Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør man si ifra til dama før man ligger med andre?


Paganini1

Anbefalte innlegg

Hvis man er gift å alikevel ikke har tilbudet hjemme, da er det ikke utroskap. Å Veronica har helt rett. INGEN forhold vil holde hvis sexlivet tar slutt. Leste en vei at i ett forhold der alt funker å man har sex å alt, så begyr sexen 10%, men i det sexen tar slutt da betyr den 90%. Spør du meg så stemmer dette ganske godt med mine erfaringer.

 

Så lenge du går bak ryggen på din oartner er det utroskap. Veronica har helt rett til at sex er kjempe viktig jeg hadde ikke klart meg uten sex, men 4 mnd. Jeg ville ikke gjort noe med noen før jeg hadde forstått årsaken bak dette.

 

Er det lissom greit at min samboer går å har seg med noen andre fordi jeg mest sannsynlig ikke kommer til å klare å ha sex på en stund etter fødsel, alt fra 3 uker til 3-5 mnd kan gå før noen klarer det fordi det er ømt og vondt. Er det da grunn nok til å si at man ikke får noe så da går man andre steder??? Kanskje jeg ikke orker en gang å gi han en blowjob fordi jeg er lei meg fordi jeg ikke klarer. Så jeg gir han ingen ting. Så da kan han bare gå til noen andre?

 

Ingen av oss vet hva hennes grunn er. Tenk om min sambo hadde sagt jeg har ikke fått noe på 2 mnd, uten å sagt noe om noe barn. Da ville alle tenkt stakkars han!

 

Hvordan er det med TS? har du snakket med henne om hva som kan ligge bak alt dette? og det er ikke sikkert ho vil si det med en gang, noe kan virkerlig plage henne! Å si at det er greit at TS er utro syns jeg er litt umodent når vi ikke vet grunnen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier ikke at det er greit å være utro. Regner da med han har snakket med henne om dette. Hvis hun da ikke har noen god grunn til å ikke knulle han, å han må mase å mase uten å komme noen vei. Da mener jeg det ikke er noe galt i å få seg andre veier. Da er det kona som har drevet han til det i mine øyne.

Lenke til kommentar

Men det må jo være en grunn! Han sier at de ikke har sex lenger, det betyr at de hadde det før. Og det at det plutselig stoppet etter at de ble gift, må ha en eller annen årsak. Greit at det er hodepine og andre småting hver gang han maser, men kanskje det ligger noe mer bak det? Det MÅ jo være noe som har skjedd eller utviklet seg når de hadde sex før! Og det burde TS finne ut!

 

Dere er gift jo! Etter 4 mnd har du tenkt til å være utro pga et problem du ikke gidder å ta opp med kona? Ser du på ekteskapet som en forbruksvare? Når du selv sier at sex er så viktig og at du forventer det, hva med å fortelle henne nettopp det? Si at det er noe du har begynt å savne, men vær forberedt på hva damas grunner er, og vær klar for å møte henne på halvveien.

 

Og ikke ta det opp klokka 12 ei natt du har mast igjen. Snakk sammen, på dagen, når ingen er av dere er slitne.

Litt skremmende at du ikke en gang graver så dypt du kan i saken før du vurderer å ta deg en runde på julebordet?

Lenke til kommentar

Spørr du meg høres det nesten ut som du ikke vil være i dette ekteskapet lenger. Det får meg til å lure på hvorfor du i det hele tatt giftet deg med denne kvinnen? Elsker du henne ikke lenger, bare fordi dere har en dårlig sex periode?

Alle forhold går opp og ned, det vet alle som har hatt et seriøst langvarig forhold.

 

Jeg synes du burde snakke med henne og prøve å ordne opp i dette. Kanskje det er noe som er galt mellom dere, som gjør at hun ikke vil ha sex lengre? Eller kanskje hun bare er deppa? Og det at du maser mye på henne kan også gjøre at hun mister lysten.. Masing er ikke noe sexy i det hele tatt! Slutt heller å ta initiativ, så tror jeg du vil bli overrasket..

 

Og når man først har inngått noe så alvorlig som et ekteskap syns jeg faen ikke at man bare burde knulle noen på julebordet eller trusle seg til sex ved å komme med utsagn som at "får jeg ikke noe av deg,så finner jeg det andre steder." Da bryr man seg ærlig talt ikke mye om den andre personen, og oppfører seg som en jævla egoist. Man kan ikke bare tenke på seg selv, man må faktisk ta hensyn til den man elsker.. Dere får unnskylde krassheten i siste avsnitt her, men utroskap, og trusler om det irriterer meg noe grønnjævlig.

Lenke til kommentar
Spørr du meg høres det nesten ut som du ikke vil være i dette ekteskapet lenger. Det får meg til å lure på hvorfor du i det hele tatt giftet deg med denne kvinnen? Elsker du henne ikke lenger, bare fordi dere har en dårlig sex periode?

Alle forhold går opp og ned, det vet alle som har hatt et seriøst langvarig forhold.

 

Jeg synes du burde snakke med henne og prøve å ordne opp i dette. Kanskje det er noe som er galt mellom dere, som gjør at hun ikke vil ha sex lengre? Eller kanskje hun bare er deppa? Og det at du maser mye på henne kan også gjøre at hun mister lysten.. Masing er ikke noe sexy i det hele tatt! Slutt heller å ta initiativ, så tror jeg du vil bli overrasket..

 

Og når man først har inngått noe så alvorlig som et ekteskap syns jeg faen ikke at man bare burde knulle noen på julebordet eller trusle seg til sex ved å komme med utsagn som at "får jeg ikke noe av deg,så finner jeg det andre steder." Da bryr man seg ærlig talt ikke mye om den andre personen, og oppfører seg som en jævla egoist. Man kan ikke bare tenke på seg selv, man må faktisk ta hensyn til den man elsker.. Dere får unnskylde krassheten i siste avsnitt her, men utroskap, og trusler om det irriterer meg noe grønnjævlig.

 

Stusset litt over det du skriver her, kurohime: "Elsker du henne ikke lenger, bare fordi dere har en dårlig sex periode?" Du har ikke prøvd å sette deg i hans sko da? Hva tror du han tenker når kjæresten ikke lengre vil ha sex med han? Kanskje nettop han han er i tvil om henne elsker / bryr seg like mye om han lengre.

Lenke til kommentar
Stusset litt over det du skriver her, kurohime: "Elsker du henne ikke lenger, bare fordi dere har en dårlig sex periode?" Du har ikke prøvd å sette deg i hans sko da? Hva tror du han tenker når kjæresten ikke lengre vil ha sex med han? Kanskje nettop han han er i tvil om henne elsker / bryr seg like mye om han lengre.

 

Hvis man elsker en person, så tror jeg man er villig til gjøre noe for å redde forholdet sitt. Og utroskap kan være noe av det mest sårende du kan gjøre mot en person. Jeg vil ikke si at man elsker noen hvis man er utro.

Lenke til kommentar
Stusset litt over det du skriver her, kurohime: "Elsker du henne ikke lenger, bare fordi dere har en dårlig sex periode?" Du har ikke prøvd å sette deg i hans sko da? Hva tror du han tenker når kjæresten ikke lengre vil ha sex med han? Kanskje nettop han han er i tvil om henne elsker / bryr seg like mye om han lengre.

 

Hvis man elsker en person, så tror jeg man er villig til gjøre noe for å redde forholdet sitt. Og utroskap kan være noe av det mest sårende du kan gjøre mot en person. Jeg vil ikke si at man elsker noen hvis man er utro.

 

Spørsmålet var om man det kan regnes for utroskap dersom man informerer partneren om at man vil ligge med noen andre først på grunn av utallige avvisninger fra partner, og jeg har forstått at mange regner et som utroskap på linje med om man ikke sier noe.

jeg kan jo snu problemstilingen. Hvorfor avviser hun meg dersom hun elsket meg? hver gang..

 

Selvfølgelig har jeg snakket med henne. Hun er ikke gravid og hun har heller ikke fått barn på 7 år. Saken er at etter at hun fikk barn forsvant all lyst på sex og det har bare blitt verre og verre. Så kan man spørre hvorfor giftet du deg da med henne og det er relevant spørsmål som ikke er enkelt å gi svar på , men jeg elsket henne og gjør det delvis fortsatt sellv om alle avvisninger allltid er vonde å ta imot, og jeg savner nærheten og tilfredsstillelsen som sex gir.

Lenke til kommentar

Trådstarter har jo allerede sagt at han har snakket med henne om dette mange ganger, men at han ikke får noe ordentlig svar, bare masse unnskyldninger. Så viss det er kommunikasjonssvikt så er det jo like mye om ikke mer fra hennes side enn hans side. Jeg skjønner godt tankegangen her. Det er jo jævlig rart at man skal gifte seg og så plutselig raser sexlivet.

 

Og til de som snakker om at det er så egoistisk å tenke på sex for seg selv så vil jeg jo si at det er det nå virkelig av dama også som blånekter hele tiden. Hun kunne nå i det minste prøvt, kanskje det hadde utartet seg til å bli godt allikevel.

 

Er for så vidt enig i at det ikke er det aller smarteste å løpe på julebord å knulle noen der, det vil jo ihvertfall ikke få piffet opp noe vil jeg tro. Men jeg skjønner likevel tankegangen og trangen til å gjøre det. Jeg hadde virkelig begynt å lure viss noe sånt hadde skjedd meg. Høres jo nesten ut som dama har pult seg til ekteskap og når hun endelig hadde fått ringen på fingeren og sagt ja så legger hun seg tilbake og gidder ingenting.

Det er sikkert en god grunn til at hun ikke vil ha sex og at det er sikkert ikke sånn som jeg skrev i forrige setning, men ettersom hun tydeligvis ikke er interresert i å gi den egentlige grunnen når han spør så kan man jo begynne å lure.

 

Uansett så håper jeg det ordner seg for dere og at dere finner ut av det og løser det til det beste for begge to.

Lenke til kommentar

Når det gjelder definisjonen av utroskap så mener jeg personlig at det er opp til hver og en og avgjøre. Er din frue komfortabel med at du søker sex andre steder, så er hun det og ingenting vi sier eller mener vil forandre den saken. Samme gjelder andre veien, noe som kanskje er mer sannsynlig?

Dersom et forhold skal vare over lengre tid er ærlighet i mine øyne essensielt. Kanskje vil hun forstå hvor alvorlig dette er for deg dersom du tar opp problemstillingen?

 

EDIT: liten leif +

Hvor lenge er det siden dere fikk barn? Mange kvinner opplever redusert sexlyst en periode etter fødsel, men det blir bedre igjen somoftest. Hvordan det har seg kan jeg bare spekulere i.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

http://www.netdoctor.co.uk/sex_relationshi...ingsexdrive.htm

 

Her står jo en del om manglende sexlyst hos kvinner, som tydeligvis er veldig utbredt i forhold til hos menn. Så da har det jo sin naturlige forklaring. Hvordan føler hun det angående at hun ikke har lyst? Synes hun det er leit? Skammer hun seg over det? Ville hun gjort noe med det viss hun kunne?

 

Det er ihvertfall et par spørsmål du burde hatt svar på før du i det hele tatt nevner noe om å være utro.

Lenke til kommentar

Begge parter har et ansvar i et forhold og et ekteskap er en pakt om at man skal holde sammen i tykt og tynt. Likevel, så skal også begge parter gi av seg selv og de skal gjøre det de kan for å få ting til å gå rundt! Kona til OT burde vel ha fått inntrykk til nå om at mannen hennes savner sex og intimitet (noe hun visste at han trengte, slik de fleste gjør, FØR hun giftet seg med ham), men likevel så unngår hun samtaleemne og trekker seg unna hver gang dette blir tatt opp. Her er derfor også kommunikasjon fraværende i tillegg til sex'en.

 

At hun ikke har lyst på sex, er HENNES ansvar å både finne ut av og informere partneren om hvorfor, istedet for at den lidende parten i forholdet skal fortsette å bære rundt på frustrasjonen og usikkerheten! Hvis hun ikke vil av medisinske grunner, så er dette noe hun burde finne ut av, istedet for å gå rundt å late som ingenting! Hvis du kan bidra med noe som kan hjelpe henne med å få sexlysten tilbake, så er det en selvfølge at du skal stille opp, men det er til syvende og sist hun som må ta tak her og få ting opp å gå igjen, i form av kommunikasjon og samarbeid!

 

Hvis hun ønsker det, men ikke klarer det, så trenger hun sin manns støtte og hjelp til å finne ut av ting! Hvis hun ikke gidder eller ønsker, så neglisjerer hun et av fundamentene i ekteskapet (noe hun nok er VELDIG klar over) og det forteller meg at hun ikke er særlig dedikert til det ekteskapet hun nettop har inngått! Kan du leve med det, så er valget å forbli i ekteskapet slik det er eller du kan forlate ekteskapet og gå videre med livet! Utroskap fører sjelden til noe annet enn sinne, frustrasjon og en bitter skillsmisse (selv om enkelte overutdannede brødhoder påstår i media at utroskap kan være med på å krydre opp sexlivet til folk :no: )... Sett at hun er gravid, da er du utro mot moren til den kommende ungen din! M.a.o. så må du finne ut av hva du står ovenfor FØR du tar et valg om hva du vil gjøre!

 

Kort fortalt, så er det å neglisjere en partners behov, om det er sex, nærkontakt, respekt, kommunikasjon, daglige gjøremål osv. et klart signal på at man ikke er så engasjert og dedikert til det ansvaret man tar på seg når man går inn i et forhold/ekteskap. Om hun faktisk neglisjerer eller om det er noe annet, er nettopp det du snarest må finne ut av, slik at du kan begynne å vurdere ulike valg som du kan stå inne for i ettertid!

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

For å ta trådstarter litt i forsvar, uten å si meg enig i at man bør være utro;

 

Om man spør en jente / dame om hva man har sex for, og gir alternativ som

 

1) Få fysisk nytelse

2) vise kjærlighet (psykisk svada)

3) Nærhet

 

De fleste kvinner ville svart 2 og 3, og mange ville sikkert også sagt at fysisk nytelse ikke er viktig. Om hun ikke vil ha sex av ymse årsaker er det som andre sier her, også hennes problem. (Ikke bare hennes problem, men begge parters problem). Til og med kristne fundamendalister vil si seg enig i at sex er en del av et ekteskap. Mulig noen katolikker vil si at dersom man har nok unger bør man holde seg unna, men man skal "plukke hva man liker", som det så fint heter.

Lenke til kommentar
For og være helt ærlig så får jeg avsmak av å lese denne tråden. Trådstarter, du burde seriøst vurdere å skille deg. For dama di er for god for deg.

 

Jeg er også enig med trådstarter.

Men er HELT uenig med UNZANE!! Mannen har jo gått inn i ekteskapet med den forventning å ha sex en gang iblant. Hans kone oppfyller ikke disse forventningene. Er det da så rart at det blir problemer? Mener du at dama hans er helt uten skyld her? Jeg forstår deg ikke....

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Sex er et ufattelig sårbart tema for mange. Selv så har jeg ett meget avslappet forhold til min egen seksualitet. Når det så kommer til dette som trådstarter snakker om - å dra på julebord for å få seg en runde siden kona ikke gir ham noe, så blir det feil i mine øyne eller i alle fall slik jeg fungerer.

 

Jeg ville aldri hatt sex med noen andre enn kjæresten min, selv om hun sa at det var greit, med mindre det var noe vi gjorde sammen - altså som en trekant eller liknende, selv i en slik setting ville jeg vært skeptisk. Det kunne kanskje vært spennende, men i ett fast forhold så tror jeg at det for meg ville hatt flere negative enn positive effekter. Siden jeg føler meg usikker på dette punktet så er ikke det noe jeg ønsker å dra inn i vårt forhold.

 

Når man så kommer til det punkt at partneren, slik trådstarter opplever, ikke lenger ønsker å ha sex eller ikke lenger tar initiativ til sex så kan dette oppleves som ett problem. For meg ville det ikke løst noe å dratt på byen for å "tømme meg" da det ikke er dette sex handler om for meg. Hva du legger i sex får være opp til deg å avgjøre. For meg er det ikke selve penetreringen og orgasmen som er viktigst, men den personen jeg gjør disse handlingene med.

 

Å tafse på, lukte, stryke, kose, kjenne nærheten og kysse på den jeg er glad i er det som driver meg til å ha sex med min samboer, ikke selve sexen som sådan. Hadde det ikke vært for at man blir sår etter en stund så kunne jeg holdt på hele døgnet. :) Det finnes ikke noe bedre for meg, enn å ligge naken sammen med min samboer, ingen og da mener jeg INGEN kunne erstattet det jeg får i sengehalmen med henne. For meg så er ikke one-nights noe særlig. Man får tømt seg, men det er også alt, så man kan like gjerne onanere.

 

Vet ikke om dette høres helt teit ut, men sånn føler jeg det, hva du trådstarter føler må du nesten finne ut av selv. Jeg oppfordrer deg til å prøve hardere å finne ut av hvorfor det er blitt som det er blitt før du gjør noe du kommer til å angre på. Jeg tror nok at din kone også savner sex, for jenter og damer er ikke mindre kåte enn oss menn - de som tror det må tro om igjen.

Lenke til kommentar
Når man så kommer til det punkt at partneren, slik trådstarter opplever, ikke lenger ønsker å ha sex eller ikke lenger tar initiativ til sex så kan dette oppleves som ett problem. For meg ville det ikke løst noe å dratt på byen for å "tømme meg" da det ikke er dette sex handler om for meg. Hva du legger i sex får være opp til deg å avgjøre. For meg er det ikke selve penetreringen og orgasmen som er viktigst, men den personen jeg gjør disse handlingene med.

 

Jeg trekker ut dette da jeg ser det som det viktigste. Tror trådstarter bør ta en titt på forholdet å tenke om han faktisk elsker fruen sin.

 

Heimdall : Hva er et forhold bygd på ?

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...