Gå til innhold

Vil det komme lover som ivaretar den hvite rase?

Anbefalte innlegg

Vern av rasen sin var det politikken til nazistene gikk ut på, en klar raseideologi der man beskytter sin egen rase og utrydder uverdige.

Ja, og hvis man følger din tolkning av den kan man ikke diskutere nazisme eller nazi-Tyskland fordi når Hitler blir dratt inn så er tråden over.

For å komme tilbake on-topic. De beste genene overlever og gis videre. Slik det funker.

Bullshit. Det var like mye jødehat og konspirasjoner. Nazistene så på den ariske rase som overmennesker, eller jøder og andre som undermennesker om du vil.

Og nei, de beste genene overlever ikke lenger. Det er ikke slik det funker i vår moderne verden. Sivilisasjonen og moderne teknologi har satt en stopper for nettopp det. I dag er det de med penger som overlever.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vern av rasen sin var det politikken til nazistene gikk ut på, en klar raseideologi der man beskytter sin egen rase og utrydder uverdige.

Ja, og hvis man følger din tolkning av den kan man ikke diskutere nazisme eller nazi-Tyskland fordi når Hitler blir dratt inn så er tråden over.

For å komme tilbake on-topic. De beste genene overlever og gis videre. Slik det funker.

Bullshit. Det var like mye jødehat og konspirasjoner. Nazistene så på den ariske rase som overmennesker, eller jøder og andre som undermennesker om du vil.

Og nei, de beste genene overlever ikke lenger. Det er ikke slik det funker i vår moderne verden. Sivilisasjonen og moderne teknologi har satt en stopper for nettopp det. I dag er det de med penger som overlever.

Det var akkurat det du foreslår, bare ikke til den grad nazistene gjorde det.

La oss si det slik, genetikk ser ikke penger.

Lenke til kommentar
Med den statusen blondt hår har i seksuell seleksjon er det nok ikke fare på fære ennå.

Kanskje jeg er jævlig atypisk i damesmaken, men jeg liker brunetter bedre. I tillegg synes jeg svarte eksotiske øyne er flottere enn naïviteten som lyser ut av de blåøyde.

Hvem er forresten denne Godwin?

Lenke til kommentar

Det skulle ikke forundre meg om det kom en slik lov, men personlig vil jeg mene at noe slikt er komplett unødvendig, med tanke på at fargepigmenter er noe av det som betyr minst ved et menneske. Dersom det skulle koke ned til bare en menneskerase, ville dette i verste fall bety en slutt på rasisme (men den dagen vil ikke komme der mennesker ikke kan komme på nye ting å hate hverandre for).

Delvis off-topic:

Jeg prøvde å sammenligne huden min med et ark, og fant ut at jeg tilhører rasen "grårosa".

Østerikeren som tabugjorde hakekors og kule barter er direkte tilknyttet dette emnet, men trådstarteren har så langt kun fundert om disse lovene vil komme, og ikke uttalt seg om nytte av disse, og bør derfor ikke assosieres med denne sulliken.

Sovjet var basert på stalinisme, noe som er veldig langt fra kommunisme, og er skyld i at utallige mennesker kaller hverandre kommunister uten å vite hva det betyr.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på vern av raser og hat av raser. Nazisme har ingenting med topic å gjøre.

Hvorfor skal raser vernes, om det ikke er fordi man mener de har en verdi andre raser ikke har? Hvis man ikke mener det, hvorfor spiller det noen rolle om rasene etterhvert blandes?

Jeg har ikke noen problemer med at folk kan mene at temaet har en relevans utover nazistiske teorier om rasehygiene. Men det er det faktisk din jobb å som trådstarter å legge premissene for. Du har ikke gitt oss noen argumenter for hvorfor og hvordan den hvite rase skal "ivaretas", annet enn at det skal komme regler for det. Da kan du heller ikke forvente annet enn at de som svarer gjør det utfra egne premisser. Hvis noen sier "den hvite rase" og lovbestemt rasehygiene til meg, uten nærmere konkretisering, så tenker jeg enten på apartheid eller på nazismen, rett og slett fordi vi mangler andre eksempler. Sier noen hvitost (eller gulost) så tenker jeg Jarlsberg og Norvegia. Betyr ikke at det ikke finnes andre oster i hverden, men det er nå en gang de meste kjente eksemplene.

Istedet for å spørre hvorfor folk trekker inn nazismen når det snakkes om den hvite rase og hvem vi skal få "parre" oss med, bør du heller fortelle oss hvorfor vi ikke skal tenke på det. Derfor stilte jeg deg noen spørsmål lenger oppe, slik at du kunne utdype hvorfor dette er en relevant problemstilling. Du må gjerne svare på dem, så får vi kanskje noe annet å diskutere enn hvorvidt Godwin er på besøk i tråden.

Geir :)

Lenke til kommentar
Sovjet var basert på stalinisme, noe som er veldig langt fra kommunisme, og er skyld i at utallige mennesker kaller hverandre kommunister uten å vite hva det betyr.

Vel, det å gå utenom Sovjet når man snakker om kommunisme er det vel ytterst få som vil finne på. Da de henger såpass sammen. Det er langt ifra kommunisme i sin form ja, men det er fortsatt særdeles relevant relevant til kommunismen. På samme måte som raseskille og rasevern er tett knyttet til nazismen.

Lenke til kommentar

Tom: Man verner jo dyrearter ut fra en overbevisning om at hver art har en verdi. Så hvorfor ikke la dette gjelde mennesket også? Selv driter jeg i om det ikke er flere blonde damer i verden i framtida, men det kan jo være mange som ser verdien i å ha et mangfold av forskjellige menneskeraser.

Lenke til kommentar

Moderne teknologi har til en viss grad stukket kjepper i hjulene for evolusjonen, men det har ikke ennå forandret menneskers seksuelle preferanser for individer som viser gode gener.

Med den statusen blondt hår har i seksuell seleksjon er det nok ikke fare på fære ennå.

Kanskje jeg er jævlig atypisk i damesmaken, men jeg liker brunetter bedre. I tillegg synes jeg svarte eksotiske øyne er flottere enn naïviteten som lyser ut av de blåøyde.

Jeg synes også brunetter er penest. Men tenk på det typiske skjønnhetsidealet som råder for damer, jeg vil si at det er noe sånn som; blondine med litt store pupper. Selv om dette i bunn og grunn koker ned til personlige preferanser virker det som om dette kan sees på som et slags kulturelt ideal. Tenk Marilyn Monroe og Pamela Anderson.

Hvem er forresten denne Godwin?

Godwin er opphavsmannen til den såkalte Godwin's law, som sier noe som at: "Jo lengre en debatt blir, jo større er sannsynligheten for at noen begynner å trekke inn Hitler eller Nazismen som en allegori".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Tom: Man verner jo dyrearter ut fra en overbevisning om at hver art har en verdi. Så hvorfor ikke la dette gjelde mennesket også? Selv driter jeg i om det ikke er flere blonde damer i verden i framtida, men det kan jo være mange som ser verdien i å ha et mangfold av forskjellige menneskeraser.

Er det ikke en forskjell mellom art og rase?

Lenke til kommentar
Moderne teknologi har til en viss grad stukket kjepper i hjulene for evolusjonen, men det har ikke ennå forandret menneskers seksuelle preferanser for individer som viser gode gener.

Utseende står som den største tiltrekningsfaktoren mellom mennesker og intelligens havner alltids bak. Ved hjelp av plastikkirurgi og moderne medisiner vil dårlige gener bli maskert og spredt rundt. Det forklarer kanskje hvorfor den gjennomsnittlige IQ i europa og nord- amerika faller med 1 poeng pr. generasjon.

Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg vet hva trådstarter mener...

I dag blir jo dyr som er utrydningstruet vernet for å beholde mangfoldet, og spørsmålet er vel om vi kan komme til å se noe slikt med mennesker også. Det er altså ikke snakk om rasisme/nazisme som grunnlag for disse eventuelle lovene, men bevaring av rasene.

Men det som nok gjør at noe slik ikke blir innført (så sant ikke da en ny gal mann med funky bart skulle få noe makt igjen) er at snakk om rase og mennesker ikke gir mye mening. Det er en ekstremt liten forskjell mellom menneskerasene, noe jeg tror er nevnt tidligere her. I tillegg står mennesket fritt til valg av partner og et lovforslag om at x% hvite må reprodusere seg med andre hvite vil bli oppfattet som rimelig totalitært og krenkende. Eneste landet jeg kan komme på i farten som gjennomfører slik planlagt reproduksjon er vel Nord-Korea, og det sier vel sitt.

Lenke til kommentar

Utseende står som den største tiltrekningsfaktoren mellom mennesker og intelligens havner alltids bak. Ved hjelp av plastikkirurgi og moderne medisiner vil dårlige gener bli maskert og spredt rundt. Det forklarer kanskje hvorfor den gjennomsnittlige IQ i europa og nord- amerika faller med 1 poeng pr. generasjon.

Utseendet har vel lite med IQ å gjøre? Jeg tør vedde mye på at utseendet til damer er omvendt proporsjonalt med IQen deres.

Lenke til kommentar

Jeg kan personlig garantere at en slik lov aldri kommer til å tre i kraft her til lands.

Påbudt innavl er nok en heller dødfødt ide i det lange løp og den dagen noen nekter meg å ****** "etnisk alternative" jenter steller jeg istand borgerkrig, statskupp, væpna revolusjon, lynsjing, heksejakt, inkvisisjon, gulag, opprør og fakkeltog.

Stortinget er herved advart :)

Lenke til kommentar
Men tilbake til topic; Jeg ser ingen grunn til at blondt hår og blå øyne skal dø ut med det første. Begge er ofte foretrukkne trekk når man vurderer partneres attributter utseendemessig. Med den statusen blondt hår har i seksuell seleksjon er det nok ikke fare på fære ennå.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9842114

Hmmmm. Ikke fare på ferde ennå, nei. År 2202 er et hav med tid til. Men interessant nok.

Utseende står som den største tiltrekningsfaktoren mellom mennesker og intelligens havner alltids bak.

Jeg tror man burde skille mellom hva kvinner setter høyt i partnerjakten og hva menn setter høyt. Jeg tror faktisk at det er hold i den gamle myten om at menn velger partner etter utseende mens kvinner i større grad går etter personlighet. Dette er selvfølgelig en grov generalisering, men jeg tror det allikevel kan være noe i det.

Ved hjelp av plastikkirurgi og moderne medisiner vil dårlige gener bli maskert og spredt rundt. Det forklarer kanskje hvorfor den gjennomsnittlige IQ i europa og nord- amerika faller med 1 poeng pr. generasjon.

Plastisk kirurgi vil nok også over tid forringe genene, ja. Sett at utviklingen fortsetter som idag.

Utseendet har vel lite med IQ å gjøre? Jeg tør vedde mye på at utseendet til damer er omvendt proporsjonalt med IQen deres.

Jeg mener å ha hørt en teori som hevder at pene mennesker generelt er smartere, begrunnelsen var vel noe sånt som at pene damer ofte giftet seg med suksessfulle menn, og menn som er suksessfulle er ofte smarte. Dette blir altså tilfellet at de mest ettertraktede partnerene blant mennene går etter de mest ettertraktede partnerene blant kvinnene. De får da naturlig nok barn som kombinerer trekkene til de to foreldrene. Det er ikke uten grunn at så mange av de kvinnelige milliardær-arvingene ser ut som de gjør.

En annen teori forklarer korrelansen ved suksess og et pent ytre. Dette gjør den ved å peke på at pene barn gjennomsnittlig får mer oppmuntring og oppmerksomhet opp gjennom barndommen, og derfor også får bedre selvtillitt og et bedre utgangspunkt i livet.

Lenke til kommentar

"Survival of the fittest" går på tvers av etnisitet, nasjoner og andre typer "medfødte" trekk. Det er derfor jeg mener at nasjonalsosialisme er på trynet, fordi man ikke bare redder "sine egne", men en drøss med hjernedøde idioter.

Et menneske er skapt som et unikt individ som tenker selv, så hvorfor skulle det bli hindret i sin personlige utvikling fordi h*n har svarte/blå øyne?

Lenke til kommentar

I stedet for å skrive bevaring av rase, kan man vel snakke om bevaring av gener? For det er vel "blondine"-genet med fler som, i følge VG artikkelen, vil bli borte i løpet av ca... ummm 200 år. Vi må sette igang verneprogrammer snarest? Kanskje til og med opprette reservater...

Endret av Cauldron2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...