Kaggen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Heisann! Er litt mange spørsmål her, men håper dere tar dere tid til å lese gjennom. Har tenkt å ønske meg mp3 til jul, da jeg har hatt denne i 2,5 år nå.. Har komt frem til denne, i og med at min voksende musikksamling i dag er på rundt 100 GB og at det hadde vært gøy med noen filmer innpå også.. Når jeg skal slette filer på iPoden, kan det gjøres på poden? Og støtter den .flac-filer? Har også tenkt at det hadde vært gøy å kunne vise bilder og film på tur, og jeg har da forstått at man må ha en dock eller en kabel.. Hva bør jeg da velge? Har lest at riper på skjermen kan forekomme, og har lurt på en veske, f.eks iSee, en Griffin iClear eller en Griffin Reflect. Kom gjerne med tips. Takker og bukker på forhånd.. EDIT: Leif på link.. Endret 5. desember 2007 av Kaggen Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Kan svare på det med FLAC,ingen iPod som støtter det så vidt jeg vet Har selv gått fra Micro til Touch,angrer ikke særlig! Lenke til kommentar
Thel Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Stemmer at du kan vise video og bilder på tv'er ja. For at dette skal være mulig må du enten ha en dock av den gamle versjonen: iPod universal dock. De selger ikke den lenger på apple store, siden de vil selge den nye versjonen. Men jeg vet at det er flere butikker som fortsatt selger den. Det som kanskje er lettere er å kjøpe Apple Component AV Cable eller Apple Composite AV Cable Med disse kablene får du også med strømadapter, så prisen er ikke så stiv som den virker, ettersom de tar noen hundrelapper for strømadapteren vist du skal kjøpe den alene. Når det gjelder FLAC er ikke dette en mulighet på de nyeste iPod'ene. Du kan de på en del av de eldre modellene, ved hjelp av modifikasjoner som Rockbox Håper jeg har vært til hjelp, og lykke til med mp3-spillerkjøp. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Takker Med strømadapter mener du vel lader? Hadde vært litt kult med dock, men må man da kjøpe en "Apple Composite AV Cable" for å koble docken til en tv? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Etter det jeg har lest og skjønt stemmer det ved bruk av "apple universal dock". Det positive med apple universal dock er at du får med fjernkontroll:) Med strømadapter mener jeg lader ja. I utgangspunktet får du bare med USB-kabel som du kan bruke som lader sammen med en daga. Med strømadapteren(eller laderen), kobler du usb-kabelen inn i den, og du kan lade rett fra strømnettet. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) iPod støtter ikke flac (og tviler på at den noen gang kommer til å gjøre det), men du kan alternativt konvertere flac-filene dine til Apple Lossless. Sletting av sanger skjer kun via iTunes-programmet. Det kan hende at iPod Classic kanskje kommer til å støtte flac i framtiden i form av at det kommer Rockbox-støtte for den, men det vil bare tiden vise. Endret 6. desember 2007 av dir3 Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Hadde vært konge med fjernkontroll så kommer til å satse på en dock.. Fant et bilde av baksiden (her), er det den som selges for tiden?: Ser ut som man trenger bare en minijack>phono kabel til lyd og s-video til video.. EDIT: Okei, nå skjønner jeg tror jeg. Den forrige docken som er på bildet, hadde de samme kontaktene som den nye bare s-video også, men fjernkontrollen følger ikke med den gamle.. Finnes det forresten billigere dokker (uoriginale) som gjør samme nytten like bra? Endret 6. desember 2007 av Kaggen Lenke til kommentar
Thel Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jepp, korrekt. Det der er den gamle docken;) Finnes massevis av uorginale docker der ute, men på de nye 3. gen nano og classic har de lagt inn en form for verifiserings chip i orginaltilbehøret, som enabler muligheten for video-out. Er ikke helt sikker på det der, så kan ha litt feil på detaljene. Poenget med dette er at apple vil ha mer penger, og vil at folk skal bruke deres overprisa orginaltilbehør. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Jepp, korrekt. Det der er den gamle docken;) Finnes massevis av uorginale docker der ute, men på de nye 3. gen nano og classic har de lagt inn en form for verifiserings chip i orginaltilbehøret, som enabler muligheten for video-out. Er ikke helt sikker på det der, så kan ha litt feil på detaljene. Poenget med dette er at apple vil ha mer penger, og vil at folk skal bruke deres overprisa orginaltilbehør. Og da er det bare den nyeste docken som funker? Fant noe her, der det stod bl.a. "New accessories required for video out". Lenke til kommentar
Thel Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Som sagt har jeg den gamle Docken, og den klarer å enable video out, så den har tydeligvis en sånn chip. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Heisann! Hvis du vil spille av lossless lydfiler på din iPod, og du ikke vil legge inn Rockbox, så anbefales det å rippe dine CD-er til Apples egen lossless-lydformat. Ser ut til at ikke alle vet dette. Du kan fint rippe til Apple Lossless med iTunes. Så din iPod spiller av lossless-musikk out-of-the-box, men kun den ene typen lossless-formatet som Apple selv har laget til sine spillere. Jeg kan i alle fall i klage på lyden. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Joda, stemmer det! Eneste problemet med Apple lossless er vist du allerede har masse musikk i annet tapfritt format, men vist du skal rippe dine egene cd'er er det ikke et problem:) Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Ble ikke iPod til jul, så sitter klar til å bestille nå. Blir nok en 160GB i og med at det er så lite forskjell i pris på en med 80 og en med dobbelt så mye gb. Men jeg lurer litt angående veske, plast"case" eller annen beskyttelse. Vil jo ikke ha riper og lignende så fort, men vil ikke ha noe som gjør spilleren klumpete. Har sett noen plasser at de seller plastlapper som man kan sette på spilleren. Men gjelder det bare på skjermen eller baksiden og f.eks.? Og har fargen på fremsiden jeg velger noe å si på hvor ripete den kan bli? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Ble ikke iPod til jul, så sitter klar til å bestille nå. Blir nok en 160GB i og med at det er så lite forskjell i pris på en med 80 og en med dobbelt så mye gb. Men jeg lurer litt angående veske, plast"case" eller annen beskyttelse. Vil jo ikke ha riper og lignende så fort, men vil ikke ha noe som gjør spilleren klumpete. Har sett noen plasser at de seller plastlapper som man kan sette på spilleren. Men gjelder det bare på skjermen eller baksiden og f.eks.? Og har fargen på fremsiden jeg velger noe å si på hvor ripete den kan bli? Ingen som kan komme med tips? Lenke til kommentar
raddis Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg vil absolutt anbefale en veske/skin for en iPod. Jeg har selv hatt en del av de, og etter min mening så er det først og fremst baksiden som blir ripet opp. Skjermene har jeg egentlig ikke hatt noe særlig problemer med at de har blitt ripet opp, men dette har vel mest en sammenheng med at jeg ikke har iPoden i lommer med nøkler og slikt. Når det gjelder de plastlappene, så tror jeg nok at de bare beskytter skjermen. Men jeg er ikke helt sikker på dette området. Jeg også kjøpte meg en ny Classic 160, og jeg endte opp med å kjøpe denne vesken på fredag i forrige uke. Jeg hadde aldri hørt om denne butikken, men jeg tok sjansen på den og jeg fikk vesken i går. Jeg synes den er stilig, men jeg tror nok også at jeg er litt mer spesiell enn andre. Håper at dette hjelper deg litt. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ivisibleshield fra http://www.shieldzone.com/ skal vistnok være supre greier, dette er tynne plastfilmer som du har over ipoden din. Så en video fra en eller annen messe der de viste fram invisibleshield, og mannen på standen dro nøkkelen hardt frem og tilbake flere ganger uten å lage noen riper! Den skal (ifølge shieldzone) egentlig være utviklet til militært bruk. " And if the invisibleSHIELD ever scratches, we will replace it for free, for life." Er jo også ganske fortroligene. Har selv vurdert lenge å skaffe meg invisibleshield til min iPod Classic. Rimelig er det også, 20$ for full body shield, og dollaren står jo svakt for tiden så -Håkon Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Tror jeg tar og bestiller et sånt sett jeg med det samme. Takk for tipset! EDIT: Så var det å bestemme seg for farge på Poden da.. Hva er finest/kulest? Endret 25. januar 2008 av Kaggen Lenke til kommentar
Thel Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Jeg har den svarte, og synes den er langt finere enn den andre sølv/hvite fargen. (Vi har en svart Classic, en sølv 3rd gen nano og en blå 3rd gen nano i huset) Synd de har gått bort fra den gode gamle Ipod-fargen, for da hadde jeg sikkert valgt den for at det skulle matche kabler og dock jeg har:) Endret 31. januar 2008 av Matland Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Bestilte Invisible shield på lørdag, og iPod Classic 160gb svart, samt lader+composite-pakken. iPoden kom i går, men er litt redd for å bruke den til shielden kommer (stod at det tok 3 uker). Forresten, når jeg tar på Invis. Shield, blir det limt godt fast, eller er det bare å bruke den medfølgende sprayen så løsner det? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Fikk shielden i dag, og det har bare gått 1 uke og noen dager. Men er det lett å få den av visst man vil en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå