Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ATV 125CC sertifikat-type

presets

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål :

125CC ATV.. kan det kjøres av personer på 16 år? Hvis ja; med hvilket sertifikat?

Noen som har noen gode anbefalinger på hva slags merke og modell jeg bør kjøpe eventuelt? Har sett på en kudaki raptor...

Hva vil prisen ligge på for en brukt ATV etter registrering og hva vil prisen ligge på når det gjelder en ny ATV med registrering?

Thx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 eller 4 hjuls atv som er støre en 5o ccm som du skal ha hvite skilt på er registrert som tung mc

Spørsmål:

Hvilken førerrett må jeg ha for å kjøre ATV?

Svar:

Du må vite hva ATV'n er registrert som og du må inneha førerrett for den førerkortklassen. For å kjøre trehjuls- eller firehjuls motorsykkel kreves klasse B.

er ikke sikker på om du får lov til å reg atv som traktor mer.

Lenke til kommentar

hmm

"Det siste skuddet på ATV stammen er de som kan registreres for bruk på offentlig vei. Disse har de siste to år tatt Europa med storm. Salget er i eventyrlig vekst i de aller fleste land. Man har to kategorier. De minste er på 50 cc og registreres som moped, med en maks hastighet på 45 km/t. Alle som er større enn 50 cc registreres som tung motorsykkel. Disse har ingen fartsbegrensning, men en maksimal effekt på 15 kw. Enkelte av de store modellene kan registreres for to personer, fører og passasjer. Alle som kjører eller sitter på med en veiregistrert ATV må benytte godkjent hjelm."

Så ifølge denne artikkenen så kan ikke en ATV på 800 ccm ha mer enn ca 20 hester, hvis du skal ha den på skilter, det kan ikke stemme, da jeg har kjørt hvitregistrert atv med langt mer enn 20 Hk...

Lenke til kommentar
traktorførerkort feks.

registrer den som en 4hjuls traktor, svarte skilter trur jeg,

Hvis du har svarte skilter, kan du bare krysse vei. Ikke kjøre på vei.

Har en Yamaha Kodiak 400ccm som er registrert på hvite skilter som traktor. Kan da kjøre denne på traktor-lappen, men ifølge de nye reglene skal det ikke gå fortere enn 45 km/t. Med mindre du har tatt lappen før en viss dato i 2007.. Tragiske regler egentlig :)

Er veldig forvirret selv.. :S

Lenke til kommentar
traktorførerkort feks.

registrer den som en 4hjuls traktor, svarte skilter trur jeg,

Hvis du har svarte skilter, kan du bare krysse vei. Ikke kjøre på vei.

Har en Yamaha Kodiak 400ccm som er registrert på hvite skilter som traktor. Kan da kjøre denne på traktor-lappen, men ifølge de nye reglene skal det ikke gå fortere enn 45 km/t. Med mindre du har tatt lappen før en viss dato i 2007.. Tragiske regler egentlig :)

Er veldig forvirret selv.. :S

men da er spørsmålet, hvor mange poltifolk vet at den ikke kan kjøre fortere enn 45 km/t ? står det på førerkortet ditt at du ikke kankjøre i mer en 45 kmt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...