Gå til innhold

2007 nærmer seg slutten - Hva har året gitt deg?

Fredrik

Anbefalte innlegg

Januar: Ny PC, nytt semester og nye muligheter (ergo man begynte å faktisk møte opp på forelesning)

Februar: Utviklet kjennskap/vennskap med folk på faget gjennom noen runder quiz. Nais!

Mars: Fyll & fanteri

April: Evinnelig kamp for å bli kvitt den gamle leiligheten

Mai: Ny leilighet, solskinn og gode studievaner

Juni: Work work i hjemlandet. Og en heftig fyllekulle

Juli: More work work. Hyttetur var koz

August: Back in Trondheim, PARTY og koz <3

September: Litt studering og sånt

Oktober: Tur til Berlin, rett inn i nazismens hjerte!

November: Katastrofefyll i starten og slutten av måneden (slutten var definitivt best)

Desember: Eksamenslesning til MFEL1010, jobbing og juleferie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva Simen1 har gjort i 2007:

Først og fremst har 2007 vært et fint og spennende år for meg med sine oppturer og nedturer. For uten å diskutere en drøss med interessante saker på forumet og gjøre andre ting i kulissene på forumet har jeg også levd et liv utenfor forumet. (tro det eller ei!) Vel, her kommer min oppsummering av året.

Året startet svært tungt med begravelse av faren min 3. januar. Han døde lille julaften i fjor så alt for ung og alt for frisk, engasjert og humørfylt. Han var en god mann som har inspirert meg til så mangt og hatt meg med på så utrolig mange turer og spennende ting. Nå er den epoken over. Jeg får en stor klump i halsen bare av å skrive om det. Han vil alltid huskes tilbake på med et smil. Det var et tungt farvel og jeg har fått en stor tom plass inni meg. Det var en fin begravelse og jeg fikk møtt mange av vennene hans som jeg ikke har sett på mange år.

Månedene gikk, jeg jobbet med mine vanlige ting og bodde lykkelig med kjæresten min i Trondheim. Etter lang tids søking fikk hun endelig jobb, men dessverre i feil del av landet. Hun måtte selvsagt flytte og jeg hjalp henne med det. En diger tilhenger, lang biltur osv. Jeg følte at jeg ikke hadde så mye mer i Trondheim å gjøre og bestemte meg for å flytte til hjembyen min, Tromsø, og bo sammen med min mor en stund.

Jeg sa opp jobben og hadde halvveis ordnet meg ny jobb da arbeidsgiveren min ga meg et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Jeg fikk flytte til Tromsø noen måneder senere og fikk ta med meg jobben og starte min egen lille avdeling med bare meg selv. Herlig å kunne bli sin egen sjef tenkte jeg.

I slutten av mai hadde jeg besøk av min kjære og ble til alt overmål kidnappet. Kidnappingen var nokså vennlig utført av min kjære. Med bind for øynene ble vi kjørt rundt i Trondheim til steder som jeg og min kjære har vært mye. Turen endte på Ringve botaniske hage der vi hadde lunsj i det grønne, romantisk, like ved et tjern. Etter litt småprat leste hun opp et dikt og fridde til meg. Jeg svarte selvsagt ja og den dagen ble like selvsagt årets høydepunkt. Senere på dagen ble det hele gjort kjent for slekt og venner og gratulasjonene strømmet på. Beruset på vår egen lykke måtte det selvsagt feires. Dagen etterpå kom vi oss opp og dro på tur til Munkholmen i strålende solskinn sammen med noen venner. Det ble også en nydelig dag men helga varte så alt for kort og hun måtte reise tilbake og jobbe.

Circa en måned senere sendte jeg flyttelasset inkludert kontorinventar nordover med hurtigruta. Jeg hadde ordnet med mottak i Tromsø så jeg kunne selv ta meg en liten ferie. Da dro jeg selvsagt til min kjære på østlandet og var der en uke. Jeg rakk også en liten tur innom lokalene til HW i Oslo og pratet med noen av de som holder til der.

Etter ferien bar det oppover til Tromsø for å ordne kontorlokale, pakke ut flyttelasset osv. Og ikke minst ta kontakt med gamle venner som jeg bare har truffet en sjelden gang mens jeg bodde i Trondheim.

Litt husarbeid var det også tid til. 35 liter maling gikk med til å male huset til mor og jeg leide lift for å slippe å stå i skummelt høye stiger. Liften var utrolig gøy å kjøre så jeg brukte nesten en hel helg i kurven på den. Shortsvær og solkrem gjorde det til et behagelig arbeid. Litt snekring og rydding innendørs ble det også. Oppkjørselen ble fornyet med nye steiner, ikke av meg men av en som er veldig flink til sånt og har gravemaskin og annet utstyr.

Jeg fikk besøk av min kjære en uke og av familien hennes en halv uke. De fikk oppleve Nordnorge på sitt beste og tørket klærne sine før godt før de dro sørover til regnværet igjen. Min kav innlandske kjæreste forlovede fikk være med på havfiske for første gang. Etter at jeg hadde fisket tang i over en time og hun var fornøyd med å se på så ville hun endelig prøve noen kast og da begynte det plutselig å koke. Da halte hun inn 11 sei på circa like mange minutter mens jeg tok bilder og avlivet de på løpende bånd. Gjett om det ble en opplevelse for henne (og meg).

I høst har det vært mye jobb og lite fritid. Blant annet en tur til Trondheim og østlandet i september. I Trondheim fikk jeg endelig en seiltur igjen etter et par år som landkrabbe. Vi tapte regattaen så det suste, men gøy var det likevel.

Jeg kjøpte nytt objektiv til det kameraet jeg arvet (Canon EOS 300D + Sigma 18-200 f/3.5-6.3) og vært på turer og tatt bilder med en fotointeressert kamerat. Han fikk et bilde i avisa og på TV mens jeg har skrevet en liten bunke med innlegg i avisa Nordlys. Jeg fikk også "dagens krus" en dag i september. Det er nå mitt faste cappuchino-krus på jobben.

For et par uker siden var jeg i Trondheim igjen og kombinerte noen dager jobb med en romantisk helg med min kjære der. Den onsdagen var jeg på rakfisklag med jobben og smakte rakfisk før første gang. Jeg var på forhånd litt skeptisk men det var overraskende god smak. (lukta prater vi helst ikke om). Heldigvis var ikke lukta noe som satt i hverken kroppen eller klærne så det var bare godlukt når jeg møtte min kjære på fredagen. Det ble en fin helg med blant annet SuperMario Galaxy-party hos noen venner på lørdagen. Nå er jeg tilbake i Tromsø og det var egentlig det hele. :)

Og en ting til: Jeg bakte meg ny avatar for et par dager siden.

Lenke til kommentar

Jøss, visste ikke at du var forlovet, Simen. Gratulerer på etterskudd, det virket som en utrolig fin situasjon i hvert fall. :)

Morsomt med sånne historier, så lærer vi hverandre å kjenne litt, og det er vel ikke så altfor dumt.

Og, folkens, ja, han har faktisk bakt avataren sin. :D

Lenke til kommentar

Skal vi se;

Vært russ; veldig gøy! Savner den tiden, og det er dumt jeg ikke tenkte mer over at det bare skjer en gang (som regel). Skulle gjort mer ut av det!

Gått ut av VGS; ferdig med tre år som var en god blanding av bra, dårlig, spennende og kjedelig. Skilt lag med en klasse jeg vil savne for alltid, men heldigvis vil ha mange gode venner fra.

Slutt med kjæresten; og sånn er det.

Begynt på Høgskole; veldig bra! Her trives jeg kjempemessig, og har bestemt meg for å være her i 3 år, minst.

Bestemt meg 90% for å bli politi; krevde mye undersøkelser og tenking, men har fått det for meg at jeg skal bli politi. Hvem vet...

Posta mye på forumet; selv om aktiviteten på forumet gikk ned en stund har det tatt seg opp sakte og forsiktig. Er vel oppe på det gamle nivået nå, ca.

Venner; fått mange nye, sagt midlertidig farvel til mange. Sånn er livet, selv om det ikke alltid er like kjekt. Heldigvis har vi Facebook!

Blitt medlem på Facebook; som dere sikkert skjønte av forrige punkt. Blitt avhengig av noe jeg trodde var en "Myspace-kopi", etter egne ord. Positivt overrasket, og fornøyd med valget mitt.

Fått meg bil; fikk min første bil, en Mazda 323 tidlig på året, som igjen førte til fryktelig mye kjøring, noe jeg praktiserer enda. Bra bil som jeg stort sett er fornøyd med, selv om jeg ikke alltid viser det. Planer for denne legges i hytt og gevær, og noen blir gjennomført, andre skrinlegges.

Utforsket Internett; funnet mye morsomt jeg ikke visste om dette året. Eksempler er 4chan, vw2you, Mazda OGN-forumet, osv osv.

Spilt mer WoW; har fortsatt ikke sluttet etter mange års spilling. Her og nå er jeg ikke sikker på hvor lenge jeg har spilt, men tror det nærmer seg 3 år. Fikk meg ny guild nylig, og er i krabbefart mot lvl 70 som alltid.

Flyttet hjemmefra; da jeg begynte på Høgskolen flyttet jeg også dit skolen er. Bor nå på 20 kvadrat, og deler kjøkken og bad med en person til. Flott tilstand, her blir jeg lenge!

Dette var vel 2007 oppsummert kort og godt. Om det er noe mer som dukker opp fra hjernebarken skal det listes opp det og. Nå venter 2008 på å erobres!

Lenke til kommentar

Tur med Heggen Gospel til Tyskland

Konfirmasjon

Egen PC

Fått flere venner

Begynt å henge på forumet

#so@irchighway

En landskamp i fotball

Start-Tromsø der Tromsø scoret på overtid slik at det ble 1-1 :tease:

Fått meg jobb som kameramann hos TV Modum

Oppdaget 4chan

Tur til Polen med klassen (ingen ble drita i hele klassen)

Blitt bedre kjent med noen jenter.

15 års dagen min på Megazone.

FM freak har jeg også blitt

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

- Fått meg dame.

- Skal bli onkel, hun hadde termin i går faktisk :wee:

- Ny data, endelig er det slutt på fritidsproblemene mine!

erh..

stryk det. Spill er dyrt, og jeg er alt ferdig med Crysis, Bioshock og The Witcher :(

- Endelig fått meg fjernutløser! Alt jeg trenger nå, er en klar og åpen himmel :love:

Lenke til kommentar

Hmm la meg se....

+ Begynt å trene styrketrening seriøst. (Godt opp 10-12 kg og økt ganske mye styrke)

+ Manchester United tar seriegull - Absurd prestasjon av laget mtp på Chelseas rubelmonopol. For en vannvittig sesong det var

+ Ser Metallica 3de gang live, første gang på en utendørsarena i Norge, foran 40.000 mennesker. En konsert som forøvrig ble utsolgt på ca. en halvtime. Rett og slett ubeskrivelig å få se Orion og ...And Justice For All live. Har aldri vært så sliten i bena som da. Stod i 12 timer. Men det var verdt det.

+ To flotte uker i Frankrike med familie. Det var godt å komme til solfylte Middelhavet når sommeren var så som så i Norge. Fikk en flott brunfarge.

+ Ser Tour de France live i Frankrike. En av de største etappene, inn til Marseille. Siste stigningen på et fjell 2 mil unna Marseille. Stod vel og ventet i 5 timer, fikk kanonplasser. Vet ikke hvor mange tusener mennesker det var på den stigningen. Det var hvertfall ikke få. Morsomt å se Hushovd og gutta live i en forrykende fart i oppoverbakke, de er ikke menneskelige.

+ Ser Tool live på øya-festivalen. Et band jeg oppdaget tidlig i 06 og som har blitt blant mine favorittband. Progressive halv-guder. Lateralus live, glemmer jeg aldri. Har aldri vært så svett som da. Skulle aldri hatt på meg genser da, jeg kødder ikke når jeg sier alt jeg hadde på meg var gjennomvått.

+ Året har vært WoW-fritt, og med en gang økte det sosiale, og karakterene mine, til værs.

Det var vel det som jeg kommer på.

Lenke til kommentar

Kort oppsummert:

Positive ting:

- blitt bedre kjent med vennene mine (denne er nok den beste av alle)

- begynte å trene fast, for første gang på mange år

- ble kjent med mye trivelige folk gjennom treningene

- fått opp øynene for nye musikksjangre, som blues og storband

- vært på en del fantastiske konserter, bl.a. Rolling Stones, Ozzy, Jolly Jumper & Big Moe, Reidar Larsen, PIFs Bluesband, Pånnivågn

- mange fine fester

- blitt bedre kjent med meg selv

Negative ting:

- har ikke gjort det så bra i alle fag på skolen som jeg hadde tenkt, men satser på å rette opp det i 2008

- har klagd en del, men det gjør jeg alltid, så det er ikke nytt i 2007

- har gjort og sagt en del småting jeg egentlig angrer på, men ikke noe alvorlig

- har fremdeles ikke slutta å røyke

Kommer ikke på mer.

Yay, positiv-lista er lengst! :fun:

Lenke til kommentar

2007 har vell ikke vært det beste året men men.

Blitt utrolig mye festing omtrent hver fredag og lørdag :ohmy:

Prøvd å slutte med snus og tapte kampen.

Begynt på andre og siste året vidregående

Brukt sinnsykt mye penger på ingenting

Drept 2 skjermkort og 2 Gb RAM :thumbup:

Bil fest til sverige ^^

Blitt Pepsi Max avhengig, samtidig som jeg har blitt avhengig av diskusjon.no.

Sydd 4 sting på en finger, fylleskade :|

Kommer ikke på mere akkurat nå.

LA 2008 bli bedre ;D

Lenke til kommentar

Hva har Chilfiger gjort i år?

- han har vært i Malorca, og hatt det gøy

-vært i Paris/versailles, og shoppa på Printemps

-vært på klassetur i EVJE, og fått seg noen Danske venniner

-lært å bruke Nyno...som oversetter til Nynorsk

-lagd elektrisk bil

-vært på skolen...ganske kjiipt egentlig.

-hatt det morro og ser frem til Jul og neste år

:wee:

Lenke til kommentar

Året 2007:

• Importerte en PS3 ulovlig fra statene før den kom til Europa :D Jeg føler meg så deilig kriminell!

• Oppdaterte til FullHD i slutten av sommerferien

• Var et rent helvette å jobbe på posten i sommer, da det ikke har regnet så mye på 100år +.

• Oppdaget Ricky Gervais, helten min

• Fått nye venner etter at jeg startet på Høyskolen i Vestfold ^^

• Startet å trene i april, og still going strong.

• Har starta med kaffe - håper det hjelper mot min trøtte tilværelse

• Drikker mindre brus enn før, meningen er at jeg kun skal drikke i helga (helga starter på torsdag, for da har jeg filmkveld)

• Sett mere film enn jeg pleier, og også kjøpt mere enn jeg pleier

• Startet å lese manga

• Hengt mere på diskusjon. no - men føler det generelle aktivitetsnivået har sunket. SKJERPINGS folkens :)

Kommer med update hvis det er noe jeg har glemt

Lenke til kommentar

Bra

- Lappen.

- Økt utrolig mye i styrke.

- Nye venner

- Hatt verdens beste jobb.

- Funnet nye sider ved meg selv.

Dårlig

- Hatt verdens dårligste jobb.

- Fått fartsbot.

- Mistet venner.

- Dårlige karakterer, frykt for videre utdanning.

- Lite penger.

Egentlig et helt greit år, men satser på at det neste blir mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...