Gå til innhold

Noen som har hatt problemer med Abit AT7 Max 2?

IDN|2mmy

Anbefalte innlegg

Asså, jeg kjøpte meg dette hk'et og twinmos 333mhz, cl2 512mb rambrikke.

Så satte jeg i min amd xp 1900+ og abit siluro gf 4 ti4600.

pluss wdc 60gb ata 100 2mb cache disk, 80gb wdc ata 100 8mb cache disk. Samt asus 48/16/48 cd-rw'n min..

bruker 300w power..

denne pc faen henger i bios, den virker først.. teller ram'n bruker begredlig lang tid in i bios setup... deretter henger den seg.. når den hang seg på siden i bios der klokka er.. så henger markøren.. men klokka går..

HJELP :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som det er et kompatibilitetsproblem mellom noen av delene i maskinen din. Jeg har lest flere tester av Hovedkortet ditt og det skårer alltid høyt på stabilitet som egentligikke overasker meg. Abit som er kjent for å levere svært stabile og overklokkings vennlige hovedkort . Jeg har faktisk tenkt å kjøpe dette kortet selv.

PS har du vært inne på Abits hjemme side og lest på FAQ en der, det kan hende det står noe nytig der.

Lykke til uansett

Lenke til kommentar

Hadde jeg bare kommet så langt i oppstarten før den hang seg, skulle jeg gjerne ha flash'et bios... men den henger seg før den gir meg muligheten til å boote på noe som helst... prøvd 2 forskjellige cpu, grafikkkort og rambrikker... samme resultat med alle. Det eneste som er igjen da er PSU og Hovedkortet. Som det mest trolig er noe galt med, problemet mitt er jo at jeg ikke får flashet bios eller forandret settings i bios fordi pc'n henger seg i bios...

SLITE SLITE, kjøper meg nytt hk for å få brukt GF4 kortet mitt.. så funker ikke det nye HK heller... DAMMIT!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet er løst!!

Det var to festeskruer på hovedkortet som var dealen!

Utrolig men sant, to standard-festeskruer mindre var løsningnen.

Jeg oppdaget ved en tilfeldighet at hodene på skruene dekket to kretser.

Jeg anntok at dette ikke var normalt og fjernet skruene. Og vips så funka

pokkerskapet..

Bare at nå hender det at CD-brenneren ejecter av seg selv.. Dog dette er ikke noe problem, så lenge jeg er sterk nok til å tvinge den inne. For den gir seg etter en liten stund..

PC er rart, burde hatt kalkulator, pen, papir og LUDO... =)

BTW Fikk 10300 3DMARKS i 2001 saken, hva pokker gjør man for å få 5000 til ?????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...