Damp Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Hei jeg fant et script på nettet for å sett opp en administratoraccount på en datamaskin, men nå lurer jeg bare på hvordan det hele fungerer. Hviket oppsett må jeg ha på forhånd for å bruke dette? Tenkte å bruke et program som heter "IntelliAdmin", for å kontrollere maskinene mine. echo off net user brukernavn passord /add net localgroup Administratorer brukernavn /add net send * Complete. exit Endret 5. desember 2007 av Mightal Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Du må selvsagt være administrator.... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Messenger servicen er også skrudd av som default på alle maskiner med Windows XP eller nyere. Endret 6. desember 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Net send er også skrudd av som default på alle maskiner med Windows XP eller nyere. Pirke: Net send er aldri skrudd av, men Messenger service'n som tar imot meldingene Net send sender er disablet som default ja. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Det var det jeg sa Der dreit du deg ut tenker jeg! Endret 6. desember 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det var det jeg saDer dreit du deg ut tenker jeg! Lenke til kommentar
Damp Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Må jeg opprette en workgroup eller et domene for at dette skal virke? Har ikke satt opp noe slikt før. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Så lenge du bruker samme brukernavn og passord på alle pcene (og den brukeren er en administrator) så har du full administrator tilgang via nettverket. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Dette har ekstremt lite med programering å gjøre. Spør i Windows forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=104 Lenke til kommentar
Damp Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Bare lurer på om det er mulig å gjøre dette gjennom batch scripting. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Bare lurer på om det er mulig å gjøre dette gjennom batch scripting. Ja, men det er fortsatt ikke programering. Og "scriptet" har du jo allerede i første i første post'n din... Jeg sa ifra for å være snill. Du vil få bedre hjelp om du spør i riktig forum. Endret 6. desember 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
Damp Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Net send er også skrudd av som default på alle maskiner med Windows XP eller nyere. Pirke: Net send er aldri skrudd av, men Messenger service'n som tar imot meldingene Net send sender er disablet som default ja. Et nytt spørsmål, angående net send under services. Kan jeg aktivere den gjennom batch ved å gjøre endringer i registret? Hvordan kan jeg gjøre dette? Har sett andre lage scripts som endrer ting i registret som å disable funksjoner windows o.l. Mulig det gjøres på annet vis? Edit: Løst Endret 7. desember 2007 av Mightal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå