presets Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Noen spørsmål : 125CC ATV.. kan det kjøres av personer på 16 år? Hvis ja; med hvilket sertifikat? Noen som har noen gode anbefalinger på hva slags merke og modell jeg bør kjøpe eventuelt? Har sett på en kudaki raptor... Hva vil prisen ligge på for en brukt ATV etter registrering og hva vil prisen ligge på når det gjelder en ny ATV med registrering? Thx Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 traktorførerkort feks. registrer den som en 4hjuls traktor, svarte skilter trur jeg, Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Alt over 50ccm må vel registreres som bil? Hvis traktor trodde jeg det var maks fart på 40km/t.. Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 3 eller 4 hjuls atv som er støre en 5o ccm som du skal ha hvite skilt på er registrert som tung mc Spørsmål: Hvilken førerrett må jeg ha for å kjøre ATV? Svar: Du må vite hva ATV'n er registrert som og du må inneha førerrett for den førerkortklassen. For å kjøre trehjuls- eller firehjuls motorsykkel kreves klasse B. er ikke sikker på om du får lov til å reg atv som traktor mer. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 http://www.autozpider.no/atv_regler_vei/cms/10 - se her.. Lenke til kommentar
gandy Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 du får registret atv som traktor, samma hva cc er...men det siest at den ikke skal gå fortere en 45km/t men den går fortere orginalt (16år) jeg trur også at du får registrert 125cc atv som lettMC nå... har jeg hørt snakk om. Lenke til kommentar
gandy Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 glemm det siste jeg sa^^ leste linken:P http://www.autozpider.no/atv_regler_vei/cms/10 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 hmm "Det siste skuddet på ATV stammen er de som kan registreres for bruk på offentlig vei. Disse har de siste to år tatt Europa med storm. Salget er i eventyrlig vekst i de aller fleste land. Man har to kategorier. De minste er på 50 cc og registreres som moped, med en maks hastighet på 45 km/t. Alle som er større enn 50 cc registreres som tung motorsykkel. Disse har ingen fartsbegrensning, men en maksimal effekt på 15 kw. Enkelte av de store modellene kan registreres for to personer, fører og passasjer. Alle som kjører eller sitter på med en veiregistrert ATV må benytte godkjent hjelm." Så ifølge denne artikkenen så kan ikke en ATV på 800 ccm ha mer enn ca 20 hester, hvis du skal ha den på skilter, det kan ikke stemme, da jeg har kjørt hvitregistrert atv med langt mer enn 20 Hk... Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Da må den nok registreres som bil. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 men ifølge artikkelen, så måtte du regge alle ATV`er over 50 ccm til MC eller traktor, står ikke no om bilregg... er ikke 110% sikker på dette, men mener at Yamaha 660 Raptor er MC-regga og den har godt over 20 hester, næremere 40 Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 traktorførerkort feks.registrer den som en 4hjuls traktor, svarte skilter trur jeg, Hvis du har svarte skilter, kan du bare krysse vei. Ikke kjøre på vei. Har en Yamaha Kodiak 400ccm som er registrert på hvite skilter som traktor. Kan da kjøre denne på traktor-lappen, men ifølge de nye reglene skal det ikke gå fortere enn 45 km/t. Med mindre du har tatt lappen før en viss dato i 2007.. Tragiske regler egentlig Er veldig forvirret selv.. :S Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 traktorførerkort feks.registrer den som en 4hjuls traktor, svarte skilter trur jeg, Hvis du har svarte skilter, kan du bare krysse vei. Ikke kjøre på vei. Har en Yamaha Kodiak 400ccm som er registrert på hvite skilter som traktor. Kan da kjøre denne på traktor-lappen, men ifølge de nye reglene skal det ikke gå fortere enn 45 km/t. Med mindre du har tatt lappen før en viss dato i 2007.. Tragiske regler egentlig Er veldig forvirret selv.. :S men da er spørsmålet, hvor mange poltifolk vet at den ikke kan kjøre fortere enn 45 km/t ? står det på førerkortet ditt at du ikke kankjøre i mer en 45 kmt? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Hvilket førerkort? båtførerbeviset? Endret 20. desember 2007 av vbjornevik Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvilket førerkort? båtførerbeviset? haha jaja pass deg for onkel blå da Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Onkel er meget sjelden oppi bushen hvor jeg kjører tenker jeg selvom jeg har hatt ett par turer på veien.. men pappa er med hele tiden da.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Onkel er meget sjelden oppi bushen hvor jeg kjører tenker jeg selvom jeg har hatt ett par turer på veien.. men pappa er med hele tiden da.. kan jo ta det som øveleskjøring da hvis faren din er med Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det er det jeg gjør, men må man ikke være 15 for at det er lovlig? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det er det jeg gjør, men må man ikke være 15 for at det er lovlig? joa, må vel egnetlig være det tror jeg hehe.. er ikke sikker Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det var ihvertfall det pappa sa.. men må jo øvelseskjøre litt før jeg kan øvelseskjøre Lenke til kommentar
gandy Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 men du må jo huske på at du må ha trafikaltgrunnkurs for å øvelsekjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå