Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør man si ifra til dama før man ligger med andre?


Paganini1

Anbefalte innlegg

Har nå vært gift i 4 måneder og har hatt sex hele to 2 ganger i løpet av disse 4 månedene. Ja det er faktisk sant .

Hadde det vært opp til meg hadde den statistikken vært noe annerledes, men problemet er at dama ikke vil ha sex lenger og hun har 1000 grunner.

Kan det være normalt?? Hvorfor vil ikke kvinner ha sex etter at de har giftet seg?

 

Nå skal jeg på julebord fredag og der vil det komme en del interesserte damer og jeg har ganske store muligheter til å få litt adspredelse der tror jeg.

 

Bør jeg si ifra til dama hjemme på forhånd at siden hun ikke vil så tenker jeg å prøve å få meg der i løpet av kvelden siden det ellers er dødt hjemme, eller bør jeg holde kjeft og heller være utro? Er drittlei av å vente og bli avvist hele tiden.....

 

hva synes damene om dette .... egentlig vet jeg vel svaret men vil gjerne vite om noen har evne til å ha noen som helst refleksjon over problemet...

 

etter hvert ganske desperat .......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo aldri greit å være utro, med mindre man har et åpent forhold hvor begge er enige om ting. Men da hadde det vel ikke vært utroskap? Uansett. Aldri greit å gå bak ryggen til folk, men du kan jo snakke med hun om hvor frustrert du er? Hva er grunnen til at hun ikke vil ligge med deg? Spør om det er noe som plager hun og sånt.

 

 

 

Har spurt 1000 gangeer og fått tilsvarende antall svar, ikke lyst vondt her og der , trøtt, etc etc problemet er at hun ganske enkelt ikke vil. Tror ganske enkelt enkelte damer ikke vil ha sex. Bør kanskje skille meg. hvilken rett har hun til å nekte sex når hun faktisk har giftet seg frivillig. jeg vil jo selvfølgelig ikke voldta henne heller....

Lenke til kommentar

Er hun villig til og gjøre andre ting? feks suging eller en liten handtralle? Tenker mer sånn at du får ut litte grann hvertfall.

 

Utroskap er jo ikke bra noen gang. Men de fleste har gått 4mnd uten sex og mange lengre enn det. Så burde gå fint og klare seg uten sex en stund.

Lenke til kommentar

Du må snakke med kona di og forklare problemet ditt, og at du ikke er tilfreds med slik situasjonen er. Forhåpentigvis kan dere møtes på halvveien, men hvis hun ikke tar hensyn til dine behov i det hele tatt så bør dere kanksje søke profesjonell hjelp (ekteskapsrådgivning?).

 

For all del; ikke ligg med andre og ikke si at du kommer til å gjøre det - det hjelper ikke på situasjonen. Snakk sammen, forklar hverandre hva som er problemet og deretter får dere gi og få.

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
*snipp*

(Jeg beklager en noe krass tone, jeg bare trodde det var mer enn sex bak et ekteskap).

 

Jo, men sex er vel strengt talt en viktig del av samlivet det også.

 

---

 

Uansett så bør du så absolutt ikke være utro. Jeg synes heller ikke at du skal si som du lurer på om du skal gjøre: "Du jeg får ikke noe pulings her hjemme, så jeg lurte på om det var greit at jeg tok meg en runde på julebordet." Hva i alle dager! Prøv heller å prat med henne på skikkelig vis, prøv å finn ut hvorfor hun plutselig ikke lenger vil ha sex med deg, hvis dere da hadde ett aktivt sexliv før.

 

Mitt beste råd til deg hvis hun hele tiden avviser dine fremstøt er å ta deg en runk. Slutt å inviter til sex, så skal du nok snart se at hun om ikke så lenge furter over at du ikke viser interesse for henne lenger. Da kan du jo forklare at du er lei av å bli avvist og at hun får selv ta initiativ.

Lenke til kommentar
*snipp*

(Jeg beklager en noe krass tone, jeg bare trodde det var mer enn sex bak et ekteskap).

 

Jo, men sex er vel strengt talt en viktig del av samlivet det også.

 

---

 

Uansett så bør du så absolutt ikke være utro. Jeg synes heller ikke at du skal si som du lurer på om du skal gjøre: "Du jeg får ikke noe pulings her hjemme, så jeg lurte på om det var greit at jeg tok meg en runde på julebordet." Hva i alle dager! Prøv heller å prat med henne på skikkelig vis, prøv å finn ut hvorfor hun plutselig ikke lenger vil ha sex med deg, hvis dere da hadde ett aktivt sexliv før.

 

Mitt beste råd til deg hvis hun hele tiden avviser dine fremstøt er å ta deg en runk. Slutt å inviter til sex, så skal du nok snart se at hun om ikke så lenge furter over at du ikke viser interesse for henne lenger. Da kan du jo forklare at du er lei av å bli avvist og at hun får selv ta initiativ.

 

 

Hun er ikke gravid og ligger heller ikke med andre så vidt jeg vet.

Selvfølgelig er et ekteskap mer enn bare sex, og det er mulig jeg er naiv, men jeg trodde faktisk sex inngikk som en del av ekteskapet ellers kan man jo bare finne ulike venner og leve i kollektiv som jo ikke er noen forskjell.

Innebærer ekteskapet ufrivillig sølibat burde vi menn få opplyst det tidligere fra dere kvinner. føler seg jo litt lurt på en måte selv om jeg har stor forståelse for sliten sykdom barn etc etc

 

Det jeg har litt problem med å forstå er at så mange synes det skal være ille å ligge med andre når man informerer først. Du har muligheten til å ligge med meg men har over lang tid sagt at det vil du ikke og avvist alle tilnærmelser.

 

Deretter forlange at partneren skal gi opp sin egen seksuallitet og leve i sølibat fordi du ikke vil.

Hvordan kan man da bli indignert og sur og fornærmet fordi den andre ønsker noe mer enn bare å være venner.

Synes ikke den problemstillingen er så enkel.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ingen erfaring fra ekteskap, og kjenner ikke dere men det kan ha seg slik:

 

De første gangene hadde hun sikkert (i sine øyne vel og merke) en helt legitim grunn til å ikke ønske å ha sex med deg, sannsynligvis ett eller annet probleme. Stress på jobben, vondt i hodet, hva det er spiller ingen rolle. Dersom du i denne situasjonen bare sier "ok", hva sier det om dine intensjoner? Jo, hun får det innstrykket (uansett om det er sant eller ikke) at du bryr deg om sex, men ikke om problemene hennes. Nå har dette gått en stund, og inntrykket vil bare forsterke seg hele veien. Etterhvert er kanskje grunnen mer at "du ikke bryr deg om/elsker henne" enn noe annet, men det kan hun jo ikke si til deg.

 

Så i kveld hvis du blir avvist så tar du tak i hva enn hun sier er problemet, vis at du bryr deg! Har hun vondt i nakken/hodet, tilby massasje. Og prøøøv å ikke gi det inntrykket at du manipulerer henne for sex...

 

EDIT: formatering, og fjerna en unødvendig setning

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Dersom du ikke får det hjemme, må hun nesten regne med at du skaffer deg det andre steder.

 

Tja, er jo ikke sikkert at ho tenker over at det er for lite visst ikke dette er nevnt.

Men jeg syns TS har fått mange fine råd om å snakke med henne. Jeg vet om mange kvinner mister lyst fordi di har en del å gjøre f.eks. på jobb og så kommer hjem til ett hus der ting må tas av. Vet jo ikke hvordan det er hos dere, men hvem gjør husarbeidet? Kanskje hun rett og slett ikke har overskudd. Men som de andre nevner, for all del snakk med henne først. Så visst hun viser seg å være helt helt vrang ville jeg nok kanskje spurt på en litt tøysete måte om man kan gå til andre å se reaksjon og heller ta det opp på alvor visst hun ikke virker brydd med det!

 

Men ikke bare gå å vær utro, bak ryggen hennes eller uten hennes tillatelse, da tror jeg hvertfall du kan se laaaaaaangt etter sex.

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...