva er det som gjør det mer naturlig enn å flytte på seg? Genetikk?

Vel, da har i alle fall ikke vi i Norge vårt på det tørre og burde se å komme oss hjem til Iran hvor vi en gang kom fra.

Er ikke mening, bare en liten "provokasjon" til han som mente at det ikke gikk an å sammenligne de to overnenvnte tingene. Sier ike at vi alleegentlig skulle holdt oss i Etipopia der de første mennesene kom fra.

Lenke til kommentar
I stedet for å skrive bevaring av rase, kan man vel snakke om bevaring av gener? For det er vel "blondine"-genet med fler som, i følge VG artikkelen, vil bli borte i løpet av ca... ummm 200 år. Vi må sette igang verneprogrammer snarest? Kanskje til og med opprette reservater...

Tror ikke noen bryr seg i det hele tatt om hele den europeiske "rasen" eller hva nå man skal kalle det opphørte å eksistere i den form man har i dag... Det finnes bare en rase, denne kalles for mennesket. Å si noe annet blir egentlig litt feil....

Uansett form og farge er argumentet er at den ikke har dødd ut, men at man bare har endret seg med tiden (evolusjon).

Dagens politikk legger opp til at vi som etnisk europeer er mindre verd en en fra et minoritetsland fordi vi ikke får fremme vår egenart som viktig (på grunn av krigen og alt det der)...

Alle folkeslag er like viktige, alle kulturer er like viktige, og man kan ikke sette prislapp, eller verdsette den ene høyere en den andre slik som noen har skrevet her...

Problemet slik jeg ser det er ikke AT vi blander oss med andre raser, men omfanget av det...Og så kan man igjen diskutere hvorvidt der er et problem i det hele tatt...

Jeg personlig driter i det, så lenge folk er hyggelige med hverandre og behandler andre mennesker med respekt, så er det stort sett greit synes jeg...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
I stedet for å skrive bevaring av rase, kan man vel snakke om bevaring av gener? For det er vel "blondine"-genet med fler som, i følge VG artikkelen, vil bli borte i løpet av ca... ummm 200 år. Vi må sette igang verneprogrammer snarest? Kanskje til og med opprette reservater...

Tror ikke noen bryr seg i det hele tatt om hele den europeiske "rasen" eller hva nå man skal kalle det opphørte å eksistere i den form man har i dag... Det finnes bare en rase, denne kalles for mennesket. Å si noe annet blir egentlig litt feil....

Uansett form og farge er argumentet er at den ikke har dødd ut, men at man bare har endret seg med tiden (evolusjon).

Dagens politikk legger opp til at vi som etnisk europeer er mindre verd en en fra et minoritetsland fordi vi ikke får fremme vår egenart som viktig (på grunn av krigen og alt det der)...

Alle folkeslag er like viktige, alle kulturer er like viktige, og man kan ikke sette prislapp, eller verdsette den ene høyere en den andre slik som noen har skrevet her...

Problemet slik jeg ser det er ikke AT vi blander oss med andre raser, men omfanget av det...Og så kan man igjen diskutere hvorvidt der er et problem i det hele tatt...

Jeg personlig driter i det, så lenge folk er hyggelige med hverandre og behandler andre mennesker med respekt, så er det stort sett greit synes jeg...

Elsker internett, uansett hvor mye ironi og sarkasme man kjører på med er det garantert at noen hopper på innlegget ditt med begge beina.

Jeg er forøvrig enig med deg i følgende: "Jeg personlig driter i det, så lenge folk er hyggelige med hverandre og behandler andre mennesker med respekt...". Er sikkert enig med deg i veldig mange andre ting og, men gidder ikke ta stilling til det akkurat nå.

Endret av Cauldron2
Lenke til kommentar
Det finnes bare en rase, denne kalles for mennesket. Å si noe annet blir egentlig litt feil....

Nja, man deler jo katter i forskjellige raser, selv eneste forskjellen mellom enkelte katteraser er fasongen på ørene..

Genetiske forskjeller er der, om man kaller det raser eller ikke.

Lenke til kommentar

Forskjellen er jo at katteraser har blitt avlet frem for å være en ren rase. De fleste katter er jo "blandings". Sånn er det ikke med mennesker. Det finnes ingen rene raser lenger, aller er til en større eller mindre grad "blandings". Derfor blir det feil å prate om raser når man prater om mennesker.

Lenke til kommentar

Når ble de hvite folk raser? Ble de det når den første hvite barnet kom til eller når huden ble helt hvitt.. aper->Neger-> mulatt > hvit

For det var jo negere som var først ogderetter flyttet dem vidre opp mot nord og ettersom de levde og tida gikk, så ble jo de folka bare mer og mer hvitere.

Lenke til kommentar
Når ble de hvite folk raser? Ble de det når den første hvite barnet kom til eller når huden ble helt hvitt.. aper->Neger-> mulatt > hvit

For det var jo negere som var først ogderetter flyttet dem vidre opp mot nord og ettersom de levde og tida gikk, så ble jo de folka bare mer og mer hvitere.

Hvorfor er ikke eskimoer hvite da....

og hvor bodde disse mørkhudede, snart hvite menneskene før da?

- Det er tross alt et vitenskapelig faktum at det ikke var spesielt levlig i Nord under istiden...

Jeg får sikkert mye kjeft for dette, men den teorien der er mer en politisk korekt teori, en en korrekt teori...

Det finnes ikke bevis for at du stammer fra apene, eller at du har vært mørkhudet en gang...

Det er teorier som passer inn i vår måte å se historien på, og som da bare blir en sannhet fordi det høres greit ut.

La meg bare minne om at de fleste gener man som europeer har er ikke dominante gener.

Et barn må ha "blonde" gener på begge sider av familien for å få blondt hår...

Få det til å passe inn i ble hvit fordi det ble så kaldt teorien.....

Ble litt off topic da.. sorry....

Kunne ikke dy meg når du skriver at "negere som var først" for det kan man som sakt ikke bevise...

Lenke til kommentar
Sorte er heller ikke sorte, men alt fra sjokoladebrune til mørkegrå.

Så derfor sier man enkelt og greit "hvite" om europeere (regner da med amerikanere, australere, sør-afrikanere etc. som i utgangspunktet stammer fra Europa), "gule" om asiater og "sorte" om alle andre.

Jeg har aldri sett mennesker med grå hud.

Og hvordan kan kan noen "i utgangspunktet" komme fra Europa når hele menneskeheten utviklet seg i Afrika?

Lenke til kommentar

- Det er tross alt et vitenskapelig faktum at det ikke var spesielt levlig i Nord under istiden...

Jeg får sikkert mye kjeft for dette, men den teorien der er mer en politisk korekt teori, en en korrekt teori...

Det finnes ikke bevis for at du stammer fra apene, eller at du har vært mørkhudet en gang...

Det er teorier som passer inn i vår måte å se historien på, og som da bare blir en sannhet fordi det høres greit ut.

La meg bare minne om at de fleste gener man som europeer har er ikke dominante gener.

Kunne ikke dy meg når du skriver at "negere som var først" for det kan man som sakt ikke bevise...

selfølgelig kan man ikke bevise det.. men det høres mer fornuftig ut enn den homseboka, såkalt bibelen.

Ingenting kan bevises. F.eks holocaust. Ingen kan bevise på at det har skkjedd eller ike

dessuten så har det aldri skjedd heller!

Lenke til kommentar

Hvilke stein er det du har gjemt deg under da?

Selfølgelig får du kjeft. Har du en bedre teori kanskje?

Mennesket vandret ut fra afrika til midtøsten der de holdt på en god stund. Noen stakk til europa noen stakk østover, osv...

Eskimoer er ikke hvite fordi de er etterkommere av asiatere og ikke av europere. En annen ting er at de bor for det meste steder der er snø hele året og trenger derfor mørkere hud en oss som bor i europa. Grunnen til at vi er hvite er at det er forholdsvis varmt her og dermed lite snø, men alikevell mørkt og huden får dermed ikke gjort om nok solys til d vitaminer om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Hvilke stein er det du har gjemt deg under da?

Selfølgelig får du kjeft. Har du en bedre teori kanskje?

Selvfølgelig, men ingen ting jeg kan bevise, ei heller dokumentere på en fornuftig måte...

Blir like feil som all annen såkalt bevislige faktum som egentlig ikke er bevist...

Jeg har forresten ikke benektet at mennesker vandret ut i fra Afrika, men at alle mennesker startet opp som ape i Afrika... Jeg har aldri akseptert noen ape teori, og vil sikkert ikke gjøre det i fremtiden heller...

I noen bøker jeg har lest har jeg fått med meg at det europeeiske folk stammer fra kaukasus, derav også kalt den kaukasoide rase...

men jeg kan ikke bevise det.... og ikke sikker på at jeg bryr meg heller...

Edit: søkte litt på google og fant dette: http://no.wikipedia.org/wiki/Kaukasoide

Men hallo... dette var litt off topic da, men måtte bare finne det...

Men som sakt så stammer ikke vi fra Afrike men Kaukasus-området, og derfra så vandret de ut til nord-europa, India, Kina, mesopotamia (irak).... Eneste grunnen til at vi ser ut som vi gjør er fordi det ikke var noen her før oss (det var jo is her)..

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...